1399-06-26 15:16
1310
0
70385

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، در کلاله کلید خورد

رشید آتا گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در راستای جلب مشارکت فعالانه خانواده در تامین، حفظ و ارتقای سلامت در شهرستان کلاله کلید خورد.

به گزارش گلستان ما، رشید آتا، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار ما، اعلام کرد: در ادامه برنامه ملی خود مراقبتی که در اواخر سال 1394 در مرکز بهداشت شروع شد؛ طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در راستای جلب مشارکت فعالانه خانواده در تامین، حفظ و ارتقای سلامت از مرداد 99 در دو شهرستان استان گلستان آغاز شد که از شهریور ماه نیز در کلاله همچون شهرهای دیگر این طرح جهت اجرا و ابلاغ شد.

وی افزود: در این طرح قرار است از هر خانواده یک نفر که واجد شرایط می باشد به عنوان سفیر سلامت، در برنامه های آموزشی سه گانه شامل(پیشگیری و ارتقای سلامت، درمان های اولیه و توانبخشی، شرکت و ضمن یادگیری مطالب) آموخته ها را به سایر اعضای خانواده منتقل و در شرایط مواجهه با ناخوشی و بیماریها، از این آموخته ها استفاده کند.

دآتا تصریح کرد: از جمله شرایط عضویت در این طرح، متاهل یا سن حداقل 18 سال گ، علاقه مند به فراگیری بهداشت و سلامت می باشد.

 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کلاله تصریح کرد: سفیران سلامت علاوه بر شرکت در کلاسها و یادگیری مطالب با استفاده از بسته های آموزشی 4 گانه شامل ( مدیریت ناخوشی های جزئی، خطر سنجی بیماریهای قلبی عروقی و سکته، سبک زندگی سالم و هفته به هفته بارداری ) این آموخته ها را به اعضای خانواده، دوستان و همکاران انتقال می دهند.

گفتنی است در شهرستان کلاله همکنون 5212 سفیر سلامت در شهرستان کلاله با مرکز بهداشت همکاری می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.