1399-01-17 22:12
749
0
68062
رییس علوم پزشکی گلستان:

شدت بیماری کرونا در استان کمتر شده است/ با اقدامات جهادی مشکل تامین مواد ضدعفونی و ماسک مدیریت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر شدت بیماری کرونا در استان کمتر شده و این امر با دست به دست هم دادن همه میسر شده است.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل عصر امروز در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی کرونا کار شاخصی بود که به بار مراجعه بیهوده به بیمارستان های استان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰۰۰ تماس به این مرکز داشتیم، افزود: هم استانی ها می‌توانند سوالات خود درخصوص ویروس کرونا را از طریق شماره ۳۱۶۳۶۳ بپرسند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در هفته های اول در تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک مشکل داشتیم اما با اقدامات جهادی که صورت گرفت، این موضوع مدیریت شد. در این راستا کارگاه های خانگی تولید ماسک شکل گرفت. قبلا یک کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده داشتیم که الان این تعداد به ۱۳ مورد رسیده است.

فاضل در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تاکنون بیش از ۹۶ درصد مردم استان غربالگری شدند. بر اساس غربالگری های صورت گرفته، حدود ۱۹۰۰ نفر دارای علائم حاد تنفسی شناسایی شدند.

وی با تأکید بر رعایت موارد بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا، گفت: امیدواریم با همراهی مردم تا پایان اردیبهشت دیگر این ویروس را در استان نداشته باشیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.