1399-12-03 15:03
812
0
73338

محکومان قطع درخت در مراوه تپه، مکلف به کاشت ۲۰۰ اصله نهال شدند

رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: محکومان قطع درخت در شهرستان مراوه تپه به جای مجازات حبس، به کاشت ۲۰۰ اصله نهال مکلف شدند.

به گزارش گلستان ما، هادی هاشمیان  صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این خبر، گفت: محکومان دو نفرند که ۱۱ اصله درخت صنوبر ۱۵ ساله در شهرستان مراوه تپه  را قطع کرده اند.

وی افزود: با شکایت اداره منابع طبیعی ، دو متهم پرونده به اتهام تخریب محیط زیست و قطع درخت در دادگاه مراوه تپه محاکمه و رای به محکومیت آنان صادر شد.

وی ادامه داد: متهمان به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند اما از آن جا که سابقه کیفری نداشتند و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بودند ، قاضی حبس آنان را به مدت یکسال تعلیق و مجازات جایگزین صادر کرد.

وی ادامه داد: محکومان با رای دادگاه مکلفند  ۲۰۰ اصله نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی بکارند و تا یکسال از این نهال ها مراقبت کنند.

هاشمیان افزود: اداره منابع طبیعی مراوه تپه هم موظف است عملکرد ماهیانه این متهمان را به دادگاه ارائه کند.

وی گفت: محکومان اگر در مدت تعلیق حبس  یکی از جرایم موجب حد ، قصاص ، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ مرتکب شوند ، قرار تعلیق لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که از استان های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس هستیم افزود: محکومان جایگزین حبس، فصل درختکاری پارسال ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.