1401-07-06 08:58
276
0
81693
به قلم مصیب عباسی:

ملت فهیم ایران تعدی بر پرچم جمهوری اسلامی ایران و قرآن را بر نمی تابند

استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: ملت فهیم وتوانای ایرانی به خوبی اموخت که قرآن ،مسجد وپرچم جمهوری اسلامی ،داری قداست است وتعدی به آن را بر نمی تابد وبا حضور در صحنه هتکان را گوشمالی می دهد .

به گزارش گلستان ما، مصیب عباسی در یادداشتی در خصوص  پیامد های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملت فهیم وتوانای ایرانی به خوبی اموخت که قرآن ،مسجد وپرچم جمهوری اسلامی ،داری قداست است وتعدی به آن را بر نمی تابد وبا حضور در صحنه  هتکان را گوشمالی می دهد .

در این یادداشت به پیامدهای دفاع مقدس اینگونه اشاره شده است.

   ۱- امنیت پایدار ونمایش قدرت وتوان ملی

   ۲- هویت شناسی وخود باوری وباوری پذیری به توان واستعداد ایرانی در حل مشکلات سخت . زیستن در شرایط تحریم های فلج کننده وهوشمند وفراگیر فقط از عهده مردم مومن وانقلابی وشهید محور ایران بر می آید .

۳- نمایش دستاورد های علمی وفناوری در رشته ها وحوزه های متعدد

۴- تقویت وتعمیم ارزش های اسلامی وقرآنی در گشایش مشکلات فرا روی زندگی مردم .صبر وبردباری ،شهادت طلبی ،توکل به الله ،توسل به ائمه اطهار ،اذکار ومناجات وعبادات توام علم گرایی وخرد ورزی وهم اندیشی وهم افزایی وهمکاری  ولایت پذیری از مولف های ارزشی وثابت مردم ایران است که در دفاع مقدس سخت آن را تجربه کرد ودر دوران پیشرفت وتعالی فعلی آن را بکار می گیرد .

۵- ملت ایران اموخت که  در زیست جهان امروزی باید هوشمندانه ومومنانه وعالمانه باید زندگی کرد ولحظه ایی در غفلت ،یاس ونا امیدی قرار نگرفت .

۶- ملت عزیز ایران اموخت که بدون ولی و ولایت امام ورهبری بزرگوار انقلاب وبدون دانش وفانون واخلاق در مصاف نرم وسخت از دشمنان ضربه خورده ومی خورد .

۷- ملت کریم ونستوه ایران یاد گرفت که با وحدت اعتقادی وتوحیدی وانقلابی خود می تواند موانع در مسیر پیشرفت را بر دارد وچشم به کمک دشمنان وقدرت مندان منفعت گرای دنیا ندوزد .

۸- ملت مجاهد وموقر وصبور ودوست داشتنی ایران اموخت که برای به شکست کشاندن دشمنان باید از تهدیدات  فرصت بسازد اعتماد به خود را بر اعتماد به قدرت ها ی آمریکایی واروپایی ترجیح دهد واز طریق انتخابات دولت ومجلسی را تشکیل دهد که از عمق وجود مکتب اسلام ،امام ورهبری وشهدا را قبول داشته وبا نظارت همگانی ،هوشمندانه وبهنگام آنان را در مسیر قانون اساسی وقوانین مصوب هدایت سازد وعرصه را بر باند گرایان ورانت سازان وسودا گران تنگ سازد .

۹- ملت عزیز ایران پاسدار خون شهدا وحافظ حریم مکتب اهل بیت وسنت وسیره نبوی ،علوی ورضوی است وعاملان به ارزش های قرانی است ،حجاب یک ارزش قرانی ویک سنت بلند تاریخی ایرانی است ،ملت عزیز ایران در فضای رهاشدگی از سنت ایرانی وارزش قرانی به سمت رفتار وارداتی بی حجابی قرار نحواهد گرفت گرچه اندکی در فرایند تغییر باور های خود به رفتار غیر ایرانی وقرانی وارد شده وآن را یک کنش اختیاری تلقی می کنند .

۱۰- ملت فهیم وتوانای ایرانی به خوبی اموخت که قرآن ،مسجد وپرچم جمهوری اسلامی ،داری قداست است وتعدی به آن را بر نمی تابد وبا حضور در صحنه  هتکان را گوشمالی می دهد .وهر بار این حرکت رخ داد ملت به صحنه امد وبا حرکت ارزشی وانقلابی خویش  هتکان ،آشوب گران را به کنار زد .

۱۱- در وقایع اخیر بخوبی دیده شد که ملت چگونه در صفوف متراکم به صحنه امده وقدرت ارزشی وباور های انقلابی خود را به رخ طراحان وفتنه گران ودشمنان کشاند .

۱۲' ملت عزیز ایران در ساحت جمهوری اسلامی  به گونه ایی پرورش یافته که اشتباه وسوء مدیریت  مسئولان را نپذیرد وبهنگام اعتراض وانتقاد نماید وبا صدای رسا وقدرت برهان واستدلال فرد مسئول خاطی را به نقد بکشد اما هرگز اغتشاش ،آشوب واخلال را با نقد وعتراض یکی نمی داند .

    امید است در پرتو ایمان آگاهانه ووحدت همبستگی وبا شناخت همه جانبه در سال تحصیلی ۱۴۰۱  شاهد نشاط وپویایی در محیط علمی وفرهنگی مدرسه ودانشگاه باشیم ودولت سیزدهم بر اساس قانون وبرنامه وعده های خود در حل مشکلات مردم مانند مسکن ،اشتغال ،رفاه وامنیت ومنزلت وحفظ سرمایه اجتماعی وبهره گیری از ظرفیت آنان موفق گردد .

  مصیب عباسی ، دانشگاه گلستان

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.