1398-10-30 11:55
765
0
67206
رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری گلستان خبرداد؛

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی پروژه های آبخیزداری در گلستان

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: تا کنون 12 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اقدامات آبخیزداری در نظر گرفته شده که 65 درصد پروژه های آبخیزداری گلستان پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گلستان ما، حسن شادمهری، حفاظت از خاک را به‌عنوان مهم‌ترین رسالت در حوزه منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: تهدیدهایی که در این حوزه مطرح است در برخی از نقاط مشکل ‌ساز شده به همین علت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری رویکردهای جدی نسبت به حفاظت از خاک خواهد داشت. با احداث سازه های آبخیزداری زمان تمرکز افزایش پیدا کرده که این کار باعث تغذیه آبخوان ها می شود.

وی افزود:  اعتبارات سال 98 عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سطح 384 هزار هکتار در 15 حوزه آبخیز در شهرستان های استان تعریف شد.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه 30 میلیارد و 880 میلیون تومان اعتبار برای  پروژه های آبخیزداری مصوب شد،گفت: از این مبلغ 12 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده 26 قرارداد آبخیزداری که شامل 64 سازه خاکی، سنگ و ملات، سرشاخه گیر بتنی، گابیونی در 15 حوزه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت.

شادمهری اظهار کرد: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده تا کنون 19 مورد از سازه ها 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و 10 سازه از سازه های اشاره شده به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شد.

وی نهال کاری را از اهداف آبخیزداری و سیاست سازمان اعلام کرد و گفت: در جهت مدیریت بهتر در خصوص معیشت آبخیزنشینان و حفاظت آب و خاک اراضی کشاورزی متقاضیان که به صورت شیبدار و کم بازده می باشند با سطحی 677 هکتار در سطح 15 حوزه مورد نظر نهال کاری مثمره با خرید گونه های باغی شامل گردو، توت، گل محمدی و یونجه با مشارکت مردم مورد اجرا قرار می گیرد.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطرنشان کرد: در جهت استفاده بهینه تر از مشارکت مردمی در امر آبخیزداری و مدیریت سیلاب و حافظت آب و خاک در مناطق دشتی به ویژه شهرستان گنبد با احداث بندسار با نظارت آبخیزداری و مشارکت صاحبان اراضی صورت می گیرد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.