1401-09-17 10:50
911
0
82550
روی خط بصیرت:

ناراحتی امپراتوری دروغ از وضعیت سفید گلستان/ پاسخ مسئولان ارشد استان به تفاوت اعتراض و آشوب

گرچه مسئولان استان مواضع مشترک و مشخصی به سوال دانشجویان در خصوص تفاوت اعتراض و آشوب داشتند ولی رسانه های معاند نظام در تلاش هستند که با ایجاد شائبه و دروغ به امنیت و وضعیت سفید استان ضربه بزنند.

به گزارش گلستان ما؛ در روز گذشته ۱۶ آذر بهانه‌ای شد که مسئولان ارشد استانی به جمع دانشجویان بیایند و مطالبات آن‌ها را بشوند، این دیدار و گفتگو‌ها در حالی بود که رسانه‌های معاند به نظام جمهوری اسلامی و برخی از عوامل با تشکیک افکار عمومی سؤالات مشترکی را در ذهن دانشجویان به وجود آوردند که شاید مهمترین آن این بود که چرا به اعتراضات اخیر را مسئولان آشوب و فتنه یاد می‌کنند در حالی که در سال ۵۷ از آن انقلاب یاد شده است.

این سؤال تقریباً در تمامی جلسات مسئولان استانی از سوی برخی از دانشجویان مطرح شد و مسئولان به تبیین آن پرداختند، استاندار گلستان در پاسخ به این سؤال بیان کرد که تمام مبانی حضرت امام(ره) را بررسی کنید می‌بینید که حضرت امام(ره) مواجه مسلحانه را از سوی انقلابیون نفی کردند و هیچگاه در انقلاب اسلامی به دنبال تخریب اموال عمومی و آسیب به مردم نبودند و این در حالی است که در اغتشاشات اخیر فتنه گران به دنبال آن بودند که با ضرب زور زمینه اعتصاب برخی از کسبه را فراهم سازند.

استاندار گلستان بیان کرد: باید زمینه ابراز اعتراض فراهم باشد، بخشی از آن فراهم است و بخش زیادی نیز فراهم نیست و رئیس جمهور عنوان کردند که باید این امکان را بیش از گذشته فراهم سازیم.

زنگانه بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که کرسی‌های آزاد‌اندیشی شکل بگیرد و در جمع دانشجویان یکی از مسائل بیان شده این موضوع بود و اگر زمینه این کرسی‌ها را فراهم کنیم زمینه این اعتراضات که دانشجویان بیان کردند فراهم می‌شود و تأکید ما به مسئولان دانشگاهی برگزاری این کرسی‌ها با مشارکت همه سلیقه‌ها و از همه قشر‌های دانشجو بوده است.

وی ابراز داشت: وقتی زمینه آن را نداشتیم یک عده احساس کردند که کف خیابان بین کسانی که برنامه‌ریزی دیگری داشتند حضور یابند و این مسأله باعث بهم ریختگی ساختار اجتماعی شد و آگاهی از این مسأله و فریب دشمن باعث شد که بسیاری از افراد صف خود را از آشوبگران جدا کنند.

همچنین این سؤال در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اینبار از فرمانده سپاه نینوا استان گلستان پرسیده شد که با شیطنت‌های رسانه ضد ایرانی بی‌بی سی رو به رو شد.

فرمانده سپاه نینوا نیز در پاسخ به این سؤال بیان کردند که ما اگر کسی اعتراضی دارد برای مثال وقتی به جهاد کشاورزی اعتراض می‌کند باید به سراغ آن سازمان برود و اینکه ساعت ۱۰ شب در کف خیابان حضور پیدا کند بستر مناسبی برای بیان مطالباتش نیست ولی رسانه ضد ایرانی بی‌بی سی با تیتر «زمان اعتراض ساعت ۱۰ شب نیست» به سراغ این پاسخ رفت.

در این نشست سردار ملک شاهکوهی بیان کرد که ما نیز اعتراضات داریم و از گرفتن حق نیز دفاع می‌کنیم ولی از اغتشاشگران و فتنه گران بیزاریم هستیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم که انقلاب اسلامی که برای آن خون هزاران شهید ریخته شده آسیب بزند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در پاسخ به چنین سؤال مشابه‌ای به اساتید دانشگاه گفت: در برخی فضای مجازی تخریب نکردن عوامل عمومی و یا آشوب و آسیب به اموال عمومی را بی‌غیرتی میدانستند و ببنید کار ما به کجا رسیده است.

وی افزود: در بسیاری از کشور‌های دنیا مکان‌هایی برای تجمعات وجود دارد و دولت آن کشور‌ها اعتراضات را در نقاط دیگر نمی‌پذیرد و در آن میدان اجازه توقف یک خودرو داده نمی‌شود و اجازه نمی‌دهند امنیت روانی جامعه بهم بریزد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در کشور ما هر اتفاق و حوادثی رقم می‌خورد در فضای مجازی با جزئیات آن بیان می‌شود و این یک آسیب است که باعث بزرگ نمایی برخی از موضوعات می‌شود.

آسیابی به آسیب اموال عمومی و جراحت ماموران امنیتی اشاره کرد و بیان کرد: حق اعتراض را نفی نمی‌کنیم و یک حق می‌دانیم ولی این اعتراض باید به چه شکلی باشد؟

گرچه مسئولان ارشد استان تقریباً مواضع مشخصی نسبت به موضوع آشوب‌های اخیر داشتند ولی باید بدانیم که سازه‌های رسانه‌های معاند روی دروغ سوار شده و آن‌ها از هر بستری برای شکاف بین مسئولان و جریان انقلاب استفاده خواهند کرد.

استان گلستان یکی از استان‌هایی بود که بنا به گفته مسئولان استان کمترین مخاطره را در فتنه اخیر داشته و به نظر می‌رسد که بی‌بی سی فارس به دنبال آن است با این حربه رسانه‌ای و برجسته‌سازی چنین مسائلی این امنیت را خدشه دار کند.

در روز‌های گذشته رسانه‌های معاند نظام و جریان‌های وابسته به آن در کشور هزینه رسانه‌ای زیادی برای ایجاد تجمع و اعتراضات خیابانی در روز‌های ۱۴ تا ۱۶ آذر انجام دادند که تیر آن‌ها با بصیرت دانشجویان به سنگ خورد.

گفتنی است در حالی این رسانه‌ها شائبه اعتراض و آشوب را بین دانشجویان مطرح می‌کنند که در کانال‌ها و رسانه‌های خود علاوه بر حمایت از اقدامات مسلحانه نحوه آموزش ساخت سلاح‌ها و برخورد مسلحانه و تخریب را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.