1403-02-05 02:30
1615
0
65864
حاشیه های سیاسی قبل از انتخابات :

علی اصغری : برخی ها دلال انتخاباتی اند / صمدلویی : دیکتاتور مادام العمر اتحادیه درک درستی از مسائل ندارد

 با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس درگیری های سیاسی روههای سیاسی و اجتماعی ، احزاب و شخصیتهای تاثیرگذار در شهر گرگان که یکی از سه شهر سیاسی کشور است ، روز بروز بیشتر می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ در روزهای گذشته حامد صمدلویی دکترای علوم سیاسی طی مطلبی با عنوان (( آقازاده های انتخاباتی حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا)) نوشت که در ان برخی از نمایندگان سابق استان نظیر محمد حسن علوی گرگانی و سیدعلی طاهری یا نبی هزارجریبی در مجلس را به نوعی آقازاده خواند .

در ادامه محمد حسین علی اصغری دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان به این مطلب صمدلویی واکنش نشان داد.

علی اصغری نوشت :

استفاده از رانت سیاسی و اقتصادی از سوی هر شخصی کاری ناپسند است آقازاده باشد یا نباشد ، آیت الله سجاد علوی شخصیتی بزرگ و مورد اعتماد مردم بود و فرزندان شایسته ای دارد ، اینکه فرزند ایشان سه بار از مردم رای اعتماد بگیرد آیا باز هم می‌توان گفت که ایشان از رانت پدرش استفاده کرده است ؟

مرحوم آیت الله طاهری مورد اعتماد عده ای از مردم بودند، و فرزندانش مذهبی و اجتماعی هستند و مردم دو دوره به فرزندش اعتماد کردند و به مجلس فرستادند ، آیا باید به شعور مردم که بخاطر مذهبی بودن، اعتبار خانوادگی و توانایی این افراد به آنها رای دادند، توهین کرد ، امکان دارد عده ای از نظر سیاسی با این عزیزان اختلاف نظرداشته باشند اما واقعیتهای مذهبی، اجتماعی و شایستگی آنها را نباید انکار کرد.

به تازگی مطلبی از سوی یکی از دلالان  انتخاباتی در مورد به اصطلاح آقازاده ها نوشته شده است.

 ایشان با سواستفاده از جو منفی علیه برخی آقازاده ها، خواسته است کاندیداهای مطرح در  انتخابات را تخریب کند تا در نهایت نتیجه بگیرد فقط افرادی که ایشان به هر دلیل از آنها حمایت می‌کنند را شایسته صندلی مجلس معرفی کند، البته خواسته ما از دو عزیزی که ایشان به نفعشان قلم می‌زند این است که هوشیار باشند چون در نهایت منسوب شدن به این فرد به ضرر آنها خواهد بود.

ایشان احتمالا زمانی که شهیدان دکترقندهاری و مهندس هزارجریبی یاآقایان علوی و طاهری در انقلاب و پس از انقلاب برای ارزش‌های انقلاب اسلامی وامام عزیز به پا خواستند را به یاد ندارد. ایشان یک چیز شنیده اند که فلان آقازاده اختلاس کرده یا از اسم پدر سواستفاده کرده است ، برای همین فکر می‌کند که هر کسی پدرش بین مردم جایگاه مذهبی واجتماعی داشته یا دارد، نباید وارد حوزه مسئولیت و انتخابات شود.

نام شهید دکتر قندهاری و هزارجریبی با توجه به خدماتی که کرده اند، بعنوان خدمتگزار در افکار عمومی زنده است و فرزندان آنها هم مورداحترام واعتماد مردم بوده وخواهندبود؛ همانطور که نبی هزارجریبی هر زمان که خود را در معرض انتخاب مردم قرارداد مانند پدر بزرگوارش رای اعتماد گرفت، شما با ایشان به دلایل شخصی مشکل دارید ولی مردم همچنان نبی را خدمتگزار خود می‌دانند نه آقازاده.

