1399-12-12 09:47
825
0
73480
عضو کمیسیون تلفیق؛

ارزهای رانتی دولتی عامل افزایش قیمت دلار است

سنگدوینی در خصوص ادعای رییس دفتر رییس جمهور در خصوص دست کاری دولتی ها برای افزایش نرخ ارز، گفت: دلار مگر دست نهادهایی مانند مجلس است؟ دلار دست دولت است که هر زمان می خواهد آن را وارد بازار می کند تا التهاب در قیمت ایجاد کند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: در بودجه سال گذشته بنا شد کالاهای اساسی، دارو و نهادهای دامی ارز 4200 تومانی دریافت کنند تا در این زمینه ها مردم آسیبی نبینند.

عضو کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: این ارز قرار بود به مردم کمک کند که در واقعیت این اتفاق رخ نداد به همین جهت در بودجه امسال در مرحله اول سعی داشتیم ارز دولتی حذف شود و یارانه به وارد کنندگان پرداخت شود.

وی، افزود: در مرحله دوم که بنا شد ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده لحاظ شود وزارت خانه های مربوطه مکلف به نظارت دقیق و بیشتر شدند و اگر انحرافی پیش آید این وزارت خانه ها باید پاسخگو باشند.

سنگدوینی با بیان اینکه سال گذشته 5.5 میلیارد دلار، ارز 4200 تومانی به وارد کنندگان اختصاص یافت، اذعان کرد: در بیشتر موارد کالایی وارد نشده یا کالاهای دیگری را وارد کشور کرده اند.

عضو کمیسیون تلفیق در خصوص ادعای رییس دفتر رییس جمهور در خصوص دست کاری دولتی ها برای افزایش نرخ ارز، ابراز کرد: دلار مگر دست نهادهایی مانند مجلس است؟ دلار دست دولت است که هر زمان می خواهد آن را وارد بازار می کند تا التهاب در قیمت ایجاد کند.

نماینده گرگان و آق قلا، گفت: ارزهای رانتی دولتی باعث افزایش قیمت دلار شده و مجلس در سال آینده بنا دارد تا از این اتفاقات جلوگیری کند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.