1398-01-06 19:17
1850
2
62065
بررسی میزان قصور یک مسئول :

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان استعفا دهد

سوال اینجاست آیا شرکت آب منطقه ای گلستان و مدیر عامل آن توانایی تخمین سرریز شدن این دو سد در شرق استان را نداشتند که قبل از وقوع حادثه نسبت به تخلیه آن اقدام کنند؟

به گزارش گلستان ما ؛  متولی آب در سطح استان گلستان در سطح شهر ها (آب و فاضلاب شهری) ، در سطح روستاها (آب و فاضلاب روستایی) و در غیر این دو مکان شرکت آب منطقه ای است .

خصوصا احداث و مدیریت سد ها و و جمع آوری رواناب و سیلاب های سطحی که عمده سیل و آبگرفتگی اخیر در ترکمن صحرا نیز به دلیل سرریز شدن دو سد بوستان و گلستان در اثر بارش های گسترده در روز آخر سال صورت گرفته است

حال سوال اینجاست آیا شرکت آب منطقه ای گلستان و مدیر عامل آن توانایی تخمین سرریز شدن این دو سد در شرق استان را نداشتند که قبل از وقوع حادثه نسبت به تخلیه آن اقدام کنند؟

آیا پیش بینی های هواشناسی و سامانه بارشی که پس از گذشت از چند کشور وارد ایران شد ، نشان از عمق فاجعه نمی داد که دوستان پیش بینی نکردند ؟

خدمت یکی از دوستان بودیم که تازه از زیارت عتبات برگشته بود، میگفت دقیقا همین باد و باران چند روز قبل از اینکه در ایران باشد در کربلا هم اتفاق افتاد ؛ پس چرا پیش بینی های هواشناسی را جدی نگرفتید؟

آقای نظری در 12 خرداد ماه 94 در مراسم معارفه خود گفته بودید :

سیستم های سنتی دیگر جواب نمی‌دهد و برنامه‌های عملیاتی داریم تا منابع مرزی را مهار کنیم.

آقای نظری این برنامه عملیاتی شما طی این چهار سال گذشته کجاست و ثمره اش چه بود ؟

جز اینکه این همه زمین کشاورزی در ایامی که نیاز به محصول استراتژیک گندم داریم زیر آب رفت ؟

جز اینکه این همه وسایل و امکانات زندگی مردم در این ایام گرانی تامین مایحتاج و تحریم نابود شد ؟

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان مرداد ماه امسال نیز گفته بود : 

فاز دوم عملیات اجرایی طرح زهکشی اراضی اولویت‌ دار استان گلستان در سطح 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بندر ترکمن و آق قلا اجرا می‌‌شود و 590 میلیارد ریال اعتبار برای این فاز در نظر گرفته شده است.

علی نظری افزود: کل محدوده اجرای طرح زهکشی ارضی اولویت دار در نظر گرفته شده توسط دولت در ‌استان 280 هزار هکتار است که از این میزان 52 هزار هکتار به دلیل شدت ماندابی و آبگرفتگی به عنوان اراضی اولویت دار در دستور کار قرار گرفته شده است.

نظری خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به گلستان اجرای طرح زهکشی برای 22 هزار هکتار از اراضی اولویت دار استان تصویب شده که در حال اجرا است و  فاز نخست طرح در سطح 10 هزار هکتار اجرا شد ، تاکنون 540 میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است.

حال سوال اینجاست آقای نظری !

این زهکشی ها کجاست و کی قرار است به داد مردم برسد ؟

میلیاردها تومان هزینه زهکشی ها شد اما در این سیل اخیر این زهکشی کجا نفع شان را نشان دادند ؟

موضوع خیلی ساده و واضح است ، حتی یک چوپان می تواند برآوردی از آینده یک سد و پیش بینی سرریز شدن آن داشته باشد :

"یک چوپان آق قلایی در گفتگوی صمیمی و قابل تامل با سرلشكر جعفری فرمانده كل سپاه گفت: من چوپان گوسفنددار از ١٠ روز پیش میدانستم كه آب تا این حد بالا میاید اما سازمان آب منطقه ای هیچ كاری نكرد؛ مقصر اصلی سازمان آب منطقه ای است،"

آقای نظری فکر نمی کنید در اثر بی مبالاتی و عدم توانمندی کارشناسان حوزه شما این بحران بزرگ پیش آمده و آیا بعد از وارد آمدن این همه خسارت حاضر نیستید استعفا دهید ؟

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسن کلید

برای خودش و باندش و فامیلاش خوب بود!

0
0
پاسخ
1398-01-07 04:48

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.