1399-03-18 09:23
1007
0
68904
استاندار گلستان :

محیط زیست امانت آیندگان است نه ارث گذشتگان

هادی حق شناس در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست گفت : ما محيط زيست را از پيشينيان به ارث نبرده ايم، بلكه از آيندگان به امانت گرفته ايم و هر منطقه از نظر تنوع گیاهی و جانوری امانت دار بخشی از میراث جهانی است که باید در حفظ و حراست از اين امانت كوشا باشيم.

به گزارش گلستان ما ؛ هادی حق شناس استاندار گلستان در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست، آن را به تمامی فعالان و متخصصان این عرصه تبریک گفت و اظهار کرد: محيط زيست به عنوان بخشی از میراث جهانی، امانتی است که باید در حفظ و حراست از آن بکوشیم.

در این پیام آمده است :

"تحفظوا من الارض فإنها اُمُکم" از زمین حفاظت کنید به درستی که آن مادر شماست. (پیامبراکرم(ص))

طبیعت، به سان مادری مهربان، انسان را در دامن خود می پروراند و سخاوتمندانه، همه منابع و سرمایه های خود را به پای او می ریزد.

در آموزه های دینی، سیره نبوی و آئین های بزرگان دین اسلام به حفاظت و حراست از محیط زیست تأکید زیادی شده و هرگونه تخریب و آسیب رساندن به طبیعت، از بزرگترین منکرات و صیانت و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن نهی از منکر است.

حق شناس در ادامه این پیام یادآور شد :

ما محيط زيست را از پيشينيان به ارث نبرده ايم، بلكه از آيندگان به امانت گرفته ايم و هر منطقه از نظر تنوع گیاهی و جانوری امانت دار بخشی از میراث جهانی است که باید در حفظ و حراست از اين امانت كوشا باشيم و درراستای دستیابی به توسعه پایدار از ایجاد هر گونه آلودگی جلوگیری نموده و در جهت سلامت، بهداشت انسانها و محیط کارمان تلاش نماییم.

اساسی ترین راهکار مقابله با آلودگی آب، خاک و هوا در دنیا درختکاری است و همه باید در در زمینه کاشت و نگهداری از درختان همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت :

اینجانب، هفته محیط زیست که با شعار 'جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار' نامگذاری شده است را به تمامی فعالان و متخصصان این عرصه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در سایه همدلی بتوانیم فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درختکاری را در گلستان بیش از پیش توسعه بخشیم.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.