1402-02-31 14:19
1637
1
85026
جزئیات بازگشایی النگدره گرگان؛

طرح شهرداری برای آن‌که نه سیخ بسوزد و نه کباب

مدیر پارک‌های جنگلی شهرداری گرگان گفت: پارگ جنگلی النگدره از فردا دوشنبه قابل استفاده برای عموم خواهد بود و برای کسانی که عادت به ورزش صبحگاهی دارند؛ از ساعت 5 بامداد این فرصت مهیا خواهد شد.

یحیی ستوده‌نیا در گفتگو با گلستان ما؛ گفت: شهرداری گرگان از 19 اردیبهشت 1402 قرارداد مدیریت بره‌بری پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران را به مدت 15 سال با منابع طبیعی منعقد کرده است.

وی افزود: تمامی پارک های جنگلی دارای کتابچه هستند که بر اساس آن، ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره آزاد می باشد؛ ولی برای آن ظرفیت برد تفرجی تعریف شده است که روزی 2 هزار نفر مجاز به ورود در راستای پیاده‌روی و تفرج هستند.

ستوده‌نیا منظور از تفرج را مهیا بودن کمپینگ‌ها و تجهیزات مورد نیاز، عنوان کرد و گفت: تمامی پارک‌های جنگلی گرگان از چنین امکاناتی برخودار نیستند و تنها پارک جنگلی النگدره چنین ظرفیت‌هایی دارد.

مدیر پارک‌های جنگلی شهرداری گرگان، گفت: با شیوع پاندومی کرونا از ورود افراد و خودروها به این پارک جنگلی جلوگیری شد؛ این در صورتی است که باید پس از پایان همه‌گیری پاندومی، این ممنوعیت برداشته می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عده‌ای خاص از این پارک درحال استفاده هستند و افراد دیگری که خواستار استفاده از طبیعت هستند از نواحی دیگر جنگلی استفاده می‌کنند که باعث خسارات به جنگ‌ها می شود.

ستوده‌نیا اظهار کرد: با انعقاد قرارداد یاد شده؛ از این پس شهرداری گرگان ورودی این پارک را به جز روزهای تعطیل برای استفاده عموم از ساعت 9  صبح تا 18 غروب باز می کند.

این مسئول تاکید کرد:  با توجه به اینکه از بین رفتن منابع طبیعی و جنگلی از جمله خط قرمزهای ما است؛ در همین راستا بنا است تا ظرفیت پذیرش براساس کتابچه باشد و برای جلوگیری از وقت‎‌گذرانی بیهوده برخی خودرو‌سوران در این پارک، طبق مصوبه از خوروهای سواری مبلغ 20 هزار تومان و از ون و مینی‌بوس‌ها مبلغ 40 هزار تومان و از اتوبوس مبغ 80 هزار تومان دریافت شود و در همین راستا برای خودرهای بومی گرگان 50 درصد تخفیف قائل شده‌ایم.

وی به دیگر شرایط استفاده از این پارک جنگلی اشاره کرد و گفت: خودروها تنها 4 ساعت حق استفاده و حضور در این پارک را دارند و درصورت تخطی از این قانون، تا ساعت 18 به ازای هر ساعت 10 هزار تومان و از 18  به بعد، ساعتی 20 هزار تومان دریافت خواهد شد.

ستوده‌نیا تصریح کرد: پارگ جنگلی النگدره از فردا دوشنبه قابل استفاده برای عموم خواهد بود و برای کسانی که عادت به ورزش صبحگاهی دارند؛ از ساعت 5  بامداد این فرصت مهیا خواهد شد.

مدیر پارک‌های جنگلی شهرداری گرگان در پایان از به‌سازی و تجهیز پارک جنگلی النگدره در دو فاز خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه در حال اجرا است.

انتهای خبر/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.