1398-03-30 06:32
1863
0
63988
مهدی یادگاری:

خطبه تاریخی خردادماه 88 امام خامنه‌ای راه مردم را از فتنه گران جدا کرد

نفر اول آزمون ارشد کشوری حقوق بین‌الملل در دانشگاه رضوی مشهد گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88 آبی بر آتش فتنه بود تا مردم راه خود را از فتنه گران جدا کنند و حماسه 9 دی را رقم بزنند.

 به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، مهدی یادگاری فعال سیاسی شهرستان گالیکش  به مناسبت سالروز خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در تاریخ 29 خردادماه سال 88 گفت: فتنه در لغت به ۱۳معنا آمده که معنای مشهور آن به معنای امتحان و انداختن طلا در آتش برای جدا کردن خالصی و ناخالصی آن است ولی در اصطلاح سیاسی به معنای قاطی شدن حق و باطل و امتحان اجتماعی و فردی سخت است.

نفر اول آزمون ارشد کشوری حقوق بین‌الملل در دانشگاه رضوی مشهد افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب که بعد از انقلاب ۵۷، دستشان از منافع ایران قطع شد همیشه به دنبال ناامنی کردن کشور و ضرر به این انقلاب بوده‌اند. از تحریم‌های اولیه این انقلاب بگیرید تا جنگ تحمیلی، حادثه طبس، هجمه‌های جهانی علیه ایران و فتنه ۸۸ که طبق اخبار مراکز امنیتی توسط سرویس‌های خارج از کشور هدایت می‌شد.

وی اضافه کرد: متأسفانه کاندیدای ریاست جمهوری در آن نقش گیر افتادند که شروعش با آقایان بود ولی پایانش دست اینان نبود، لذا تقلیل این فتنه به یک درگیری سیاسی، ظلم به‌نظام است. تغییر نظام هدف اصلی این فتنه بود که از اقرار خود آنان و شعارهای عده‌ای می‌توان به این نتیجه رسید، شعارهایی مثل: «مرگ بر جمهوری اسلامی»، «انقلاب آزادی جمهوری ایرانی»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه»، «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» و... و اعلام حمایت رسمی نتانیاهو و آمریکا از اغتشاشگران فتنه ۸۸ از آن جمله است.

این طلبه سطح سه کشوری گفت: در فتنه و امتحان ۸۸ سه دسته امتحان دارند: عوام و مردم، خواص و نخبگان و رهبری؛ مردم در این آزمون نمره بالایی گرفتند که نتیجه آن ۸ و ۹ دی سال ۸۸ شد؛ رهبری هم در مدیریت این فتنه و پایداری برحق مسلم مردم و دموکراسی، نمره بالایی گرفت ولی خواص منفعت‌طلب، اکثراً رفوزه شدند!!

یادگاری اظهار داشت: فتنه ۸۸ معلول علل متعددی است ازجمله حرص، طمع، منفعت‌طلبی حزبی و شخصی، فعالیت دشمنان قسم‌خورده نظام که به اسم قانون تیشه به ریشه قانون زدند! به اسم قانون بزرگ‌ترین تخلف از قانون در بعد از انقلاب را رقم زدند!

وی با اشاره به اینکه فتنه یعنی ممتزج شدن حق و باطل به‌قدری که تشخیصش برای خواص هم، مشکل شود افزود: قسمتی از حق را می‌گیرند و قسمتی از باطل تا به اهداف شخصی و سیاسی خود برسند، یعنی درواقع دم از حق می‌زنند برای رسیدن به باطل!! دم از دموکراسی و قانونی می‌زنند ولی بزرگ‌ترین خیانت به دموکراسی و قانون‌شکنی را می‌کنند.

این طلبه سطح سه کشوری گفت: باید از تاریخ عبرت گرفت. کسانی که گذشته خود و جامعه را فراموش کنند، محکوم‌به آن‌اند که دوباره آن را مرتکب شوند، نقل تاریخ نه برای اینکه درگذشته بمانیم، برای اینکه این قسمتی از تاریخ، چراغی شود برای آینده. باید حافظه تاریخی جامعه و مردم تقویت شود.

نفر اول آزمون ارشد کشوری حقوق بین‌الملل در دانشگاه رضوی مشهد گفت: در فتنه، دو چیز تحت‌فشار قرار می‌گیرد: ارزش‌ها و اعتقادات؛ ارزش‌ها مثل حمله به امام انقلاب، شهدا و اصل انقلاب و اعتقادات مثل حمله به دسته‌ها و علم‌های عاشورا حسینی است.

