1403-02-18 12:29
170
0
89895
با حکم قضایی انجام شد؛

نجات اردوگاه دانش‌آموزی از خلع‌ید

رئیس‌کل دادگستری گلستان از جلوگیری از خلع‌ید اردوگاه دانش‌آموزی توسکستان گرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، حیدر آسیابی در جمع صمیمی با معلمان که به مناسبت هفته بزرگداشت معلم در دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به جلوگیری از خلع‌ید اردوگاه دانش‌آموزی توسکستان گرگان اظهار کرد: فردی با ارائه یک برگه مربوط به دهه ۴۰ مدعی بود این اردوگاه ۵ هکتاری متعلق به وی است و درخواست خلع‌ید این اردوگاه را داشت.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان افزود: با پیگیری‌های حقوقی و بررسی مستندات و شواهد دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر این دادخواست را رد کرد و جلوی خلع‌ید این اردوگاه دانش‌آموزی گرفته شد.

آسیابی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی سال گذشته در استان گفت: تمرکز ما در این مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان است.

وی افزود: در این مجتمع یک بخش به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد و مسائل مربوط به دانش‌آموزان و آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کند و حمایت‌های قانونی از این قشر در آن پیگیری می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان از معلمان خواست: در کنار دروس روزمره، آموزش مهارت‌های زندگی و معنویات به دانش‌آموزان را جدی بگیرند.

 وی همچنین از اعلام آمادگی دادگستری استان برای برگزاری دوره آموزشی آشنایی معلمان با مسائل حقوقی خبر داد.

 دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به نقش مهم معلمان در جامعه گفت: معلمان با قشر حساس نوجوان و جوان سر و کار دارند که با انواع آسیب‌ها و چالش‌ها مواجه هستند.

محمود اسپانلو با بیان این که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان وظایف و تکالیف زیادی برای مدارس و معلمان دیده شده است از معلمان خواست: نسبت به وضعیت دانش‌آموزان به‌ویژه آن‌هایی که در خانواده با مشکل مواجه هستند، حساس باشند و برای پیشگیری از آسیب‌های این کودکان با کارشناسان در مجتمع شوق زندگی ارتباط تنگاتنگ باشند.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: مدیران، ناامنی‌های اطراف مدارس مانند وجود سیگارفروشی‌ها، اماکن عرضه مواد مخدر و مزاحمت برای مدارس دخترانه را مستقیم به دادستان‌ها گزارش دهند تا قاطعانه با آنها برخورد شود.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش‌وپرورش هم در این جلسه از تلاش‌های دادگستری استان برای جلوگیری از خلع‌ید اردوگاه دانش‌آموزی قدردانی کرد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با معلمان افزود: باید امیدآفرینی را در جای استان به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش با جدیت دنبال کنیم.

پایان این جلسه رئیس‌کل دادگستری گلستان با اهدای شاخه گل از یک‌صد معلم حاضر در این نشست قدردانی کرد.

برگزاری دوره‌های آشنایی با مسائل حقوقی، کمک دادگستری برای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، مساعدت حقوقی دادگستری در زمینه دانش‌آموزانی که برای ادامه تحصیل مشکل دارند از جمله درخواست‌های طرح شده از سوی معلمان در جلسه امروز بود.

منبع: میزان

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.