1399-09-05 14:08
249
0
71764
حجت الاسلام سید محسن طاهری :

انتخاب 20 شهریور بنام روز گرگان مایه ننگ است / نقش برجسته گرگان در مشروطه / دستهای پشت پرده برای نادیده گرفتن جایگاه های انقلابی

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گفت : متاسفانه در منطقه ما دست های پشت پرده ای درکار بوده برای اینکه جایگاه انقلابی این منطقه نادیده گرفته شود و تاریخ انقلاب تحریف شود،

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) در میزگرد تخصصی 5 آذر گرگان که که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزارشد، اظهار کرد: روز 20  شهریور بیشتر از آنکه یک افتخار برای گرگان باشد صرفا یک انتصابی پیدا می کند به جریان طاغوت و رضاخان، که می تواند از یک جهاتی مایه ننگ باشد.

وی ادامه داد: تغییر نام یک شهر چه وجهه و نقطه برجسته ای برای آن شهرمحسوب می شود که ما بخواهیم آن را روز نام گذاری آن بنامیم. خیلی ها حتی آنهایی که نگاه سیاسی و فرهنگی ندارند و صرفا یک نگاه سیاسی دارند مخالف این تغییر نام هستند .

طاهری با بیان اینکه از مظلومیت های 5 آذر   این است که تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفته ريال تصریح کرد: آنچه می تواند برای دغدغه مسائل روز ما مهم باشد نگاهی است که مقام معظم رهبری درباره تقویت روحیه انقلابی مردم دارند که می فرمایند، مردم ما مدیران و نظام ما باید انقلابی بمانند.

مدیر مدرسه علمیه امام صاد(ع) گرگان اذعان کرد: نامگذاری روز  5 آذر مناسبتش قیام خونین مردم گرگان است این نامگذاری از این جهت می تواند موثر باشد که هم روحیه انقلابی را تقویت بکند که فراموش نکنند این انقلاب و نظام با چه هزینه هایی بدست آمده و بهترین جوان ها و نیروهای ما به شهادت رسیدند لذا از این جهت روز 5 آذر برای منطقه و شهر ما برای نامگذاری مناسب است.

وی با تاکید براینکه صرف نامگذاری مناسب نیست بلکه باید در کنارش فعالیت های فرهنگی انجام شود، بیان کرد: کارهای ادبی هنری پژوهشی، تاریخی ، برگزاری همایش ها  و ..تا آن خلائی که متاسفانه ناآشنایی مردم و بیشتر روز بسیج به ذهنشان می رسد و باید یک کار همه جانبه انجام شود.

طاهری  یادآورشد: سابقه گرگان یک سابقه تاریخی است و شهر گرگان هم در ادوار مختلف تاریح نقش برجسته ای داشته است اینطور نیست جزشهرهای تازه به دروان رسیده باشد .

وی اضافه کرد: گرگان از قدیم الایام بعنوان یک شهر فرهنگی  مورد توجه بوده تا به دوران معاصر و در مشروطه نقش برجسته داشته است  و از شهرهای معدودی بود که درگیریهای بحث مشروطه  خودش را نشان داده و از قبل و بعد از انقلاب در مقاطع مختلف مبارزات حضور داشته و شخصیت های برجسته از آن ورود  کردند و اگر قرار باشد یک نامگذاری صورت بگیرد باید روزی را را بعنوان روز گرگان ثبت کنیم باید روزی را ثبت کنیم که بتواند نقش سیاسی فرهنگی تاریخی این شهر را در خود برجسته داشته باشدکه هم به مردم خودش و سایر نقاط کشور معرفی کند.

طاهری همچنین گفت: متاسفانه در منطقه ما دست های پشت پرده ای درکار بوده برای اینکه جایگاه انقلابی این منطقه نادیده گرفته شود و تاریخ انقلاب تحریف شود، برخی از واقعیات یا حذف شود یا دگرگون جلوه داده شود لذا واقعا کسانی که با مسائل انقلاب آشنایی دارند و اسناد ومدارک خوبی در اختیار دارند  ورود پیدا کنند تا خدایی نخواسته شبیه آنچه که  ر تاریخ مشروطه اتفاق افتاده  که اغلب به دست غربگرایان نگاشته شده انقلاب ما نیز برای نسل جوان مجهول بماند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.