1400-09-16 10:46
454
0
77422
رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد؛

آمار بالای تلفات تصادفات موتورسیکلت/ مجازات‌های فعلی، بازدارنده نیست

در دهه اخیر، بیش از نیمی از تلفات تصادفات در استان گلستان مربوط به موتورسیکلت بوده است.

به گزارش گلستان ما؛ سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در گفتگوی ویژه خبری، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر در استان، تلفات راکبان موتورسیکت در تصادفات، ۲۱درصد بیشتر از پارسال بود.آمار بالای تلفات تصادفات موتورسیکلت؛ مجازات‌های فعلی، بازدارنده نیست

سرهنگ مهاجر بسطامی ادامه داد: تصادفات موتورسیکت در استان هم در شهر‌ها و هم در جاده ها، بالا است.

وی با بیان اینکه؛ سرعت غیرمجاز، توجه نداشتن به جلو و رعایت نکردن حق تقدم، عوامل اصلی تصادفات موتورسیکت‌ها است، افزود: نداشتن کلاه ایمنی، عمق خسارت را بیشتر می‌کند و غالب تلفات و زخمی‌ها در این تصادفات جوانان ۱۵تا۳۰ سال هستند و عمدتاً گواهینامه هم ندارند.

رئیس پلیس راهور گلستان اضافه کرد: سومین استانی هستیم که تصادفات موتورسیکت در آن بالا است.

سرهنگ مهاجر بسطامی گفت: طی همین هفته‌ای که گذشت فقط در گرگان ۴فوتی موتورسیکت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۱۰هزار موتورسیکت فعال در گلستان داریم، افزود: در سال، حدود ۲۰تا۲۵ هزار دستگاه موتورسیکت در استان توقیف و تا ۹۰هزار دستگاه هم اعمال قانون می‌شود، اما تاثیری ندارد، چونکه مجازات‌های فعلی، بازدارنده نیست و علاوه بر فرهنگ سازی، باید همه دستگاه‌ها به میدان بیایند.

مهدی رزاق نژاد، معاون دادستان مرکز گلستان نیز گفت: در نیمه نخست امسال، بیش از ۳هزار پرونده مربوط به سوانح ترافیکی در دادگستری استان تشکیل شد.آمار بالای تلفات تصادفات موتورسیکلت؛ مجازات‌های فعلی، بازدارنده نیست

رزاق نژاد تاکید کرد: راننده موتورسیکلت، الزاماً باید دارای گواهینامه باشد و در غیر اینصورت، در مرحله اول به تا ۲ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود. در بار دوم مجازات حبس به ۶ماه افزایش می‌یابد و اگر راننده، گواهینامه نداشته باشد و منجر به تصادف شود، این از عوامل تشدید مجازات خواهد بود. مخدوش کردن پلاک هم ۶تا یکسال حبس دارد.

وی افزود: در معاونت پیشگیری دادگستری گلستان، کارگروهی با عضویت ۱۵دستگاه تشکیل داده و وظایف همه اعضا را مشخص کرده ایم و اگر دستگاهی کوتاهی کند، به عنوان مدعی العموم، پیگیری و با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.