وی با اشاره به اینکه امتحان و فتنه جزء سنت لایجتنب الهی است افزود: تمام جوامع بشری و فردی، از این امتحان مستثنا نیستند. پس قطعاً فتنه ۸۸ اولین فتنه نبوده و آخرین فتنه هم نخواهد بود که دراین‌بین نخبگان و خواص جامعه وظیفه شفاف گری و بیان مباحث رادارند.

یادگاری اضافه کرد: باید مواظب باشیم که از طریق دشمنان خارجی و همفکران آنان در داخل، معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته‌اند. مردم بدانند که رها کردن بازار و قیمت‌های عجیب وسایل اولیه خانه وزندگی باهدف رود روی قرار دادن با اصل نظام منجر نشود.

نفر اول آزمون ارشد کشوری حقوق بین‌الملل در دانشگاه رضوی مشهد گفت: سیاست طلبان منفعت‌طلب که درگذشته نشان داده‌اند هیچ‌چیز غیر منافع سیاسی و حزبی برای آنان اهمیت ندارد. نشان داده‌اند که برای رسیدن به اهداف و منافع سیاسی حاضرند کشور را به لبه‌ی پرتگاه ببرند!! می‌خواهند با این وضع اقتصادی که دسته‌گل مدیریت آقایان هست، کشور را در بن‌بست خودساخته قرار داده تا به اهداف سیاسی خود برسند. هدف دشمنان خارجی و همفکرانشان در درون، به دنبال مقابله مردم و حکومت هستند.

وی افزود: آنان هم که می‌دانند مردم حامی اصلی این انقلاب بوده و هستند و می‌خواهند با فشار بر معیشت و اقتصاد جامعه و مردم، مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهند تا مقدمه‌ی آشوب و فتنه‌ی دیگر را آماده کنند که در عرف سیاسی داخلی، همان فشار از پایین و مذاکره در بالا میگویند.

به گفته این فعال سیاسی، انتخاباتی که در واپسین روزهای بهار ۸۸، مردم آگاه و بصیر ایران با حضور ۴۰ میلیونی خود که با حدود ۸۵ درصدی ایرانیان با رفتن پای صندوق‌های رأی، شیرینی بزرگی را برای این کشور از بعد از انقلاب رقم زدند تا مهر دیگری بر مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی باشد که متأسفانه این پیروزی بزرگ دیری نپایید که بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتراض به نتیجه و عدم تمکین به قانون برخی کاندیدا و احزاب سیاسی کشور، در بعضی شهرهای کشور، به‌ویژه تهران را دستخوش وقوع ناآرامی و اعتراضات کرد.

وی با اشاره به آثار فتنه گفت سال 88 گفت: تشدید تحریم‌ها، بعد از فتنه ۸۸ و در ۱۹خرداد ۸۹ سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل رقم خورد که امریکا و اروپا، بانک مرکزی ایران و خرید نفت ایران را تحریم کردند که در تاریخ تحریم‌های جهانی اقدامی بی‌سابقه بود. ایجاد شکاف در اتحاد و همبستگی ملی، تبدیل پیروزی به شکست، تخریب چهرها، نهادها، شخصیت‌ها و مراکز قانونی نظام، اخلال در کارکرد نظام بانکی (محدودیت بهره‌برداری از منابع خارج از کشور_افزایش ریسک بانک‌ها و ممانعت از پرداخت دیون_محدودیت‌های جدی درگشایش ال سی بانک‌ها و توقف ال سی‌های مدت‌دار_)، اختلال در بازار ارز، کاهش و توقف سرمایه گداری داخلی و خارجی، عدم تعامل در تولید، بی‌اعتمادی در فضای کسب‌وکار، کاهش ثبات و رونق اقتصادی، نزول در تجارت و تعامل اقتصادی جهاتی، تغییر در شاخص‌های کلان اقتصادی (تورم، رکود و..)، ضربه به حیثیت ایران در مجامع بین‌المللی، حرمت‌شکنی و هجمه به ارزش‌ها، امیدوار شدن دشمنان نظام به برخی جریانات سیاسی و کاهش ارزش پول ملی ازجمله پیامدها و آثار فتنه سال 88 برای مردم ما بود.

به گفته وی ضرر۳۲۰ هزارمیلیاردی اقتصادی برای ایران در تراز تجاری، بازرگانی، نفتی، عدم وصول مطالبات، خسارات جانی و تخریب اموال شهرداری تهران و بیت‌المال، تخریب و به آتش کشیدن بانک‌ها و مؤسسات و به آتش کشیدن مغازه‌ها ازجمله خسارات فتنه گران در کشور بود.

یادگاری اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88 آبی بر آتش فتنه بود تا مردم راه خود را از فتنه گران جدا کنند و حماسه 9 دی را رقم بزنند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.