1399-12-06 13:24
1006
0
73393
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه درهلال احمر گلستان :

اهمیت جایگاه پدر در اسلام بی نظیر است/ احترام به والدین بزرگان ما را به این جایگاه رساند

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه احترام به والدین بزرگان ما را به این جایگاه رساند، گفت: درمتون دینی و سیره نبوی «پدر» جایگاه ویژه ای دارد. در قرآن کریم ، نیکی به پدر و مادر سفارش شده است.

حجت الاسلام یعقوب مهدوی با گرامیداشت 13 رجب و روز پدر در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: درمتون دینی و سیره نبوی  «پدر» جایگاه ویژه ای دارد. در قرآن کریم ، نیکی به پدر و مادر سفارش شده و حتی در جایی از آن به صراحت آورده شده است که به پدر و مادر حتی یک اف نگویید .

وی افزود: دگرگونی های فرهنگی و هجوم فرهنگ بیگانه متاسفانه شاهد تضعیف جایگاه پدر هستیم، در حالی که در فرهنگ دینی ما برلزوم حفظ حرمت پدر و مادر تاکید شده است لذا زنگ خطری برای آینده و بنیان خانواده خانواده خواهد بود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه درهلال احمر گلستان اضافه کرد: دین مبین اسلام تا آنجا در حفظ حرمت پدر و مادر دقت نظر دارد که اگر فردی بدون رضایت آنها به سفر برود آن سفر معصیت خوانده می شود.

مهدوی به بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پرداخت و تصریح کرد: در جلسه مسئولان نظام با امام خمینی(ره) پدر یکی از مسئولان او را همراهی می کند و در زمان ملاقات،  حضرت امام (ره)  از مسئولان می پرسند که این پیرمرد کیست و آن مسئول می گوید که پدرم هستند ایشان ناراحت می شوند که اگر پدر شماست باید جلوتر از شما می آمد و شما پشت سر ایشان حرکت می کردید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در زمان تحصیل درس حوزه قم را رها کردند و برای پرستاری از پدر خود به مشهد مقدس عزیمت کردند و در کنار پدر و ماد خود بودند.

مهدوی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند پدرانتان را به اسم صدا نکنید ،جلوتر از آنها راه نروید ، بالاتر ازاف نگویید و رضا ی خداوند به رضای پدر و مادر است ، اگر می خواهید خدا را راضی کنید پدر و ماد راضی کنید .

وی اضافه کرد: حدیث دیگری از پیامبر (ص) نق ل است که خداوند چهار چیز را در چهار چیزی قرار داده، «برکت علم در تعظیم به استاد»، «بقای ایمان را در تعظیم نمودن به خداوند»، «لذت زندگی در نیکی به پدر و مادر،«نجات از آتش جهنم در نیکی به خلق».

مهدوی درباره منزلت امیرالمونین(ع) هم گفت: منزلت فوق العاده ایشان حتی نسبت به سایر انبیاء و اهل بیت نشان داده شد که بهترین میلاد، تولد ایشان در خانه خدا ، شهادت در خانه خدا، بهترین ازدواج و زندگی، بخشش انگشتربه فقیردر نماز، بهترین ایثار خوابیدن به جای پیامبرو نترسیدن از دشمنان، بهترین کتاب، نهج البلاغه، بهترین قضاوت و نگهداری از بیت المال را می توان از آن نام برد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه درهلال احمر گلستان با بیان اینکه یکی از بهترین مدیریت ها درزمان امیرمومنان انجام شده است، گفت: نامه ایشان به مالک اشتر  درباره حکمران مصر را برای مسئولان ما بس است و اگر مسئولان  آن را سرلوحه مدیریت خود قرار دهند بهترین مدیریت ها را نظاره گر خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.