1398-09-11 12:34
1215
0
66508
گزارشی از یک تصمیم تبعیض آمیز در تنگنای معیشتی مردم و کارگران؛

چرا سلبریتی ها نورچشمی دولت هستند؟

کاربران فضای مجازی مطرح می کنند در این وضعیت اقتصادی که مردم در قوت روزانه و معیشت اقتصادی خود در تنگنا هستند و کارگران بایستی بر اساس دستور دولت 10 درصد مالیات از حقوقشان کسر شود، چرا بایستی دولت سلبریتی ها را از دادن مالیات حذف کند.

به گزارش گلستان ما،  اخیرا «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کرده است.

بر این اساس "تمامی فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" کماکان از معافیت صددرصدی برخوردار خواهند بود.

این دستور باعث جنجال سیاسی درشبکه های اجتماعی شد. کاربران فضای مجازی مطرح می کنند در این وضعیت اقتصادی که مردم در قوت روزانه و معیشت اقتصادی خود در تنگنا هستند و کارگران بایستی بر اساس دستور دولت 10 درصد مالیات از حقوقشان کسر شود، چرا بایستی دولت سلبریتی ها را از دادن مالیات معاف کند.

برخی در فضای مجازی این موضوع را به بده بستان دولت و سلبریتی ها‌ تعبیر کرده اند. در همین رابطه آنچه بایستی در نظر گرفت التهابی است که این روزها در فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور وجود دارد. کشور هنوز از التهابات سهمیه بندی بنزین خارج نشده است که دولت یک تصمیم تبعیض آمیز گرفته است و افکارعمومی در فضای مجازی به این موضوع واکنش منفی نشان داده است. این درحالی است که پیشتر به سبب نحوه اجرای سهمیه بندی بنزین و عدم اطلاع درست به مردم کشور دچار التهاباتی شده است و این فضا حکم می کند که دولتمردان دست به عصا راه رفته و تصمیمات چالش برانگیز نگیرند.

این درحالی است که سلبریتی ها در انتخابات سال 96 از جمله حامیان دولت روحانی بودند. اینکه امروز دولت هنرمندان را در این فضای مشکلات اقتصادی از مالیات معاف کرده است بسیاری را به این موضوع سوق داده است که سلبریتی ها نورچشمی دولت هستند. 

این شرایطی است که سلبریتی ها با توجه به همین حمایت و تشویق مردم به رای دادن به دولت روحانی مورد انتقاد افکارعمومی قرار گرفته اند و آنها به جای مطالبه گری باید امروز نسبت به حمایت سیاسی از دولت پاسخگو باشند. 

جالب اینجاست که خبر معافیت مالیاتی هنرمندان در حالی منتشر شده است که همزمان با این موضوع نامه ای از سوی برخی از سلبریتی ها منتشر شده که سعی کردند با ژست اپوزیسیون از انتقادات مردم نسبت به خود بکاهند. 

هنرمندان بخصوص افرادی که از دولت روحانی حمایت کرده اند نسبت به سایر اقشار جامعه درآمد بیشتری دارند و حتی رقم های نجومی در قراردادهای کاری آنها ثبت می شود. به عنوان نمونه گفتگوی تصویری از «حمید فرخ نژاد» بازیگر مطرح سینما منتشر شده که وی از مشکلات اقتصادی خود و پولی که به دلار بایستی هر ماه به خانواده‌اش ارسال کند، سخن گفته است.

وی در این باره با ناراحتی می گوید: « من هنوز تو ۱۰هزار دلاری که ماهیانه باید برای خانواده‌ام بفرستم، زاییدم ،تو این وضعیت».

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.