1399-03-13 13:03
1904
0
68858
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛

مردم داری سرلوحه تفکر امام راحل است/ امت محوری مهم ترین ویژگی امام خمینی(ره) بود

حجت الاسلام علی خیرخواه گفت: با ورود امام (ره) به کشور بیش از هفت میلیون نفر از ایشان استقبال کردند و در مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب بیش از 10 میلیون نفر حضور داشتند که این موضوع نشان از ارتباط نزدیک مردم با امام (ره) است.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام علی خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور صبح امروز در جلسه گفتمان تقریبی و هم اندیشی پیرامون اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تحولات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامیکه در کانون طه برگزار شد، اظهار کرد: در دو قرن اخیر نهضت های زیادی در جهان رخ داد و رهبران زیادی وارد عرصه شدند اما نتوانستند به موفقیت برسند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، خاطرنشان کرد: سال های ابتدایی دهه 50 که مبارزات نهایی امام خمینی(ره) شروع شد، آنچه مشخص بود قبل از پیروزی نظام شرق و غرب حاکم بودند و ادیان جایگاهی در جامعه نداشتند حتی در زندان ها هم طرفداران دین در انزوا بودند.

وی، افزود: یکی از دلایل موفقیت امام در مبارزه با طاغوت آشنایی عمیق امام با مفاهیم دین و علوم دیگر بود که این موضوع باعث شد امام راحل اندیشه خود را در جامعه ترویج کند.

حجت الاسلام خیرخواه با اشاره به شناخت دقیق امام از ایران و جهان که روحیه مبارزاتی ایشان را هدایت می کرد، عنوان کرد: در همه جریان ها نگاه ایشان به مردم بود و خود را خادم مردم می دانست که این موضوع را سرلوحه تفکر خود قرار دادند و چیزی که رمز موفقیت ایشان بود به خداوند متکی بودند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ابراز کرد: با ورود امام (ره) به کشور بیش از هفت میلیون نفر از ایشان استقبال کردند و در مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب بیش از 10 میلیون نفر حضور داشتند که این موضوع نشان از ارتباط نزدیک مردم با امام (ره) است.

وی با بیان اینکه ارتباط مردم نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها با اندیشه های امام خمینی (ره) بیشتر شده، یادآورشد: مقام معظم رهبری بهترین شخصی هستند که توانسته در دنیا اندیشه های امام (رحمه الله علیه) را معرفی کند

امت محوری مهم ترین ویژگی امام خمینی(ره) بود

در ادامه این نشست هم اندیشی حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در خصوص ویژگی های فکری امام خمینی(ره)، تصریح کرد:یکی از ویژگی های اصلی ایشان قرار دادن امت در محور فعالیت ها بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات گلستان با بیان اینکه در بین بزرگان گذشته خیلی برای امت محوری وقت گذاشتند اما گفتمان وحدت در رفتار امام(ره) نمود بهتری داشت، اذعان کرد: روز 21 بهمن بختیار حکومت نظامی اعلام کرد وقتی به امام خبر رسید با تاملی فرمود مردم به خیابان بیایند اینکه امت محور هستند شاهدش این است ایشان در جریان تظاهرات و پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم را مهم می دانستند.

وی، افزود: بیشتر انبیا از مردم خود گلایه داشتند اما امام راحل(ره) در طول مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب حتی یک بار از مردم گلایه نکردند و در وصیت نیز این موضوع را نشان دادند.

حجت الاسلام ولی نژاد، گفت: امامین انقلاب در طول رهبری خود به امت ایمان دارند و بین شیعه و سنی یا گروه های دیگر تفاوتی نمی گذاشتند و تقریب را اساس فعالیت های خود قرار دادند به همین جهت همه ما وظیفه داریم در امت محوری تقریب را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.