1402-11-08 00:03
458
0
88543
 گزارش؛

 تیرخلاص نوجوانان گلستانی به اهداف دشمنان

یکی از جلوه‌‎های ویژه اعتکاف امسال، نوجوانانی بودند که با حضور پرشور خود در مراسم معنوی اعتکاف، تیرخلاصی به اهداف دشمنان و توطئه‌های آنان زدند.

به گزارش خبرنگار «گلستان ما»، در میان عبادات و اعمال دینی اسلام، اعتکاف جایگاه ویژه‌ای دارد. اعتکاف به معنای حضور در مسجد برای مدت معین و ترک دنیا و اشتغال به عبادت و راز و نیاز با خداوند است.

 اعتکاف فرصتی است برای تهذیب نفس و رسیدن به قرب الهی. در این فرصت، معتکف از دنیا و دغدغه‌های آن فاصله می‌گیرد و به خود و خدا می‌پردازد. وی با انجام عبادات و اذکار، روح خود را می‌شوید و به آرامش می‌رسد.

 حضور پرشور مردم در اعتکاف، نشان‌دهنده اهمیت این عبادت در میان مسلمانان است. این حضور، بیانگر این است که مردم به مسائل معنوی و دینی اهمیت می‌دهند و می‌خواهند با بهره‌گیری از این فرصت، ارتباط خود را با خداوند مستحکم‌تر کنند.

 اما امسال، مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نوجوانان، جوانان که دهه هفتادی‌ها، هشتادی‌ها و نودی‌ها را شامل می‌شود؛ رنگ و بوی دیگری گرفت.

 حضور ۹ هزار نوجوان گلستانی در اعتکاف ۱۴۰۲

حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگاران در این راستا اظهار کرد: آمار معتکفین در استان، حاکی از استقبال بی‌سابقه و کم‌نظیر مردم در این سلوک توحیدی است و این سندی گویا و مهم از معنویت و نگاه مؤمنانه مردم عزیز استان به خودسازی، باورهای دینی و اخلاقی و کسب فضیلت‌ها و ارزش‌ها است.

 وی افزود: امسال ۲۱ هزار و ۳۹۲ نفر در ۲۵۲ مسجد سراسر استان معتکف شدند درحالی‌که سال گذشته، آمار معتکفین، ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر در ۱۸۸ مسجد بود.

 وی تصریح کرد: امسال همچنین اعتکاف نوجوانی با حضور کم‌نظیر ۹ هزار نوجوان، رشد حدود سه برابری نسبت به سال گذشته داشت.

اما در کنار موارد یاد شده؛ طرح اعتکاف مادر و فرزندی در گلستان یکی دیگر از برنامه‌های وِیژه اعتکاف امسال بود.

 زینب خاتون رحیمی، مسئول کارگروه قرآنی مهدویت گلستان در گفتگویی با تأکید بر محوریت خانواده با بیان اینکه امسال تمرکز ما در اعتکاف روی مادران به‌عنوان محورهای اصلی خانواده است ضمن اشاره به اینکه طرح اعتکاف «مادر و دختری» از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: به‌طورکلی برنامه اعتکاف گروه «مواسات مادرانه» از دو سال قبل از کرونا شروع شده بود و افراد بدون هیچ منع و ممنوعیتی با هر تعداد از فرزندانشان می‌توانستند شرکت کنند.

 وی با بیان اینکه امسال تمرکز ما روی مادران به‌عنوان محورهای اصلی خانواده است، عنوان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری به خانواده و نقش مادری تصمیم به برگزاری مراسم اعتکاف به‌صورت مادر و فرزندی گرفتیم.

 میدان‌داری دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در اعتکاف

همان‌طور که گفته شد؛ در اعتکاف امسال حضور نوجوانان و جوانان به‌ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها، بسیار چشمگیر بود. در بسیاری از مساجد، نوجوانان و جوانان تشکیل اکثریت معتکفان را می‌دادند و میدان‌دار بسیاری از برنامه‌ها بودند.

افزایش ۹۰ درصدی حضور نوجوانان در اعتکاف کلاله

 حجت‌الاسلام شیخ جعفر کوهستانی، رئیس تبلیغات اسلامی کلاله، در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما»، از استقبال گسترده مردم این شهرستان از مراسم اعتکاف خبر داد.

 وی گفت: امسال در سطح شهرستان کلاله ۷ مسجد به اعتکاف اختصاص‌یافته است که این در حالی است که پارسال ۴ مسجد به این امر اختصاص‌یافته بود. این افزایش ۳ مسجد، نشان‌دهنده استقبال روزافزون مردم از این مراسم معنوی است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی کلاله افزود: امسال، حضور بیش از دوبرابری جمعیت در مقایسه با سال گذشته را شاهد بودیم. به‌عبارت‌دیگر، امسال بالغ بر ۸۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند، درحالی‌که پارسال حدود ۳۵۰ نفر در این مراسم حضور داشتند.

 وی ادامه داد: افزایش ۹۰ درصدی نوجوانان و جوانان فضای اعتکاف را رنگ و بوی خوشی بخشیده است. این امر نشان‌دهنده توجه ویژه جوانان به مسائل معنوی و دینی است.

حضور پرشور نوجوانان گلستانی در اعتکاف، پاسخی به اغتشاشات اخیر

 حضور پرشور نوجوانان گلستانی در اعتکاف امسال، یکی از نکات قابل‌توجه این مراسم بود. این حضور پرشور، علاوه بر نشان‌دادن توجه ویژه نوجوانان به مسائل معنوی و دینی، می‌تواند به‌عنوان پاسخی به اغتشاشات اخیر نیز تفسیر شود.

 

 اغتشاشات اخیر که در برخی از شهرهای کشور رخ داد، تلاشی بود برای جدایی نوجوانان و جوانان از دین و ارزش‌های اسلامی. اما حضور پرشور نوجوانان گلستانی در اعتکاف، نشان داد که این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است.

 نوجوانان گلستانی با حضور خود در اعتکاف، نشان دادند که به دین و ارزش‌های اسلامی پایبند هستند و اجازه نمی‌دهند که کسی آنها را از این مسیر منحرف کند.

 این حضور پرشور، نویدبخش آینده‌ای روشن برای جامعه اسلامی است. این حضور نشان می‌دهد که نسل آینده، نسلی است که به دین و ارزش‌های اسلامی اهمیت می‌دهد و می‌خواهد با بهره‌گیری از این فرصت‌ها، ارتباط خود را با خداوند مستحکم‌تر کند.

 استقبال از معتکفین با پایان‌یافتن مراسم معنوی اعتکاف در گلستان

 اما در پایان ایام بندگی، مراسم معنوی اعتکاف امسال با خروج معتکفین از مساجد پس از اذان مغرب و استقبال خانواده‌ها از آنان، این خلوت‌گزینی عاشقانه به پایان رسید.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.