1399-09-07 10:24
1033
0
71803
یادداشت دانشجویی/

مرکز ثقل آموزش و پرورش

یک روز واگذاری تربیت معلم به پیام نور، روز دیگر طرح جذب برف انباری نیرو برای آموزش و پرورش در مجلس، حال کمتر از سه ماه از گذشت جلسه رهبری با مدیران آموزش و پرورش و نامه وزیر علوم به محضر رهبر انقلاب!

رضا امینی فرد؛ محصول دانشگاه فرهنگیان معلمانی هستند که نقطه آغاز هر تحول تربیتی اند و قادر هستند  با دانش و مهارتی که کسب کرده اند چهره نظام  آموزشی را دگرگون سازند . نظر به اهمیت نقش معلمان و اعتبار و ارزشی که بر آن متصور است، سرمایه گذاری به منظور تربیت و تامین این رکن مهم تعلیم و تربیت، بهترین و سودمندترین نوع سرمایه گذاری است. گسترش و توسعه کمی و کیفی این دانشگاه ، مهمترین وظیفه مدیران عالی آموزش و پرورش و مدیران رده بالای کشور است.

متاسفانه تغییرات سریع و گاه تصمیمات سیاسی ،همواره سایه سنگین خود را بر روی این نهاد می اندازند. در حالی که تغییرات در این نهاد باید بسیار فکر شده و محاسبه شده باشند.

یک روز واگذاری تربیت معلم به پیام نور ،روز دیگر طرح جذب برف انباری نیرو برای آموزش و پرورش  در مجلس شورای اسلامی، حال کمتر از سه ماه از گذشت جلسه رهبری با مدیران  آموزش و پرورش و تاکید بر تقویت زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان،  نامه وزیر علوم به محضر مقام معظم رهبری !!!!!

اقای وزیر، به عنوان عضوی از هیۤت امنای دانشگاه فرهنگیان چند بار در جلسات هیيت امنا حضور به عمل رسانده اید؟ به بهانه کمبود معلم و تفسیر غلط از قانون ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، نمیتوانید کوتاهی و کم کاری خود را در ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بپوشانید .آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست! 

مگر می شود دانشجویی که در دوران تحصیل ، حتی لحظه ای خود را در جامه ی مقدس معلمی تصور نکرده است ،در مدرسه و کلاس درس مسیولیت خطیر تربیت و تعلیم نسل اینده را به عهده بگیرد ؟؟

چطور میتوانید چهار سال مشق معلمی که دو سال آن آموزش عینی و عملی (کارورزی)است، در مدتی کوتاه (اسما یک سال )به محصلان سایر دانشگاه ها آموزش دهید ؟؟ کدام دانشگاه و کدام دوره ی یک ساله به اندازه دانشگاه فرهنگیان توانایی پرورش معلمین دغدغه مند و تحول آفرین را دارد ؟اگر با صلاحیت های معلمی آشنا بودید حرف از دوره یک ساله نمیزدید !!

کسی که در سن 18 سالگی وارد دانشگاه فرهنگیان می شود و از همان ابتدا هویت معلمی در او شکل میگیرد قابل قیاس  با کسی نیست که در سن 30 سالگی و چ بسا بیشتر جهت استخدام و با نگاه کارمندی و دغدغه مالی  وارد آموزش و پرورش می شو!! پیشنهاد ممانعت ورود دانش آموزان با مدرک دیپلم را به دانشگاه فرهنگیان می دهید چهار سال بعد برایشان دل میسوزانید که بیکارند معلمشان کنید !!

گناه به ثمر نرسیدن دانشگاه فرهنگیان بی تدبیری است، به جای بیان افاضات این چنینی و سیاه تر کردن روزگار تربیت به بیانات مقام معظم رهبری که چندین سال است به خاطر نبود گوش شنوا تکرار میکنند توجه فرمایید وبه جای ارایه راه کار های غیر قانونی و غیر کارشناسانه  در جهت رفع مسايل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان قدم بردارید و به عملکرد ضعیف خود در قبال این دانشگاه و تضعیف نظام تعلیم و تربیت پایان دهید.

رضا امینی فرد - عضو شورای تبیین مواضع استان گلستان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «گلستان ما» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.