1400-01-22 11:55
443
0
74099
یادداشت؛

شفافیت؛ حلقه گمشده پروژه های شهری/ معلولان، فراموش شدگان مبلمان شهری

معلولان این روزها با مشکلات فراوانی برای رفت و آمد در شهر مواجه هستند که بهبود وضعیت رفت و آمد و قرار گرفتن وسایلی برای استفاده آن ها در حمل و نقل عمومی می تواند به استفاده و بهره مندی آن ها در خدمات شهی کمک کند.

به گزارش گلستان ما، شفافیت در پروژه ها و مبلمان شهری دو نکته ای که باید به آن ها در شهرداری گرگان بیشتر بها داده شود.

امروزه شفافیت در عملکرد مدیران بدون شک یکی از خواسته های اصلی مردم می باشد و با توجه به اینکه شهرداری ها نهادی غیردولتی و مردم مدار می باشند لزوم توجه به این خواسته کمی در این نهاد بالاتر می رود.

با توجه به اینکه شهرداری گرگان در سال های گذشته پروژه های کلانی را به پایان رسانده اما عدم شفافیت در قراردادها حتی در مقطعی برای اعضای شورای شهر گرگان باعث شده تا خسارت های جبران ناپذیری به اموال شهرداری گرگان وارد شود و قراردادهای پشت درهای بسته باعث شده تا خسارت آن در این روزها گریبان گیر شهرداری گرگان شود.

قرار گرفتن مدیران شهری در اتاق شیشه ای می تواند از هر گونه زد و بند و ایجاد فساد در اتاق های در بسته جلوگیری کند هر چند شفافیت در عملکرد در این متن به معنای بر ملا کردن یا افشا گری هر گونه قرارداد خصوصی نیست اما به طور اجمالی این حق مردم است تا از میزان هزینه کرد پروژه ها و قرادادهایی که با پول آنها بسته می شود با خبر باشند.

برای نمونه اگر سامانه ای در شهرداری گرگان طرحی شود تا میزان قراداد، مدت اجرای قانونی قراداد و شرکت های اجا کننده پروژه برای مردم مشخص شود بدون شک این اقدام می تواند در بروز شایعات متعدد جلوگیری کنند و حتی این حق مردم هر منطقه ای است تا از میزان اجرای پروژه با خبر باشند.

موضوع دیگری که می تواند کمک حال شفافیت باشد قرار گرفتن سفرهای کاری و دستاوردهای مدیران شهری از سفرها در این سامانه باشد چرا که این موضوع می تواند به شفاف سازی و تبیین هر چه بهتر سفرها به مردم کمک کند و مردم هرزمان از شبانه روز که بخواهند می توانند برای دریافت اطلاعات شهری به این سامانه ورود کنند.

مبلمان شهری

هر چند در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه مبلمان شهری افتاده است و المان های فرهنگی مناسبی در شهر قرار گرفته اما همچنان در حوزه استفاده معلولان از مبلمان شهری گرگان دچار اشکال است.

معلولان این روزها با مشکلات فراوانی برای رفت و آمد در شهر مواجه هستند که بهبود وضعیت رفت و آمد و قرار گرفتن وسایلی برای استفاده آن ها در حمل و نقل عمومی می تواند به استفاده و بهره مندی آن ها در خدمات شهی کمک کند.

در زمینه دیگر با توجه به اینکه گرگان شهری با حضور اقوام مختلف است می توان المانی از هر فرهنگ غالب را در ابتدای آن محله نصب کرد تا حداقل مردم شهر از فرهنگ ساکن در محلات گرگان با خبرباشند که می تواند به انتشار اطلاعات خوبی از فرهنگ مردم گرگان منجر شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.