1398-08-22 09:22
849
0
66269
به بهانه روز 22 آبان؛

فراموشی نان در دومین استان تولیدکننده گندم

امروز 22 آبان به عنوان روز ملی «نان» عنوان گرفته و خبری از بزرگداشت این روز در استان گلستان نیست، در حالیکه برخی استان‌ها برای کیفیت نان و تشویق نانوایان برتر برنامه دارند اینجا در گلستان با افزایش نرخ نان دیگر هیچ خبری از متولیان برنامه‌ریز وجود ندارد.

به گزارش گلستان ما، شاید کمتر کسی از افراد جامعه به ویژه گلستانی‌ها بدانند که روز 22 آبان به عنوان روز ملی «نان» نامگذاری شده است، اما همین نامگذاری‌ها و مناسبت‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا درباره این قوت لایموت برنامه‌ریزی شود، شاید مفقودی گندم و آن ماجرای پر سرو صدایی که در استان گلستان رخ داد، این مناسبت را به حاشیه کشاند.

اگر واقعا سلامت مردم برای متولیان اهمیت دارد، چه خوب بود که در این روز درباره نان به عنوان یک کالای اساسی سبد خانوارها، برنامه‌ای درخور برگزار شود، تا علاوه بر اینکه خروجی یک اتفاق خوب را شاهد باشیم مشکلات صنف نانوایانی که گره کار خود را در بی‌توجهی یا کم‌توجهی برخی مسوولان و کم‌کاری صنف خود می‌دانند بررسی شود.

گرچه ارتقاء کیفیت نان مسئله یکطرفه نیست و عوامل متعددی در آن نقش دارند اما عامه مردم، نانوا را مقصر می‌دانند، پای صحبت‌های این قشر که می‌نشینیم آنها آرد نامناسب را دلیل کیفیت پایین نان عنوان می‌کنند، کارخانه‌دارها، گندم کشاورزان را زیرسوال می‌برند و کشاورزان هم از برخی بذور گندم نالان هستند، خلاصه این سوالات همچنان در ذهن وجود دارد که مقصر واقعی کیست.

البته انصاف را هم باید در نظر گرفت، کاهش ضایعات نان در استان گلستان به نسبت سال‌های گذشته نشان می‌دهد که دوره‌های آموزشی چندان بی‌تاثیر نبوده و شاید هم گرانی باعث شده مردم کمی قدر نان را بیشتر بدانند.

همه این موارد را اشاره کردیم تا به همه زحمتکشان چرخه تولید نان خداقوت بگوییم و از مسوولان استان بخواهیم برای برطرف کردن مسائل پیش‌روی مشاغل صنعت نان برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.