1399-12-14 10:45
873
0
73525
استاندار گلستان:

گلستان بهترین موقعیت ایجاد بندر چوب را دارد/فرصت ۲ ماهه مطالعه برای احیای بندر تجاری در «ترکمن»

استاندار گلستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت نهایتا ۲ ماهه مطالعات لازم برای ایجاد و احیای بندری تجاری و گردشگری در شهرستان ترکمن را بررسی و اعلام خواهد کرد.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق‌شناس در جلسه جمع‌بندی سفر راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس با حضور کمال علی‌پور نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه و جلال ایری نماینده مردم غرب استان گلستان و دیگر مدیران ارشد استانی اظهار کرد: سازمان بنادر براساس مطالعات صورت گرفته این سازمان در خصوص ایجاد بندر سبزخزری اقدام خواهد کرد و روند این پروژه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مطالبه ما ایجاد بندر در گلستان است و با توجه به شرایط دو استان دیگر شمالی این استان بهترین موقعیت ایجاد بندر چوب در شمال کشور را دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: وادرات چوب با پوست در استان‌های گیلان و مازندران ممنوع است و با توجه به ممنوعیت برداشت از جنگل‌ها و فاصله سواحل گلستان از جنگل‌ها، ظرفیت این استان برای ایجاد بندر چوب منحصر به فرد است و همچنین مرز بین‌المللی، فرودگاه، مسیر ریلی ترانزیتی، وجود قریب به یک‌هزار واحد مرغداری که نیازمند دان هستند نشان می‌دهد ایجاد و یا احیای بندر در گلستان کاملا توجیه دارد.

حق‌شناس ادامه داد: یک سوم وسعت ۴۰ هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده است و باید سازمان بنادر دستگاه لایروب جهت لایروبی کانال‌های چاپاقلی، خزینی و آشوراده اختصاص دهد تا در اسرع وقت این اقدام صورت گیرد، تا شاهد پدیده ریزگرد در این منطقه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد عالی تالاب‌ها به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور مقرر شد ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق دستگاه‌های متولی جهت علاج بخشی و نجات خلیج گرگان اختصاص یابد.

 در این جلسه رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد بندر در گلستان ضروری است و حیف است استانی با دارا بود بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل فاقد بندر باشد.

همچنین راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر تصریح کرد: ایجاد بندر در گلستان موجب افزایش دسترسی‌های گلستان می‌شود و همچنین زمینه سرمایه‌گذاری در این استان را ارتقا می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ مدیرعامل سازمان بنادر و رییس کمیسیون عمران مجلس با همراهی استاندار گلستان از ساحل بندر ترکمن، بندرگز، بندر خواجه‌نفس و محل احداث بندر سبز خزری بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.