1398-08-23 15:11
1379
0
66288
با برگزاری یک آئین باشکوه؛

نوگلان حسینی در گلستان تجلیل شدند

با برگزاری یک آئین باشکوه از نوگلان حسینی در استان گلستان تجلیل شد.

به گزارش گلستان ما، سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان ظهر امروز مملو از جمعیتی بود که برای تجلیل از نوگلان حسینی و خادمان رضوی گردهم آمدند، مسابقه‌ای که 500 نفر از نوگلان حسینی را در یک رقابت تنگاتنگ قرار داد تا امروز تجلیل از منتخبان آن را به نظاره بنشینیم.

به گزارش گلستان ما، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در این مراسم با بیان اینکه فعالیت فرهنگی یک کار ماندگار است، گفت: حدود 500 نوجوان از استان گلستان در مسابقات مداحی نوگلان حسینی دبه رقابت پرداختند و منتخبان هر رده سنی به مراحل شهرستانی و استانی راه پیدا کردند.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد با بیان اینکه مسابقات نوگلان حسینی برای افراد زیر 18 سال است، ابراز کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی 9 الی 13 سال و 14 الی 18 سال برگزار شد و منتخبان هر رده مشخص شدند، 36 نفر وارد مرحله نیمه نهایی شده و چهار نفر برگزیده مرحله نهایی شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای نوگلان حسینی گفت: دوره‌های مداحی و مدیحه سرایی به همت هیئت‌های مذهبی برگزار شد، سال گذشته فرایند اجرای این دوره‌ها در استان سپری شد و امروز ثمره آن را به نظاره نشستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تاکید کرد: باید روی نوگلان حسینی که استعداد و ظرفیت‌های خوب معنوی برای استان هستند سرمایه‌گذاری شود و با استفاده از مشاوره، آموزش و پرورش استعدادها بتوانیم سرمایه‌های تبلیغی در استان را تقویت کنیم.

ولی نژاد با اشاره به کاهش خرافات و پیرایه در استان گلستان ابراز کرد: زمانی که اشعار مناسب و شناسنامه دار در مداحی مورد توجه قرار بگیرد خرافه و پیرایه برچیده می‌شود که لازمه آن استفاده از کتب مرجع و منابع شناخته شده است، طرح نوگلان حسینی در استان گلستان تداوم دارد و قرار است دامنه نوجوان انقلابی را در تبلیغ دین گسترده کنیم.

 

وی در خصوص کاروان‌های پیاده 28 صفر که از استان به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: این کاروان ها به صورت مردمی و خودجوش به مشهد مقدس عازم شدند هیچ هیئتی را ما به عنوان پیاده راه‌اندازی نکردیم از طرفی نمی‌توانستیم نسبت به کاروانها بی تفاوت باشیم به همین دلیل در کنار آنها قرار گرفتیم، جلساتی با استان های خراسان شمالی و رصوی برگزار کردیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به فعالیت 4 هزار مداح در استان گفت: بسیاری از مداحان آموزش ندیده و وارد این عرصه شدند که نیاز است به آموزش مسلح شوند.

در این مراسم همچنین معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: حدود 500 نفر از نوجوانان استان در مسابقات نوگلان حسینی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام سایری با اشاره به برگزاری مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی افزود: پس از برگزاری مسابقات نوگلان حسینی و رقابت تنگاتنگ بین متسابقین تعداد چهار نفر منتخب این مسابقات مرحله نهایی شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.