1399-05-13 22:47
946
0
69720
مدیر جهاد دانشگاهی گلستان در دفتر گلستان ما:

پیشرفت 80 درصدی زیرساخت شهرک دارویی گالیکش/ جهاد دانشگاهی آمده تا فاصله صنعت با دانشگاه و جامعه کم شود

سید عزیز موسوی گفت: 80درصد زیر ساخت مزرعه گیاهان دارویی گالیکش پیشرفت داشته که در 8.8هکتار قرار شده کشت صورت پذیرد اما عرصه یک هکتاری سایت الگویی و کشت 12گیاه کشت شده،8 گیاه خارج استان به قسمت گلخانه ای تا زمستان اضافه می شود.

به گزارش گلستان ما، سید عزیز موسوی با حضور در دفتر پایگاه خبری گلستان ما ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سال 59 به فرمان امام(ره) تشکیل می شود که ماهیت آن در آن زمان کار فرهنگی در دانشگاه ها بوده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال 65 وارد عرصه پژوهشی دانشگاه ها می شود، خاطرنشان کرد: هر کجا نیاز به نیروی انسانی داشتیم بچه های جهاد دانشگاهی وارد عرصه جهاد شدند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی همزمان با مباحث پزشکی در بحث گیاهان دارویی با تیم های تخصصی وارد این حوزه شد که در حال حاضر خط تولید 5 داروی گیاهی را پیگیری می کند.

موسوی جهاد دانشگاهی را پل ارتباطی دانشگاه با صنعت و جامعه دانست و عنوان کرد: در دولت های مختلف نگاه های متفاوتی به جهاد دانشگاهی وجود داشته است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان، اذعان کرد: 29پژوهشکده، 3 پژوهشگاه و 103 مرکز فعال فرهنگی و مرکز افکار سنجی در حال حاضر زیر نظر جهاد دانشگاهی در حال فعالیت است ، در انتخاباتهای مختلف نظرسنجی که ایسپا انجام می داد بسیار نزدیک به نتیجه رخ داده شده بود و درصد خطا نیز خیلی کم بود.

وی ادامه داد: 80درصد زیر ساخت مزرعه گیاهان دارویی گالیکش پیشرفت داشته که در 8.8هکتار قرار شده کشت صورت پذیرد اما عرصه یک هکتاری سایت الگویی و کشت 12گیاه کشت شده،8 گیاه خارج استان به قسمت گلخانه ای تا زمستان اضافه می شود.

موسوی، عنوان کرد: قرار است 21 گونه گیاه دارویی در سایت الگوی نمایشی کاشت شود که کشاورزان و دانش پژوهان نمونه های مختلف را ببینند و ما منتظر مراحل نهایی سازی صورت پذیرد تا کار را به صورت رسمی آغاز کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان، تصریح کرد: یکی از پروژه های محول به جهاد دانشگاهی در سال های اخیر ایجاد اشتغال خانگی است که سهم استان 2300نفر شغل پایدار است که متکی به وام نیست اما ویژگی آن بر اساس علاقه مندی افراد این موضوع شکل می گیرد و همه دستگاه های مرتبط با ایجاد اشتغال می توانند به این طرح کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.