1401-03-02 19:26
370
0
80141
مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان:

تجهیز نانوایی‌های گلستان به کارتخوان هوشمند/ آرد دولتی سر از نانوایی فانتزی در می‌آورد!

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: واحدهای خبازی استان گلستان به زودی دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند.

تقی حسام در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به علت شلوغی و صف‌های طولانی نانوایی‌های گلستان اظهار کرد: پس از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها قیمت نان تغییری نداشته است به همین دلیل در بحث نانوایی‌ها باید بررسی شود که مشکل از کجا نشأت می‌گیرد چراکه در این مدت افزایش قیمت نان و یا کاهش سهمیه آرد نداشتیم لذا باید علل بروز این مشکل مشخص شود.

 

وی افزود: به نظر می رسد یکی از علل شلوغی نانوایی‌ها تبادل آرد بین نانوایی سنتی و فانتزی باشد و از آنجایی که امکان فروش آرد دولتی به آزادپزها با قیمت بالاتر وجود دارد متاسفانه برخی از سودجویان دست به چنین اقدامی زدند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با بیان اینکه کم فروشی، کاهش ساعت پخت نان و تعطیلی خودسرانه نانوایی موجب بروز مشکل در حوزه نان می‌شود، بیان کرد: برخی از نانوایان نیز ممکن است در ساعت تعیین شده پخت نان داشته باشند اما تعداد آن را کم می کنند که این مسئله نیز مشکل‌ساز می شود، وظیفه ما نظارت و بازرسی است و برای پیشگیری از مشکلات حوزه آرد و نان با مسئولان استانی و ریاست اتحادیه های نانوایان گلستان داشتیم و مقرر شد چهارشنبه هفته جاری نشست دیگری برای بررسی آخرین وضعیت نانوایان داشته باشیم.

 

حسام با بیان اینکه نظارت های ما از نانوایی های سطح استان گلستان مستمر است و روز گذشته نیز بازدیدهایی داشتیم، تاکید کرد: در بازدیدها برخی تخلفات بر ما روشن شد که به هیچ عنوان قابل اغماض نیست که از جمله آن عرضه خارج از شبکه آرد و تعطیلی خودسرانه نانوایی است‌.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به اختیارات واگذار شده به سازمان تعزیرات حکومتی و همراهی و همدلی دادستان مرکز گلستان دو مسئله در دستور کار ما قرار دارد که مرحله اول رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های تخلفات نانوایی ها است، یادآور شد: علاوه بر جریمه نقدی متخلفان، نانوایی موردنظر نیز تعطیل خواهد شد و سهمیه آن به نزدیک‌ترین نانوایی آن محل منتقل می شود.

 

 ابطال جواز کسب در انتظار نانوایان متخلف/ تعزیرات حکومتی به تنهایی قادر به شناسایی همه تخلفات نیست

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با بیان اینکه اگر فرد متخلف به طور مکرر تخلفات را تکرار کند مجوز وی ابطال خواهد شد، بیان کرد: طرحی به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجرا است که به زودی این طرح در استان گلستان اجرایی می‌شود و دستگاه‌های پوز هوشمند در نانوایی‌ها قرار می گیرد و در صورت وجود تفاوت قیمت، دولت آن را جبران می‌کند.

 

حسام اضافه کرد: مهم‌ترین مزیت اجرای این طرح آن است که نانوا در ساعت پایانی کار در صورت فروش نان بیشتر پول بیشتری از دولت دریافت می کند لذا مجبور است وقت بیشتری بگذارد و کیفیت نان را افزایش دهد و سهمیه ماه بعد نانوایی موردنظر نیز براساس فروش نان و تراکنش انجام شده در کارتخوان است.

 

وی با بیان اینکه توان تعزیرات حکومتی برای تشخیص تمامی تخلفات نانوایی‌های سطح استان گلستان محدود است، متذکر شد: بیش از دو هزار و ۴۰۰ نانوایی و ۷۰ هزار واحد صنفی در استان گلستان وجود دارد و درخواست ما از مردم گزارش تخلفات نانوایی‌ها و واحدهای صنفی است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با بیان اینکه هر نانوایی موظف است برچسب اطلاعات اعم از تعداد سهمیه، ساعت پخت نان، وزن چانه، قیمت نان و غیره را بر درب نانوایی نصب کند، متذکر شد: مردم نسبت به تعطیلی نانوایی ها حساس باشند و اگر تعطیلی نانوایی خودسرانه بود سریعا به سامانه ۱۳۵ و یا ۱۲۴ سازمان صمت گزارش کنند.

 

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.