1401-02-25 12:34
309
0
79997
معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان:

بیش از 807 هزار روستایی در گلستان رایگان بیمه هستند

صحرایی گفت: ۸۰۷ هزار و ۶۷۰ نفر گلستانی در صندوق روستائیان عضو هستند، در حال حاضر روستائیان از اجرای قانون وسع مستثنا هستند و درباره روستائیان آزمون وسع انجام نمی شود و صرفا برای افراد ساکن شهر که بیمه رایگان داشتند آزمون وسع انجام می شود.

به گزارش گلستان ما؛ علیرضا صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در استان گلستان یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۹۷۱ نفر عضو صندوق بیمه همگانی به شمار می روند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان ادامه داد:  براساس آزمون وسع دهک های یک، دو و سه طبق روال قبل به صورت رایگان بیمه می شوند که در این راستا بانک اطلاعاتی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و نوع دهک بندی استعلام گرفته می شود.

صحرایی بیان کرد: در استان گلستان ۵۵ هزار نفر از افراد دیگر که بیمه نداشتند و یا بیمه آنها فاقد اعتبار بود مجدد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بیمه آنها تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان درصد حق بیمه برای دهک های چهارم به بعد نیز در قانون بودجه مصوب نشد که بیمه سلامت پیشنهاد داد دهک چهارم ۱۰ درصد، دهک پنجم و ششم ۲۵ درصد، دهک هفتم و هشتم ۵۰ درصد و و دهک نهم و دهم، ۱۰۰  درصد حق سرانه را پرداخت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد:  ۸۰۷ هزار و ۶۷۰ نفر گلستانی در صندوق روستائیان عضو هستند، در حال حاضر روستائیان از اجرای قانون وسع مستثنا هستند و درباره روستائیان آزمون وسع انجام نمی شود و صرفا برای افراد ساکن شهر که بیمه رایگان داشتند آزمون وسع انجام می شود.

صحرایی افزود:در حال حاضر تمامی موسسات طرف قرارداد ما نسخه نویسی الکترونیک دارند، براساس آخرین آمار ۹۹.۹ درصد کل نسخ تولید شده در استان گلستان الکترونیک است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان به بیمه افراد کم برخوردار اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری کار بیمه افراد کم‌برخوردار را با شدت بیشتری پیگیری کردیم که براساس آخرین آمار تقریبا ۳۲ هزار نفر از افراد کم برخوردار در گلستان بیمه سلامت همگانی شدند.

صحرایی متذکر شد: براساس ارزیابی انجام‌شده حدود ۷۰ هزار نفر از مردم کم‌برخوردار در گلستان باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند اما با توجه به وجود هم‌پوسانی بیمه‌ای ممکن است این افراد در صندوق های دیگر بیمه ای قرار داشته باشند، در حال حاضر ۶۷ هزار بیمه‌شده سلامت همگانی نامعتبر در گلستان وجود دارند که دیگر نسبت به تمدید بیمه اقدام نکردند که اگر امسال نسبت به تمدید بیمه اقدام کنند در صورت قرارگیری در دهک یک تا سه به صورت رایگان بیمه می شوند.


وی از حمایت بیمه سلامت از یک هزار و ۶۶۹ بیمار خاص در گلستان خبر داد و گفت: از این میزان ۴۰۷ بیمار ام.اس، ۲۷۲ بیمار پیوند کلیه، ۲۹۰ بیمار تالاسمی، ۵۸۶ بیمار همودیالیز، ۱۰۹ بیمار هموفیلی و پنج بیمار دیالیز سفاقی هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.