1395-12-24 17:56
1806
0
36563
به قلم محسن رایجی:

"توجه به تولیدات داخلی"، گام اول اقتصاد مقاومتی / منویات رهبری حکم شرعی و آنجام ندادن آن حرام است

اگر اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل باشد، دیگر نیازی به تبلیغات گسترده مبنی بر انجام کارها یا گزارش های روزانه، ماهانه و ... نخواهد بود، چرا که اقتصاد طوری هست که مردم به راحتی آن را لمس می کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گلستان 24، سالهاست که دغدغه های اقتصادی رهبر فرزانه انقلاب موجب شده ایشان تاکیدهای فراوانی را روی بحث اقتصاد داشته باشند، بنابراین آینده نگری و نشان دادن نقشه راه از سوی رهبری را باید همه آحاد جامعه به خصوص مسئولان کشوری و هرکسی که سهمی در اداره کشور دارند، غنیمت شمرده و در راه تحقق اهداف و منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) گام بردارند.

با مطالعه احکام اقتصادی متوجه خواهیم شد که چقدر در دین مبین اسلام به اقتصاد تاکید شده، تا جایی که اسراف را در فقه اسلامی حرام شمرده اند، بنابراین برای داشتن امنیت روحی و روانی، باید در همه امورات با دقت کامل و هوشیاری و سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی، از شعار دادن بپرهیزیم و با اقدام های عملی خودمان در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد کشور، موجب عزت و سربلندی جامعه شویم.

اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل، دارای مولفه های گوناگونی است که هر کدام از این مولفه ها مستلزم اقدامات همه جانبه و در همه بخش های اقتصادی جامعه است، بنایراین توجه به تولید داخلی از مواد خام گرفته تا نیروی انسانی، موجب تقویت تولید داخلی خواهد شد که به تبع آن شاهد ایجاد اشتغال، حل مشکل رکود و مهار گرانی خواهیم بود و این اقدام های عملی زنجیره وار کشور را به سمت تداوم پیروزی ها سوق داده و با قطع وابستگی به بیگانگان، تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

اقتصاد مقاومتی

در مرحله بعدی اقدام و عمل در خصوص اقتصاد مقاومتی، مسئولان باید با بیشترین توان خود جلوی واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری را گرفته و نگذارند تولید داخل زمین گیر شود. در کنار مسئولان، این مردم فهیم و موقعیت شناس ایران اسلامی هستند که اگر ضعفی صورت گرفت و کالایی وارد کشور شد باید با اقدام شجاعانه و انقلابی خود از خرید و مصرف محصولات خارجی امتناع کرده و با روی آوردن به تولیدات داخلی، دین خود را به اقتصاد متکی به داخل ادا کنند که به طور حتم سود حاصل این حرکت انقلابی را در مرحله نخست خود مردم خواهند چشید چراکه با این اقدام، هم زمینه اشتغال جوانان فراهم می شود و هم کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات می دهیم و اگر در جامعه ای اشتغال وجود داشته باشد امنیت روحی وروانی را به دنبال خواهد داشت.

اگر اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل باشد، دیگر نیازی به تبلیغات گسترده مبنی بر انجام کارها یا گزارش های روزانه، ماهانه و ... نخواهد بود، چرا که اقتصاد طوری هست که مردم به راحتی آن را لمس می کنند و زمانی این اقدام ها دیده می شوند که مردم خود اذعان کنند که از نظر اقتصادی، اشتغال و ... مشکلی ندارند و این امر تنها با اقدام و عمل تحقق خواهد یافت. درکنار همه این مسائل، زمانی که دیدیم دشمن دیگر از تهدید اقتصادی استفاده نمی کند و حرف از تحریم و گزینه های خود نمی زند، نتیجه خواهیم گرفت که در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده ایم.

سخن آخر اینکه؛ فرمایش ها و منویات ولایت فقیه، حکم شرعی به حساب آمده و خلاف آن حرکتی انجام دادن حرام و در راستای آن حرکت کردن ثواب را به دنبال خواهد داشت.

به قلم محسن رائیجی

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.