1401-07-06 12:52
368
0
81698
معاون فرهنگی هنری سپاه نینوا گلستان:

خواص به خواب رفته نمی‌تواند جامعه را بیدار کند/ هشدار پیری جمعیت جدی است

معاون فرهنگی هنری سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه هنوز برخی خواص به اهمیت جامعه در بحران جمعیت حساس نشدند، گفت: خیلی از خواص در این زمینه بیدار نشدند تا عوام جامعه را نسبت به زنگ خطر پیری هشدار دهند.

به گزارش گلستان ما، علی‌اکبر عرفانی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز تخصصی مردمی نفس که در مرکز خدمات سلامت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: آن زمان که دفاع مقدس به وقوع پیوست و خرمشهر آزاد شد جمعیت 36 میلیونی کشور نسبت به این مهم حساسیت زیادی داشتند و همین عامل پیروزی شد اکنون نیز در بحران جمعیت باید همه احساس خطر کرده و دغدغه پیدا کنند.

وی افزود: در بحران جمعیت صحبت از جهاد فیزیکی نیست ما در جنگی قرار گرفتیم که باید همه نسبت به آن حساس باشند مابله با ابربحران جمعیت کاری فراتر از جهاد استدر این زمینه باید فرهنگسازی لازم صورت بگیرد.

معاون فرهنگی هنری سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه فرهنگسازی گام نخست در راستای اقناع عمومی است، ادامه داد: اگر جامعه در زمینه جمعیت احساس خطر نکند و حس بحران در این حوزه متوجه او نباشد قطعا در فرهنگسازی به کمک ما نخواهد آمد.

عرفانی با اشاره به اینکه در دوره نقره‌ای جمعیت هستیم، گفت: سال 93 که سیاست های راهبردی جمعیت مطرح شد دوره طلایی جبران جمعیت بود و اکنون در دوره نقره‌ای جمعیت قرار داریم  در آینده به واسطه جمعیت سالخورده و پیر ساختار هرم سنی دچار خدشه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز برخی خواص به اهمیت جامعه در بحران جمعیت حساس نشدند، بیان کرد: خیلی از خواص در این زمینه بیدار نشدند تا عوام جامعه را نسبت به زنگ خطر پیری هشدار دهند.

معاون فرهنگی هنری سپاه نینوا گلستان افزود: 6 سال فرصت داریم تا کشور را از بحران جمعیت نجات دهیم، اگر در این زمینه دغدغه ایجاد شود از این گردونه عبور خواهیم آورد.

عرفانی گفت: در قانون جوانی جمعیت سیاست ها و راهبردهایی پیش بینی شده است، در این زمینه مشوق هایی گذاشتند و حمایتهایی که در حوزه اقتصادی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه راهبرد فرهنگی مهمترین مسئله در افزایش جمعیت است، ابراز کرد: باید در فرهنگ عمومی جامعه تمایل به فرزندآوری همچنان که در ما ایرانی ها وجود دارد آن را روز به روز افزایش دهیم.

معاون فرهنگی هنری سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه فرزندآوری باید در جامعه به عنوان یک ارزش اجتماعی شناخته شود، تصریح کرد: علیرغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند اما دغدغه جدی در این زمینه هنوز در جامعه وجود ندارد.

عرفانی گفت: سیاستهایی که در حوزه جمعیت از دهه 70 دنبال شد مبنی بر اینکه فرزند کمتر زندگی بهتر یا صدای مامان، بابا دو تا فرزند کافیه، باعث شد تا کشور به شدت با کاهش جمعیت مواجه شود و امروز آمار نشان می دهد که نرخ  زاد و ولد در کشور پایین آمده است.

وی بیان کرد: ما در آینده وارد سیاه چاله ای خواهیم شد که درآمدن از آن بسیار سخت خواهد بود لذا باید تمام دستگاه ها پای کار آیند و در زمینه سقط جنین که ضرورت جدی ندارد و مبنای پزشکی ندارد و به دلیل گره های ذهنی افراد از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به وجود آمد جامعه را نسبت به فرزندآوری متقاعد کند.

به گفته عرفانی؛ از ماموریت های مرکز نفس این است که با استفاده از ظرفیت ماماها، پزشکان و افراد متخصص به خانواده ها مشاوره بدهند تا گره های ذهنی در فرهنگسازی باز شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.