1401-10-24 09:33
453
0
82926
استاد دانشگاه:

حضرت زهرا(س) الگویی کامل برای همه نسل‌ها است

استاد دانشگاه گفت: حضرت فاطمه الزهرا(س) الگوی کامل برای همه عصر‌ها و نسل‌ها است و در عینی که وظیفه همسرداری خود عمل می‌کرد و به تربیت فرزندان خود سخت حساس و پایدار بود.

مصیب عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: وقتی در تاریخ نقش زنان را در پیشرفت تمدن و تحولات به وجود آمده بررسی می‌کنیم به خوبی به این مسأله می‌رسیم که نقش زنان مانند نقش مردان بسیار اثرگذار و تحول ساز بوده است.

استاد دانشگاه ادامه داد: در تاریخ تحولات اسلام نقش حضرت زهرا(س) نقش بی‌بدیلی است او با توجه به صفات و ویژگی‌هایی ممتازی که دارد توانست پایگذار نقش‌های مبتنی بر فطرت وجودی یک زن در جامعه ایفاء کند و از خود به یادگار بگذارد.

عباسی تأکید کرد: او در امر کوتاه خود به روایتی ۱۸ سال و به روایتی ۲۸ سال چند نقش اساسی را ایفاء کرد و از چند ویژگی ممتاز بهره‌مند بود که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، حضرت زهرا(س) دختر آخرین پیامبر خدا بود و همچنین همسرنخستین امام مسلمین است و همسر شهید و مادر دو امام شهید و مادربزرگ شهدای سادات حسینی و حسنی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در سن جوانی از عصمت و طهارت بهره‌مند است و به عنوان یک بنده مخلص خداوند نحوه بندگی و عبادت را در زندگی فردی و اجتماعی‌ایشان را می‌خوانیم.
این استاد دانشگاه متذکر شد: او در این دوره از زندگی خود چند نقش مهم را ایفاء کرد که برای امروز جامعه ما حائز اهمیت و حتی کاربردی است، ازدواج این بانوی بزرگ اسلام با‌امیرالمؤمنین و دارا بودن چهار فرزند در سن جوانی و آیین خانه داری و فرزند پروری و همسرداریی را در کارنامه دنیایی حضرت زهرا شاهد هستیم.

عباسی تأکید کرد: رسالت یک زن مسلمان را برای صیانت و هراست از اوامر الهی و دین خدا را از این بانوی بزرگ اسلام شاهد هستیم تا جایی که امکان داشت برای هراست از دین اسلام دریغ نکرد چه به لحاظ ارشاد و هدایت و مردان و زنان و اعضای خانواده و چه به اعتراض به هنگام برای آگاهی بخشیدن به جامعه که بستر انحراف از سوی مسئولان و حکمرانان در جامعه به وجود نیاید.

وی تأکید کرد: اطاعت از ولی زمان و امام عصر خود از دیگر ویژگی‌هایی حضرت زهرا(س) بود، بعد از رحلت رسول خدا به عنوان یک زن مؤمنه پیرو تمام قد امام زمان خود بود و دفاع‌ایشان از امام و ولی زمان دلالت بر این مسأله دارد.

این استاد دانشگاه متذکر شد: اعتراض به نوع رفتار و گفتار و کردار مردم از دور شدن از امام زمان و نادیده گرفتن مقام ولایت زمینه را برای نگرش نو در فهم اسلام به ویژه اسلام سیاسی برای جامعه بعد از خود به وجود آورد.

عباسی بیان کرد: در منظر و سیره سیاسی حضرت زهرا(س) برای استمرار رسالت رسول الله، واگذاری اداره جامعه برعهده امام علی (ع) یک امر دینی و عقلی بود و او از این حیث به دفاع از آن پرداخت و نقد سیاسی خود را به تصمیمی که مسلمانان در ثقیفه گرفتند عنوان کرد.

وی متذکر شد: حضرت فاطمه الزهرا(س) الگوی کامل برای همه عصر‌ها و نسل‌ها است و در عینی که وظیفه همسرداری خود عمل می‌کرد و به تربیت فرزندان خود سخت حساس و پایدار بود ولی نسبت به رسالت اجتماعی خود برای دفاع از حقوق مردم و الله و صیانت از رسالت اسلام و گوهر گرانب‌های رسول الله دست از کار نکشید و تا قدرت در بدن داشت و توانایی گفتن داشت آن را بیان کرد.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: در نتیجه باید زندگی نورانی وعقلانی ودینی حضرت زهرا باید درس بگیریم وسبک زندگی خود را در بعد فردی واجتماعی بر اساس سیره وی تنظیم نماییم حضرت زهرا یک شخص نیست بلکه یک مکتب ومدل واسوه زیبا زیستن به لحاظ مردم داری، نوع دوستی، همسر داری، خانواده داری وفرزند اوری وفرزند پروری وایفای نفش سیاسی واجتماعی در صیانت ودفاع از حریم نبوت وامامت است.

عباسی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) اسوه کامل نظری وعملی آموزه‌های قرانی وفرموده‌های رسول الله است وامروز جامعه زنان دنیا باید با این اسوه کامل وکمال آشنا شوند ودر این زمینه زنان ایران اسلامی وزنان مسلمان نقش حیاتی دارن آگاهی دادن به زنان دنیا نسبت به سبک زندکی زهرای مرضیه جزء رسالت انقلابی واسلامی آن‌ها است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.