1393-06-19 08:11
6192
25
2631
حرف تو منتشر کرد:

موج وبلاگی "فیلترینگ جهنمی"

اگر بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال فیلترینگ به روی سایت‌های ارزشی اسلامی است، پس دیگر لزومی ندارد که پسوند اسلامی را یدک بکشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از حرف ناب ، آشکار شدن معنای عبارات جهنمی دولت‌مردان این بار درصحنهٔ رسانه‌ای کشور رخ داد. شاید دور از انتظار نبود دیدن روزی که فضای رسانه‌ای کشور مملو از فیلترینگ‌های جهنمی شود. بی‌شک این حرکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گامی در جهت زدودن فضای سالم و رقابتی اسلامی درون کشور تلقی می‌گردد.

جریان بسته خبری یا بایکوت شبکه‌های اطلاع‌رسانی ارزشی کشور، دستورالعمل جدیدی است که شاید نسخهٔ آن را در کمتر دولتی دیده باشیم.

اگر بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال فیلترینگ به روی سایت‌های ارزشی اسلامی است، پس دیگر لزومی ندارد که پسوند اسلامی را یدک بکشد.

"جریان آزاد خبری یا بایکوت شبکه‌های اطلاع‌رسانی ارزشی کشور"

این نکته هنوز جای تأمل دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منوط بر چه مجوزی از قوهٔ قضاییه توانسته مختارانه به اعمال فیلترینگ به روی جریان باز رسانه‌ای کشور بپردازد.

گفتنی است برخی از سایت‌های خبری که به‌تازگی شامل فیلترینگ‌های وزارت ارشاد شده‌اند در مطالب روزهای اخیر خود به‌نقد مصوبه اخیر وزارت ارشاد دربارهٔ قانون فیلترینگ سایت‌های و پایگاه‌های خبری پرداخته بودند.

بی‌هویتی‌های دوگانه‌ای که امروزه در عرصهٔ رسانه‌ای کشور می‌بینیم حاکی از دوقلو زاده ایست که از یک‌سو با باز کردن دروازه‌های فیلترینگ به‌سوی شبکه‌هایی همچون فیس‌بوک و از طرف دیگر با فیلترینگ سایت‌های ارزشی سعی در ایجاد این دوقطبی دارد.

در پایان گفتن این نکته خالی از لطف نیست که فیلترینگ سایت‌های ارزشی بیشتر از آنکه به ضرر این سایت‌ها باشد به ضرر وزارت ارشاد است زیرا اقدام این وزارتخانه نشان داد دایره اعتدال این وزارت خانه آستانهٔ تحمل بسیار پایینی دارد.

"فیلترینگ جهنمی"

موج وبلاگی "فیلترینگ جهنمی" در نظر دارد در یک فضای سالم خبری به‌صورت نقادانه به انتشار مطالب ارزشی و مرتبط با موضوع فیلترینگ سایت‌های ارزشی کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بپردازد.

انتشار مطلب، مصاحبه، یادداشت و بازنشر این موج وبلاگی حرکتی بزرگ در عرصهٔ وبلاگی در حمایت از فضای باز رسانه‌ای کشور به‌حساب می‌آید.

لینک مطالب ارسالی شما:

1-

2-

3-

 انتهای پیام / 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.