1401-10-22 12:21
470
0
82910
کارشناس امور زنان و خانواده تأکید کرد؛

عزت مادرانه و تحول اجتماعی بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی

کارشناس امور زنان و خانواده گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های اجتماعی برای زنان گسترده‌تر شد و بانوان ما توانستند از ابتدای شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس تا به امروز در این ۴۳ سال خوش بدرخشند.

نصرت بابایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: یکی از کار‌های بسیار خوبی که بعد از انقلاب اسلامی انجام شد نامگذاری نام میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن در سال ۵۸ توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.

کارشناس امور زنان و خانواده ادامه داد: در پی این نامگذاری اهداف بزرگ و مهمی وجود داشته که مهمترین آن این است که بانوان ما این شخصیت بزرگ اسلام را به عنوان الگو خود قرار دهند.

بابایی بیان کرد: در همه ابعاد‌ایشان به عنوان انسان کامل است که می‌توانیم از سیره زندگی این بانوی بزرگ اسلام درس بگیریم و در بعد زهد، و تقوا و همسرداری نمونه بودند به گونه‌ای که حضرت‌امیرالمؤمنین(ع) با رضایت یاد از او یاد می‌کنند و می‌فرماید وقتی به چهره حضرت زهرا(س) نگاه می‌کنم همه غصه‌های خود را فراموش می‌کنم.

وی تأکید کرد: در حوزه فرزندپروری حضرت زهرا(س) مادر فرزندانی می‌شوند که هر کدام نقش بزرگی در تاریخ بشریت ایفاء می‌کنند، در مقام دختر عطوفت و محبت نسبت به پدر در حدی است که با این بانوی بزرگ اسلام لقب «ام ابی‌ها» داده می‌شود و در دفاع از حریم ولایت چه زیبا قدم گذاشته است و با جهاد تبیین آن چیزی که لازم است انجام می‌دهند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در عرصه تکامل و رشد معنوی بین بانوان و مردان هیچ تفاوتی وجود ندارد، برای رسیدن به حیات طیبه دو شرط یعنی‌ایمان و عمل صالح وجود دارد که هیچ تفاوتی در اسلام برای آن در نظر گرفته نشده است.

بابایی تأکید کرد: عنصر اصلی تشکیل دهنده خانواده زن است در این عرصه خانم‌ها باید جایگاه خود را پیدا کنند و باید در این عرصه نقش آفرینی کنند، در عرصه فعالیت‌های اجتماعی نیز اسلام منعی برای بانوان در نظر نگرفته است و کسی بخواهد زن را منع کند خلاف حکم خدا عمل کرده است.

وی افزود: در این عرصه‌ها حضرت زهرا(س) الگویی موفق عمل کردند و می‌توانیم در آن مسیر حرکت کنیم و حضرت زهرا(س) بنا به گفته مقام معظم رهبری در اوج قله بشریت‌ایستادند و می‌توانیم در این مسیر طی حرکت کنیم.

این کارشناس خانواده با اشاره به منزل اجتماعی زن گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های اجتماعی برای زنان گسترده‌تر شد و بانوان ما توانستند از ابتدای شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس تا به امروز در این ۴۳ سال خوش بدرخشند و براساس مستندات جهانی این پیشرفت‌ها قابل ارزیابی است.

بابایی تأکید کرد: با توجه به شرایط جامعه نقش تربیتی زن را بیش از گذشته باید مد نظر قرار دهیم و رفتار و برنامه‌ریزی مسئولان نباید به گونه بادش که وظیفه مادر بودند بانوان تعطیل شود و باید بانوان شاغل به وظایف مادر بودن خود برسدند.

وی افزود: در تبیین مسأله توسعه یافتگی نیز باید دقت کنیم به بی‌راه نرویم و نباید نقش تکیلفی به زن داشته باشیم، جامعه به حضور زنان نیاز دارد ولی باید زیرساخت‌ها را طوری در نظر بگیریم که به جایگاه زن لطمه وارد نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.