1400-01-31 15:14
1507
0
74242
با تلاش محققان گلستانی انجام شد؛

تولید داروی درمان کرونا در گلستان/ شربت گیاهی که معجزه می کند

داروی ضد کرونا در شرکت داروسازی در گلستان در حال تولید است که علائم بیماری کرونا مانند تب، سردرد، بدن درد و مدت زمان بستری را به میزان موثری کاهش می دهد.

به گزارش گلستان ما؛ بیش از یک سال از هجوم کرونا ویروس می گذرد اما التهاب و نگرانی از سرنوشت آن همچنان در جامعه حکم فرماست.

این ویروس منحوس و سرکش که در حال جهش است و هر روز اخبار ضد و نقیض از واکسن هایش در گوشه ای از جهان رسانه ای می شود، تاکنون کشوری هم نتواسته داروی قطعی برای درمان آن ارائه کند.

محققان موسسه داروسازی نیاک استان گلستان از همان ابتدا برای ساخت داروی ویروس دست به کار شدند و حالا چند ماه است که شربت «آلرگارد»، را برپایه گیاهی وارد بازار کرده اند که دوره درمان بیماران کرونایی را کاهش می دهد.

در توضیح مشتقات این دارو آمده است:  آلرگارد فرآورده ای متشکل از عصاره گیاهان سیر، برگ گیاه مرزه، سرشاخه گل دار گیاه آویشن شیرازی، میوه گیاه رازیانه، تنتور اپیوم، میوه خشک گیاه گلپر و جوانه گل میخک می باشد. این فرآورده بر اساس وجود ۰.۰۱% آلیسین و حداقل ۱/۵ الی ۲ میلی گرم ترکیبات پلی فنلی بر پایه گالیک اسید در هر میلی لیتر فرآورده استاندارد شده است.  

به گفته محققان این شرکت دارویی غلظت یکصدم درصدی این محصول توانسته ۱۰۰ برابر کرونا را در محیط آزمایشگاهی کاهش بدهد.

مشاهدات پزشکان نشان داده که این دارو به کاهش دوران بستری مبتلا به کویید ۱۹ کمک کرده و  نیاز به بستری را بین ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش می دهد.

در طول مطالعه این دارو دو گروه ۴۲ نفر یک گروه دارو را مصرف و یک گروه دارو نما را مصرف کرده اند.در گروهی که دارو تجویز می کردند فوت و بازکشت دوباره بیماری وجود نداشت.

براساس آزمایشات انجام شده روی بیماران مبتلا به کرونا این دارو علائم بیماری کرونا مانند تب، سردرد، بدن درد و مدت زمان بستری را به میزان موثری کاهش می دهد.

از آذرماه سال۱۳۹۹شربت« آلرگارد» مجوز های لازم را کسب کرده و آماده تولید شده است و هم اکنون خط تولید ساخت این دارو روزانه ۲۵ هزار عدد شربت است.

تولید کنندگان این دارو معتقدند که اگر مواد اولیه را در اختیار داشته باشند می توانند تولید را دوبرابر افزایش دهند.

به گفته ؛ ملکی از مجریان این طرح، او این دارو را در بیمارستان آمل برای بیمارنش تجویز می کند.

وی افزود: این شربت به صورت خوراکی استفاده می شود و اثرات ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و اگر بیمار دیر هم به مراکز درمانی مراجعه کند اثر بخش است.

ملکی بیان کرد: این دارو میزان مرگ و میر را پایین آورده است به سرعت میزان اکسیژن را طی دور روز افزایش داده است.

نوروزی پزشک دیگری است که این دارو را برای بیمارنش تجویز کرده گفت: مشاهدات بنده نشان می دهند که ۹۹ درصد بیماران من جواب گرفتند.

به نظر می رسد؛ نتایج خوبی از این دارو دیده شده و تلاش ها براین است که این دارو مورد تعهد سازمان های بیمه گرنیز قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.