1400-09-24 17:23
1276
2
77557
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

قانون جوانی جمعیت با 12 هزار میلیارد تومان تصویب شد/ نگذارید قانون حمایت از خانواده روی زمین بماند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» با اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی در بودجه 1401 گفت: نگذارید این قانون روی زمین بماند.

به گزارش گلستان ما، علی نیکزاد عصر امروز در آئین اختتامیه  نخستین همایش ملی نقش بانوان در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان گرگان اظهار کرد: قانون جوانی و حمایت از خانواده را در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم، این مصوبه در راستای حمایت از بارداری، زایمان، مرخصی پس‌ از زایمان، اختیاری بودن شیفت شب، حمایت از مادرانی که فرزندان دوقلو به دنیا آوردند است، تلاش مجلس این بود قانونی به منظور فراهم کردن امکانات برای زنان باردار باید فراهم شود.

وی افزود: در بودجه 1401 دولت 12 هزار میلیارد تومان برای حمایت از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پیش‌بینی کرده‌ است، نگذارید که این قانون روی زمین بماند.

* نسبت‌ به جایگاه زن در جامعه کم‌کاری تاریخی شده‌ است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد تهمت واقع شدیم، تصریح کرد: شهادت می‌دهم که مجلس روی این قانون کارهای زیادی انجام شده است.

نیکزاد با تاکید بر اینکه نسبت‌ به جایگاه زن در جامعه کم‌کاری تاریخی شده‌است، افزود: باید خلأهای حاکمیتی و محتوایی در این زمینه جبران شود.

وی در خصوص تصویب طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طر امروز در مجلس به تصویب رسید و جالب این‌جا بود که مجلس برای اتمام این کار فشار آورد، امیدواریم که در شورای نگهبان نیز این طرح به تصویب برسد.

*خلأها در حوزه فکری و محتوایی پر شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزاری این همایش‌ها را در هدایت افکار عمومی برای اهمیت نقش بانوان مهم خواند و گفت: برگزاری این همایش‌ها باعث می شود اهمیت جایگاه بانوان برای جامعه و مسئولان آشکار شود.

 نیکزاد افزود: این همایش‌ها و ارائه مطالبات سبب می‌شود خلأها در حوزه فکری و محتوایی پر شود و مسئولان به خلأهای حاکمیتی و کم کاریشان در این عرصه توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی احیاگر تفکر اسلام ناب در حوزه زنان و بانوان است، ابراز کرد: این‌که نظر اسلام نسبت به زن چیست می توان آن را در سه منبع مهمی که در دست داریم جستجو کنیم و مطالعه این منابع می‌تواند ما را در این‌ موضوع مهم توجیه کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» از آثار شهید مطهری است، منبع دوم کتاب «زن در آیینه جمال و جلال الهی» از متفکر برجسته آیت‌الله جوادی آملی است و منبع سوم بیانات متفکر و اسلام‌شناس بزرگ رهبر حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای است که در مجموعه پنج‌جلدی «نقش و رسالت زن» به همت دکتر بانکی‌پور با محوریت کمیسیون فرهنگی در مجلس گردآوری شده است، با مطالعه این کتب می‌توان به جایگاه زن پی ببریم.

نیکزاد با تاکید بر اینکه برهنگی جایگاه نمی‌یابد، تصریح کرد: پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسائلی که به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفت موضوع زن از دیدگاه انقلاب اسلامی است، دنیا نسبت به دیدگاه انقلاب اسلامی به زن حساس‌ شده بود چون در آن مقطع زمانی، ایدئولوژی غربی و سکولار هر کدام به فراخور خود از زن یک دیدگاهی داشتند.

وی افزود: اما آنچه مدنظر مکتب اسلام و خاصه حضرت امام و مقام‌معظم رهبری مورد تاکید بود زن مسلمان ایرانی است، ما باید به‌ دنبال زن مسلمان ایرانی بگردیم، مقام معظم رهبری الگوی جدیدی آوردند که در اردوگاه غرب و شرق قرار نمی‌گیرد آن‌هم الگوی سوم زن است که زن مسلمان ایرانی از آن یاد می‌شود.

* زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی برای زنان جهان معرفی کرده‌ است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حاکمیت چه در داخل و خارج همچنین مسئولان اجرایی نسبت به این‌موضوع کم گذاشتند، زن در قالب شرقی بی‌نقش در تاریخ‌سازی است و در تعریف غربی به‌مثابه موضوعی است که جنسیت آن بر انسانیت‌اش می‌چربد.

وی گفت: اما بنا به فرمایش مقام معظم رهبری؛ زن مسلمان ایرانی را شیرزنان انقلاب اسلامی می‌دانیم و الگوی سوم زن، نه شرقی، نه غربی و زن مسلمان ایرانی است، که تاریخ جدیدی برای زنان جهان معرفی کرده‌ است و ما باید به‌دنبال الگوی سوم زن در جهان به نام زن مسلمان ایرانی باشیم.

نیکزاد بیان کرد: بانوان پاکیزه در سنگر خانواده می‌توانند به خوبی خانواده را اداره کنند و در عرصه سیاسی‌ و اجتماعی فتوحات جدیدی را طی کنند، الگوی سوم زن انقلاب اسلامی در عرصه اجتماعی می‌تواند الگوی جدیدی را به جهان ارائه دهد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.