1398-04-22 17:28
1058
0
64340
یادداشت؛

حجاب دیواری در برابر نگاه‌های آلوده

هر فردی که حجاب پیشه می‌کند دیواری را برای نگاه‌های آلوده به وجود می‌آورد که هرچند حجاب به پوشش با چادر ختم نمی‌شود چه بسا کسانی هستند که حرمت چادر را زیر پا می‌گذارند و اعمال زشتی مرتکب می‌شوند که چهره‌ی زیبای حجاب در نگاه عامه‌ی مردم به دوگانگی می‌افتد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، در راه عشق از خودگذشتن کار کوچکی نیست!!

عشق؟!

شاید تا این کلمه می‌آید، همه به فکر رابطه بین دونفر می‌افتند اما من..

بگذارید طور دیگری بگویم:

در شعاع عشقی که در دل دارم حکمی جلوه‌گری می‌کند، "حجاب"

حجاب؟!

آری حجاب! گمان نمی‌کنم که جای تعجبی وجود داشته باشد چون عشق در هر نقطه‌ای ممکن است وجودی از خود تا ابد باقی بگذارد،

راستش؛

از آن هنگامی که عاشق شدم دیگر این گرمای داغ تابستان، آن هم با پوشش چادر مرا آزار نمی‌دهد!!

شاید خیال کنید در آن گرمای‌سوزان دیوانه شده‌ام که اینگونه حجاب خود را حفظ می‌کنم اما واقعیت این است که من این گرما و هر سختی دیگر را به جان می‌خرم تا عشق حقیقی‌ام از من خشنود باشد!

عشق حقیقی هر آفریده‌ای خداست؛ که پنهان و آشکارا هر آفریده‌ای مهر او را در دل دارد و در هرحال او را صدا می‌زند تا حاجتش را بگیرد.

هنگامی که با پوششی از جنس عشق، قصد خارج شدن از خانه را دارم نیتی میکنم و قربه الی‌الله بر لبانم جاری می‌کنم ...

از آن هنگامی که عاشق خدا شدم در حالی که تا قبل آن فقط خدا را دوست داشتم؛ سعی می‌کنم برای خدا بهترین باشم، در هر زمینه‌ای که او می‌پسندد.

در کوچه پس کوچه‌های آیات قرآن و احادیث می‌گشتم که متوجه علاقه و تاکید خدا به پوشش یا بهتر است بگویم حجاب شدم؛ کم‌کم با مروری بر سیره‌ی معصومین فهمیدم که چادر کامل‌ترین پوشش است و نوع پوشش مادرسادات حضرت زهرا (س) بود.

در بازار داغ دنیای این روزها؛ هرجنسی که روزی در ویترین پرمخاطب باشد طولی نمی‌کشد که مخاطبانش ریزش می‌کنند و جنس پرمخاطب سابق به جنس حراج می‌رسد!!

مثال جنس در ویترین مثال کسانی است که ارزش خود را به فراموشی می‌سپارند و نگاه‌های مریض و آلوده را به سمت خود می‌کشند.

هر فردی که حجاب پیشه می‌کند دیواری را برای نگاه‌های آلوده به وجود می‌آورد که هرچند حجاب به پوشش با چادر ختم نمی‌شود چه بسا کسانی هستند که حرمت چادر را زیر پا می‌گذارند و اعمال زشتی مرتکب می‌شوند که چهره‌ی زیبای حجاب در نگاه عامه‌ی مردم به دوگانگی می‌افتد.

حجاب باید در پوشش، گفتار، کردار و به خصوص نگاه آشکار باشد. در این آشفته بازار دلالانی هستند که فرهنگ کشورهای بیگانه را در این بازار داغ به حراج می‌گذارند و افراد زیادی مروارید درونشان را فدای فرهنگ بی‌اصالت می‌کنند!

در پایان از خدای منان خواستارم تا ما را در این راهی که راه  نیکان بوده و سرلوحه‌ی این راه حضرت فاطمه زهراست، ثابت‌قدم قرار دهد تا دلیلی برای تعجیل در فرج مهدی گم گشته‌اش باشد.

مریم آزاد ابراهیمی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.