1399-04-28 17:51
1176
0
69477
در دویست و سی و‌چهارمین جلسه شورای شهر گرگان چه گذشت ؛

اعتراض اعضا به طرح های دوفوریتی سلیقه ای / درخواست کمک مالی از شهرداری گرگان برای یادواره ای که برگزار نشد!/ تنها 35کودک کار شناسایی شده گرگان ایرانی اند

کمک 5میلیون تومانی شهرداری به ستاد یادواره شهدای یاک40 از جمله لوایح دو فوریتی بود که مورد اعتراض اعضای شورای شهر قرار گرفت آن ها معتقد بودند با توجه به اینکه امسال برخلاف سال های گذشته مراسمی برگزار نشده و اگر کمک های خیریه ای صورت گرفته توسط خود ستاد بوده نیازی نیست این کمک امسال صورت پذیرد و این لایحه باید به کمیسیون بازگردد.

به گزارش گلستان ما، دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر بعد  اماز ظهرروزشنبه 28 تیرماه با حضور اعضا و مدیرکل بهزیستی گلستان و بدون حضور شهردار گرگان برگزار شد.

انعقاد قرارداد با شرکت تابعه برای تامین جذب نگهبان جهت حفاظت از اماکن زیر نظر شهرداری، انعقاد قرارداد با شرکت تابعه برای استفاده از خودروهای استیجاری در خدمات شهری و کمک هزینه مسکن کارگران و کمک5 میلیون تومانی شهرداری به ستاد یادواره نمایندگان شهید گلستان از جمله لوایح دو فوریتی بود که امروز به شورای شهرگرگان رسیده بود.

اعضای شورای شهر از جمله یوسفی، عبداللهی، رحیمی و گرزین نسبت به ارائه طرح های دو فوریتی به صورت سلیقه ای اعتراض کردند که این موضوع باعث شد دو فوریتی کمک هزینه مسکن کارگران شهرداری تنها به تصویب برسد و دو طرح دیگر به کمیسیون های مربوطه برای بررسی های قرارداد بازگردد.

کمک 5میلیون تومانی شهرداری به ستاد یادواره شهدای یاک40 از جمله لوایح دو فوریتی بود که مورد اعتراض اعضای شورای شهر قرار گرفت آن ها معتقد بودند با توجه به اینکه امسال برخلاف سال های گذشته مراسمی برگزار نشده و اگر کمک های خیریه ای صورت گرفته توسط خود ستاد بوده نیازی نیست این کمک امسال صورت پذیرد و این لایحه باید به کمیسیون بازگردد تا بررسی های لازم صورت گیرد.

برخی از اعضای شورا مانند رحیمی و یوسفی معتقد بودند تعداد لوایح دو فوریتی افزایش پیدا کرده است و نیاز است اعضای شورا نسبت به مفاد لوایح دو فوریتی روزهای قبل مطلع باشند تا بتوانند رای بدهند اما در حال حاضر نسبت به طرح های دو فوریتی سلیقه ای عمل می شود.

تنها 35کودک کار شناسایی شده گرگان ایرانی اند

در ادامه ابراهیم غفاری که به مناسبت هفته بهزیستی در صحن علنی شورای شهر حضور یافته بود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی تنوع کار و جامعه هدف بزرگی دارد چرا که ما نسبت به افراد جامعه متناسب با شرایط قبل از تولد تا فوت آن ها وظیفه مند هستیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان بهره مندی 1200شهروند گلستانی از طرح غربالگری ژنتیک، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از به دنیا آمدن کودکان معلول جسمانی و ذهنی برای غربالگری ژنتیکی 600میلیون تومان هزینه کرده ایم.

وی با اشاره به تلاش ها برای جلوگیری از کودکن معلول در گلستان، ابراز کرد: اگر خانواده ای نیازمند باشد برای کمک به خانواده ها هزینه می دهیم تا از تولد ناقص جلوگیری کنیم.

غفاری با بیان اینکه 84هزار کودک 3تا6 سال از نظر بینایی مورد غربالگری قرار گرفتند، یادآورشد: در این طرح ها بالغ بر هزار کودک شناسایی شد که برای انجام عمل جراحی به مشهد معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان، تصریح کرد: 55هزار با خانواده، 5500زن سرپرست خانوار، 21هزار معتاد، 700کودک بی سرپرست، 70زن خشونت دیده و 126نفر آسیب دیده از کودک ازاری، 144نفر آسیب دیده از همسر آزاری به صورت مستقیم از اورژانس های اجتماعی ما سال گذشته خدمت گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت 884موسسه و مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی در گلستان، ادامه داد: مهم ترین موسسه های ما خیریه ها هستند که در بسیاری از موارد کمک حال ما هستند.

غفاری با اشاره به شناسایی 180کودک کار خیابانی در گرگان، گفت: تنها 35تن از آن ها ایرانی اند که اگر بازارچه ها باشد می توان امتیازهایی را در اختیار خانواده ها قرار داد تا از آسیب دیدن های کودکان خیابانی بکاهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.