1400-05-24 10:25
1979
1
75748
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

کمبود داروی حیاتی «اکتمرا» در گلستان پذیرفتنی نیست/دانشگاه علوم پزشکی شفاف سازی کند

حسینی گفت: بسیج دانشجویی استان گلستان خواستار پاسخ شفاف نحوه توزیع داروی حیاتی «اکتمرا» در بیمارستان‌ها این استان شد.

به گزارش گلستان ما؛ در این آشفته بازار سونامی کرونا در گلستان، کمبود اکسیژن و تجهیزات و کمبود دارو سرم، خرید برخی داروی حیاتی با چند برابر قیمت و آن هم با مشقت و در بازار آزاد اضطرابی بیشتراز خود کرونا برای بیماران و خانواده های آنان  بوجود آورده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان کمبود داروی حیاتی«اکتمرا» در گلستان که برای بیماران کرونایی یک داروی موثر و امیدبخش دردرمان بیماری منحوس کرونا برای بیماران بستری دربیمارستان ها است را قابل پذیرش نمی داند.

وی افزود: مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان می بایست فورا به این مسئله ورود کرده و ضمن شفافیت واقعه برای مردم استان، از روند ایجاد شده جلوگیری کنند.

سید محمد حسین حسینی متذکرشد: اینکه توزیع مناسب صورت نمیگیرد و شاهد کمبود ها هستیم، فقط دلالان جان مردم را شادکام میکند. دراین اوضاع نامناسب اقتصادی، سهمیه دولتی این دارو با قیمت 2میلیون تومان از داروخانه های بیمارستان ها تجویز میشود ولی در بازار آزاد با مبالغی هنگفت از طیف قیمتی 10 میلیون تومان تا 25میلیون تومان به فروش میرسد.

وی با بیان اینکه نظارت و انجام شایسته مسئولیت مسئولین متولی، دست دلالان جان بیماران را کوتاه میکند، تاکید کرد: خواستار شفافیت کامل این اتفاق از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم، تا مبادا بیماران و خانواده های آنان در امر درمان دچار عرصه تنگ اقتصادی و معیشتی شوند.

در این رابطه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخ شفاف دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نسبت به نحوه توزیع داروی حیاتی «اکتمرا» در بیمارستان‌ها شد.

در این بیانیه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و سپاس و تشکر از زحمات مبارزان خط مقدم عرصه بهداشت و درمان در میدان جنگ ویروس منحوس کرونا تاکید  شده است؛ باتوجه به وخیم شدن شیوع و همه‌گیری موج جدید ویروس کرونا در استان گلستان و افزایش بستری بیماران در بیمارستان‌ها، اکنون شاهد کوتاهی در نحوه توزیع و زمان مناسب توزیع داروی حیاتی «اکتمرا» در استان هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: همچنین باخبر شده‌ایم که متاسفانه به دلیل عدم نظارت بر نحوه توزیع و میزان نیاز بیمارستان‌ها به این دارو، همراهان بیماران به خارج از بیمارستان‌ها، برای دریافت این دارو هدایت می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن اینکه، هزینه آزاد تهیه این دارو در بازار آزاد چیزی به ارزش متغیر ۱۰ الی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است که همین مبلغ در سهمیه دولتی با قیمت ۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و وظیفه توزیع و پخش مناسب آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است، بدیهی است که این عدم مدیریت مناسب دراین بحبوحه نامناسب اقتصادی باعث لطمه دیدن بیماران کرونایی می‌شود و در این حین جیب دلالان دارو و بازار سیاه دارو، از خون بیماران پر پول می‌شود.

در این بیانیه تاکید شد: خواستار پاسخ شفاف نسبت به نحوه توزیع این دارو حیاتی در بیمارستان‌ها هستیم و همچنین تاکید می‌کنیم که رسیدگی به این امر بسیار ضروری بوده و از آنجایی که این دارو در نجات‌بخشی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها نقش بسزایی دارد هرگونه غفلت و کوتاهی در این زمینه یعنی بازی با جان بیمارانی که شاید اندک امیدی برایشان باقی مانده باشد.

در پایان این بیانیه آمده است؛ در مقام مسئول، شایسته است که به توزیع این دارو در بیمارستان‌ها توجه شود تا به همان نیاز اعلامی دارو دریافت کرده تا نکند که خانواده بیماران کرونایی برای تهیه این دارو در بازار سیاه، دست به دامان دلالان مرگ شوند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.