1401-02-23 13:33
604
0
79980
با تصمیم استاندار و ستاد تنظیم بازار گلستان؛

مرغ گرم به قیمت ۵۱ هزار تومان در گلستان عرضه می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: در حوزه مرغ و تخم مرغ در استان گلستان تصمیم بر این شد که مرغ گرم به قیمت ۵۱ هزار تومان، مرغ منجمد به مبلغ ۴۳ هزار تومان و تخم مرغ به مبلغ ۳۳ هزار تومان به فروش برسد.

به گزارش گلستان ما، سیدمحمد دهنوی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان گلستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم موضوع عدالت محوری بوده و هست و یکی از الزامات اجرای عدالت محوری فساد ستیزی است.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی یکی از روش های فسادستیزی دولت است، افزود: یارانه‌ها بوده و تا امروز در مسائل اقتصادی که رخ می‌داد، یارانه‌ها بیشتر در زنجیره تولید قرار داشته و مسائل و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که یکی از آنها فسادهای ایجاد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: این مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی چه مبنایی داشته، از کجا آمده به چه کسانی تعلق گرفته مسائلی بود که مشکلات را در کشور ایجاد می‌کرد و شما دیدید که عده‌ای در کشور هر روز سرمایه‌دارتر می‌شوند و فقیر هم فقیرتر می‌شد.

دهنوی گفت: باید رئیس دولت سیزدهم ، دکتر رئیسی را تحسین کرد که چنین تصمیم شجاعانه‌ای را گرفته چون معمولا دولت‌ها حتی در سال‌های پایانی مسئولیت هم چنین تصمیماتی نمی‌گیرند چون این تصمیمات به سرمایه اجتماعی دولت‌ها گره خورده است اما آقای رئیسی در مبارزه با فساد گام‌های بزرگی را برداشته است.

وی بیان کرد: ما بارها بررسی کردیم، درآمد سرانه مردم استان گلستان نصف میانگین کشوری است و ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان جمعیت روستایی است و ۷۰ درصد این جمعیت زیر خط فقر هستند و این‌ها آمارهای تکان دهنده‌ای است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه ما باید برای این محرومیت کاری کنیم، گفت: یکی از برنامه‌های دولت در این راستا این است که محل پرداخت یارانه‌ها را تغییر دهد و این برنامه باید در برنامه ششم توسعه اجرا می‌شد که اجرا نشد و ما در سال ۱۳۹۵ دولت نزدیک به ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کرده و این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۳۳۲هزار میلیارد تومان رسید.

دهنوی با اشاره به اینکه این یارانه چگونه و یه چه کسانی اختصاص داده شده برای همه مردم محل سوال است، تاکید کرد: دولت برای شفاف شدن یارانه‌ها و پرداخت عادلانه تصمیم گرفته یارانه بجای پرداخت به بخش تولید به خود مردم پرداخت شود

وی بیان کرد: هر برنامه تحولی در ابتدا با سختی‌هایی همراه است اما مردم نگران نباشند چون ما در تامین کالاهای اساسی اصلا مشکلی نداریم چون مرغ منجمد و تولید به اندازه کافی تولید شده و در حال تولید است و ذخیره‌سازی کافی انجام شده و حتی برخی از استان‌های کشور مرغ مورد نیاز خود را از استان گلستان تامین می‌کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: اساس قیمت‌ها همانی است که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعلام می‌شود و این قیمت سقف کالاها است و استان‌های تولیدی مجاز شدند که با تصمیم استاندار و ستاد استانی تنظیم بازار قیمت کالاهای تولید شده در استان را کمتر از قیمت مصوب کشوری تعیین کنند.

دهنوی در خصوص قیمت مرغ و تخم مرغ در استان بیان کرد: در حوزه مرغ و تخم مرغ در استان گلستان تصمیم بر این شد که مرغ گرم به قیمت ۵۱ هزار تومان، مرغ منجمد به مبلغ ۴۳ هزار تومان و تخم مرغ به مبلغ ۳۳ هزار تومان به فروش برسد.

به گفته وی؛ استان گلستان تولید کننده بزرگ مرغ و تخم مرغ است و ما به این قیمت که کمتر از قیمت کشوری است تاکید داریم و هیچ اختلاف قیمتی هم بین تخم مرغ سفید و رنگی وجود ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: برای بخش‌های لبنی هم در حال تصمیم‌گیری هستیم و برخی از آنها نیز از طریق کشوری تصمیم‌گیری شده که قابل تغییر نیست و ما تمام قیمت‌ها را به صورت رسمی و از طریق رسانه ملی اعلام خواهیم کرد

دهنوی با اشاره به اینکه روغن خوراکی در استان گلستان تولید می‌شود، گفت: بخشی از این تولید با قیمت قدیم تولید شده و در انبارها وجود دارد و با توجه به اینکه اختلاف نظر در ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری این موضوع زیاد بود، به منظور پیشگیری از مشکلات دیگر و نظارت بهتر در سطح عرضه و فروش روغن تصمیم بر این شد که با همین قیمت جدید عرضه شود و در روغن دیگر چیزی به نام قیمت قدیم و جدید نداریم.

وی بیان کرد: تصمیم دولت بر این است که قیمت نان سنتی تغییر نکند و ما بر این تصمیم دولت استوار هستیم و نظارت خواهیم کرد و تا زمانی که دولت تصمیم دیگری نگیرد ما نظارت جدی بر اجرای این تصمیم خواهیم داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ابراز کرد: ما در استان گلستان ۲ میلیون و ۱۶ هزار نفر جمعیت داریم که یک میلیون و ۹۲۲هزار نفر تا امروز جمعیت یارانه بگیر بودند که یارانه برای آنها واریز شده است.

دهنوی با بیان اینکه 715 هزار نفر جمعیت سه دهک پایین استان است که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی بودند، گفت: ۶ دهک بعدی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند و حدود ۸۲ هزار و ۱۴۷ نفر نیز جزء دهک دهم هستند که مشمول یارانه نمی‌شوند.

 وی بیان کرد: برخی از افراد به دلایل مختلف یارانه دریافت نکردند که دولت زمان تعیین کرده و پایگاه‌های اینترنتی را اعلام کرده تا اعتراض و ثبت نام خود را انجام دهند و مردم مطمئن باشند تا آخرین نفر ثبت نام و اصلاح انجام خواهد شد و یارانه دهک خود را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.