1399-12-04 15:40
907
0
73358
رئیس دادگستری شهرستان مراوه تپه خبر داد؛

عدم ثبت ازدواج موجب جزای 18 میلیون تومانی می شود

سید مهدی هاشمی گفت: عدم ثبت ازدواج و همچنین عدم ثبت طلاق به صورت رسمی، جرم است.

به گزارش گلستان ما، ازدواج سنت حضرت پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم است و دین اسلام نیز بر این امر و به خصوص سادگی برگزاری آن بسیار تاکید کرده است.

سادگی برگزاری مراسم البته در کنار تحقیق و انتخاب درست می تواند به ثبات ازدواجها و کانونهای خانواده کمک شایانی نماید.

خود مرحله ازدواج با خواندن یک صیغه عقد انجام می شود ولی طبق قانون این مراسم ازدواج علاوه بر جنبه شرعی باید جنبه رسمی نیز پیدا کند و این جنبه رسمی آن به منظور ارائه خدمات اجتماعی و غیره می باشد.

سید مهدی هاشمی رئیس دادگستری مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار ما، در خصوص ثبت ازدواج در دفاتر رسمی گفت: وفق ماده ۴۹ از قانون حمايت خانواده مصوب ۱۳۹۱ چنانچه مردى بدون ثبت در دفاتر رسمى به ازدواج دائم، طلاق يا فسخ نكاح دائم اقدام نماید؛ عمل چنین شخصی دو جرم بوده و ضمن الزام به ثبت واقعه ازدواج و یا طلاق به پرداخت جزاى نقدى به مبلغ هجده میلیون تومان و يا حبس تعزيرى درجه هفت یعنی شش ماه حبس محكوم مى شود.

وی افزود: در شهرستان مراوه تپه در خصوص برخی از زوجین شاهد هستیم که ازدواجشان به صورت غیر رسمی و به صورت سنتی انجام می گردد و گاها نیز زوج با به کار بردن سه بار کلمه طلاق همسر خود را مطلقه می نماید که وفق ماده ۴۹ از قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ عدم ثبت ازدواج و همچنین عدم ثبت طلاق به صورت رسمی در یکی از دفاتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق جرم بوده و مرتکب به اشد مجازات محکوم می گردد.

رئیس دادگستری شهرستان مراوه تپه تاکید کرد: بنابراین الزاما کلیه ازدواج ها و وقایع طلاق می بایست به صورت قانونی در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق ثبت گردد تا ضمانت اجرای مذکور شامل زوج نگردد و باب هرگونه سوء استفاده های احتمالی نیز بسته شود.

انتهای پیام/رضا جامی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.