1400-09-16 10:10
373
0
77420
رئیس کل دادگستری گلستان:

ارجاع پرونده اخلال‌گران نظام بانکی کشور در گلستان به دادگاه/ ۶ هزار میلیارد تومان از اموال متهمان توقیف شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان از ارجاع پرونده اخلال‌گران نظام بانکی کشور در گلستان به دادگاه خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حیدر آسیابی از ارجاع پرونده اخلال گران ِ نظام بانکی کشور برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان، خبر داد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : کیفرخواست این پرونده  یک ماه و نیم پیش در دادسرای گرگان صادر  شد و پس از هماهنگی با معاون اول رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی  به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان،  ارجاع شد. 

حیدر آسیابی افزود: متهمان این پرونده 30 نفر هستند و از طریق برداشت هزار و 650 میلیارد تومان  در قالب 2 هزار و 350 حساب بانکی از منابع بانک مرکزی ،در  نظام پولی و بانکی کشور اخلال عمده ایجاد کرده اند.

آسیابی ادامه داد: در خلال رسیدگی به این پرونده ی 30 هزار صفحه ای ، 285 نفر به  دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم ، بررسی ها برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را ،  انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده ، علت زمان بر شدن تحقیقات برای  تکمیل  این پرونده 155 جلدی  بود. 
 
این مقام ارشد قضایی استان گفت: برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال ، با تحقیقات گسترده  بازپرس پرونده و کمک سربازان گمنام امام زمان عج  در اداره کل اطلاعات استان  ، حدود 6 هزار میلیارد تومان از املاک ، اموال ، شمش طلا ، کدهای بورسی، خودروهای سنگین  و دو کارخانه  مربوط به متهمان که حاصل از جرم بود ،  شناسایی و توقیف شد که  در نوع خود بی نظیر بود. 
 
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این پرونده امروز در دادگاه ویژه استان ثبت و قضات این دادگاه مطالعه آن را آغاز کرده اند و به زودی وقت رسیدگی آن تعیین خواهد شد. 
 
اعضای این باند دوسال پیش با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، در استان های گلستان و سمنان شناسایی و دستگیر شدند. 
 
این پرونده چهارمین پرونده ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان  رسیدگی می شود. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.