1399-09-06 11:12
1230
0
71789
فرمانده پایگاه بسیج برتر گلستان عنوان کرد:

از راه‌اندازی کارگاه‌خیاطی در ایام کرونا تا تولید پارچه‌های ابریشمی/ 21 سال در خدمت بسیجم/بسیج زلزله تحریم را خنثی کرد

فرمانده پایگاه برتر گلستان با اشاره به راه اندازی صندوق قرض الحسنه در روستای تخت گفت: کارگاه تولیدی (خیاطی ) و کارگاه تولید پارچه های ابریشمی از پرورش پیله کرم ابریشم تا تولید پارچه را در روستا راه اندازی کردیم.

به گزارش گلستان ما؛ پایگاه های بسیج همواره مکانی بامن برای ورود نوجوانان، جوانان و خانواده ها بخصوص در روستاها است .

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی که در قالب بسیج انجام می شود مخاطبان خودش را دارد.

روستای  تخت بیش از 800 نفر جمعیت و 270 خانوار دارد که پایگاه بسیج  بانوان آن در 17 بهمن 1378 افتتاح شده است.

اما  ثریا قزل سفلی فرمانده پایگاه برتر  استان، 21 سال است که فرمانده پایگاه مقاومت ام البنین سلام علیها روستای تخت از شهرستان مینودشت و حوزه مقاومت بسیج کوثر  است.

خانم قزل سفلی معتقد است، بسیج هرجا قدم گذاشته موفقیت در آن عالی بوده است.

او تاکید کرد: عمق فرمایش فرمایش مقام معظم رهبری  را که "هرچیزی بخواهد بلرزد من آن را به سپاه و بسیج می بندم "  باید درک شود که سپاه و بسیج همیشه راهگشا  و مردمی هستند.

راه اندازی صندوق قرض الحسنه در روستا

فزل سفلی با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمن در دهه اخیر و تاکید رهبر انقلاب اولویت برنامه های خود را اقتصادی و فرهنگی بیان کرد و گفت:  یکی از اولویت های ما  راه اندازی صندوق قرض الحسنه بود که با 108 نفر عضو فعالیت می کند.

وی ادامه داد: تقریبا هرماه  و یا به مناسبت های مختلف به 5 الی 6 نفر وام معیشتی ازدواج و درمان و ..داده می شود. در سالروز حضرت حضرت علی و زهرا (س) به 8 نفر وام ازدواج دادیم . از وام یک میلیونی اشتغال زایی و وام32 الی 5 میلیونی،داده می شود.

قزل سفلی برنامه های فرهنگی خود درحوزه دفاع مقدس را "چهل خانه چهل شهید " انتخاب کردیم و اولویت بندی کردیم به هر خانواده ای یک شهید را معرفی کردیم و کتاب های شهدایی را در اختیار جوانان قرار دادیم تا مطالعه کنند بین همان کوچه رواج دهند. اهدای کتاب شهدا به خانواده ها  داشتیم تا شهدا را بعنوان الگوی نسل جوانشان قرار دهند  که استقبال خوبی هم شده است.

این فرمانده پایگاه بسیج اضافه کرد:  تمثال شهدا و  وصیت نامه  آنها را در قالب بنر تهیه کردیم  و یک  پسر و دختر جوان سرگروه انتخاب کردیم تا شاخصه های شهدای جوان را شناسایی کنند و بازگو کنند که با توجه به سن کمشانامام زمان خود را شناختند.جشن تولد برای شهدا می گیرند، سالگرد می گیرند، ختم قرآن و صلوات برگزار می کنند که همه ساله ادامه می دهیم تا تربیت فرزندان ما شهدا گونه باشد.

تشکیل قرارگاهی امام حسن مجتبی (ع) در زمان کرونا

وی با بیان اینکه در زمان کرونا هم بسیجیان روستای تخت به میدان خدمت آمدند، گفت:  اولین کاری که انجام دادیم قرارگاهی را به نام امام حسن مجتبی (ع)  متشکل از شورا دهیاری هیئت امنا و فرمانده پایگاه بسیج برداران و خواهران تشکیل و محرومین روستا را شناسایی کردیم و بعد از آن سبد کالا ،غذای گرم، ذبح قربانی در اختیار خانواده های کم در آمد و بی بضاعت گذاشتیم.

قزل سفلی ادامه داد: در این ایام تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان بی سرپرست و محروم  داشتیم  و سبد کالا هم به اکثر خانواده های کم در آمد اهدا شد و ادامه خواهیم داد تا زمانی که این ویروس منحوس کرونا از بین بود و بعد از آن استمرار خواهد داشت .

وی به راه اندازی کارگاه تولیدی (خیاطی ) از طریق بنیاد برکت اشاره کرد و اذعان کرد: با وام 40 میلیونی کارگاهی را راه اندازی کردیم و به دوخت ماسک پرداختیم ، الان 5 خیاط خواهر در این کارگاه خیاطی راه انداختیم و دو نفر از بانوان پارچه ها را باقیمت مناسب تهیه می کند و در روستا دوخت می کنیم و به مصرف روستاییان می رسد تا هم محلی ها تردد نداشته باشند و این ویروس از بین برود.

کسی در تخت کرونا ندارد

فرمانده پایگاه برتر استان خاطرنشان کرد: الحمد الله با توجه به اینکه 10 ماه از ورورد ویروس به کشور گذشته در روستای ما کسی به این ویروس مبتلا نشده و ما مرگ و میری در این حوزه نداشتیم.

وی همچنین گفت: برای  دوخت فرم لباس دانش آموزان اقدام کردیم و با قیمت خیلی پایین تر در اختیار خانواده ها قرار دادیم. ناگفته نماند حتی از برخی از خانواده ها که بی بضاعت بودند هزینه دوخت هم نمی گیریم. بیش از 130 دانش آموز از پایه اول تا ششم در مدرسه این روستا تحصیل می کنند.

دوخت صلواتی چادر

فزل سفلی یادآورشد: در بحث حجاب فوصیت نامه شهدا به صورت بنر زدیم و چرخ خیاطی را داخل مسجد گذاشتیم و چادر هدیه دادیم و دوخت چادر به صورت رایگان  داریم.

وی با بیان اینکه بانوان روستای ما 95 درصد تولید کننده پیله کرم ابریشم هستند و پیله ابریشم را به نخ تبدیل میکردند و به پارچه تبدیل می کنند. 5 تا کارگاه بافت پارچه های ابریشمی را خریداری کردیم و اماده پارچه های ابریشمی با کیفیت تولید می کنیم و در نمایشگاه های شهرهای دیگر و الان در فضای مجازی به فروش می رسانیم.

آموزش خانوادها در حوزه فرزندآوری

فرمانده پایگاه  بسیج برتر استان گلستان در حوزه فرزندآوری هم علاوه بر آموزش خانواده ها، گفت:  فعالیت های فرهنگی از جمله اهدای هدایای به بانوان دهه 70 دارای چند فرزند داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.