چرا به اعتقادات و اعتماد مردم بی اعتنایی و توهین می کنید.؟

اگردنبال منفعت و موقعیتی هستید اشکالی ندارد؛ چون هر فردی می تواند از یک کاندیدا به هر دلیلی که خودش دارد قلم بزند یا حمایت کند؛ اشکال کار آنجاست که ارزش‌ها و باورهای مردم را زیر سوال ببرید ، بشکند قلمی که برای دنیای دیگران و منفعت طلبی حرمت قلم را نگه نمی دارد، و برای مطاع دنیا زیبایی ها را زشت جلوه می دهد و به فرهنگ مردم توهین میکند

از این متن می شود فهمید که علی اصغری همچنان از نبی هزارجریبی علیرغم عملکرد بدش دفاع می کند و از طرفی نیم نگاهی هم به سعید قندهاری فرزند نماینده اسبق دارد که این روزها بدجوری آهنگ حضور در انتخابات را نواخته است .

اما حامد صمدلویی که به صراحت لهجه و پاسخ سریع شهرت دارد ، جوابیه ای به علی اصغری داده است .

صمدلویی در مطلبی با عنوان پاسخ به دیکتاتور مادام العمر اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان  نوشته است :

در پی یادداشت (( آقازاده های انتخاباتی حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا)) در کانال گلستان تا توسعه از سوی نگارنده علی اصغری واکنش تندی را اتخاذ کرد که بیش از پیش مشخص شد با توجه به اینکه ایشان نه تنها سواد سیاسی ندارد بلکه درک درستی نسبت به مسائل نیز نداشته و اساسا مطلب ذکر شده را نفهمیده است.

اما واکنش ایشان فرصت خوبی است تا در چارچوب پاسخ مروری شود بر رویکردهای ضد توسعه ای و همچنین مشی و منش دیکتاتوری ایشان ؛ در اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی  تشکلی مهم و قابل احترام در عرصه جامعه مدنی استان گلستان می باشد شکی وجود ندارد اما چندی است که تمامیت خواهی و دیکتاتوری علی اصغری و تبدیل اتحادیه به تشکل شخصی و نمایشی باعث شده شخصیتهای اصلی ضمن انتفاد از رویکرد وی از این تشکل جدا و هر کدام در گوشه ای مسیر جداگانه ای را طی نمایند.

مسیر غلط شخصی سازی علی اصغری باعث شد اصلاح طلبان در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا شکست سنگینی را متحمل شوند و در این بین شخص وی کمترین رای یک فعال سیاسی را از سوی شهروندان کسب و مردود بزرگ انتخابات شد و یا مخالفت با روند توسعه گرگان با محوریت شهردار وقت جناب صادقلو شکست سنگین دیگری برای وی و شرکایش در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان پدید آورد.

علی اصغری که شجاعت و جرأت برگزاری انتخابات شفاف و رقابتی در اتحادیه انجمن های اسلامی را ندارد حق ندارد پیرامون انتخابات مجلس اظهار نظر کند ، او به دنبال رویکرد منسوخ شده دموکراسی موروثی و انتقال قدرت از پدر به پسر است اما نه توانش را دارد و نه افکار عمومی اجازه چنین رفتاری را می دهد.

از طنز روزگار است که کسی همواره در پی هر انتخاباتی که جناح نزدیک وی پیروز می شود لیستی بلند بالا از نزدیکان که کوچکترین شایستگی و تخصص را برای احراز پستهای مدیریتی ندارند را تحمیل می نماید دیگران را به دلالی سیاسی متهم می کند.

نگارنده بنا ندارد از خود در مقابل این همه کژ اندیشی و دیکتاتوری مطلق سرکرده مادم العمر اتحادیه دفاع نماید اما صرفا برای تنویر افکار عمومی عرض می کنم به عنوان یک کارشناس سیاسی حامی روند توسعه گلستان چون گذشته این مسیر مشعشع را ادامه می دهم و تسلیم رویکردهای نخ نما و عقب مانده امثال علی اصغری نخواهم شد چرا که ایمان دارم  إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ...

انتهای پیام /

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.