1398-04-25 11:25
3549
0
64413
بهمنی نژاد در نشست خبری :

پرونده کسانی که دوره قبل خرید و فروش رای داشته اند باز است قطعا در صلاحیتها مد نظر داریم

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان گفت :کسانی بوده اند که در دوره قبل خرید و فروش رای داشته اند ، پرونده آنها باز است و در این دوره در بررسی صلاحیتها لحاظ خواهیم کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس شورای نگهبان و رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان گلستان در جمع خبرنگاران به مناسبت 26 تیرماه سالگرد تاسیس شورای نگهبان با اشاره به اینکه آمادگی کامل داریم با همراهی و همکاری دولت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با حضور با شکوه مردم استان برگزار کنیم تصریح کرد : متولیان و مجریان برگزاری انتخابات دقت کنند با سخنرانی یا ابراز مواضع نسنجیده از حاشیه سازی و بهم زدن فضای روانی جامعه پرهیز کنند .

بهمنی نژاد افزود : شایسته نیست گرایش ها و سلایق در نتیجه انتخابات دخیل باشد ، یک فردی می خواهد نماینده شود چرا فرد دیگری اعتبار ، آبرو و دین خود را زیر سوال ببرد .

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان گلستان خاطرنشان ساخت : تلاش ما اینست که مر قانون را اجرا کنیم و برای ما افراد و گروههای سیاسی فرقی ندارند ، ضمن اینکه با هرگونه تخلفی برخورد کرده و حافظ تک تک آرای مردم هستیم .

بهمنی نژاد تاکید کرد : برخی افراد می آیند ثبت نام می کنند و بعد از گرفتن تاییدیه انصراف می دهند ، این افراد بار سنگینی را در بررسی صلاحیتها به دوش ما می گذارند .

85214

وی اضافه کرد : اینکه گفته می شود ناکارآمدی مجلس فعلی علتش شورای نگهبان است ، درست نیست ؛ در هیچ بندی از قانون وظیفه شایسته گزینی و تشخیص کارآمدی نماینده به عهده شورای نگهبان نیست به علاوه اینکه در انتخابات گذشته حدود 150 نفر برای 7 کرسی استان تایید صلاحیت شدند و امکان کافی برای انتخاب گزینه کارآمد وجود داشت .

این مقام نظارتی گفت : طبق بررسی های ما حدود ده نفر از مدیران و روسای دانشگاه ها و اعضای شورای اسلامی شهر برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم در گلستان انصراف داده اند .

رئیس شورای نگهبان استان گلستان بیان کرد : فضای مجازی در انتخابات دوره قبل تاثیرگذار بوده، این فضا از بیرون از کشور بر فضای داخل تاثیر می گذارد ، ما بطور طبیعی به ماموریت خودمان در فضای مجازی واقفیم و همه داوطلبین احتمالی را رصد می کنیم .

بهمنی نژاد با بیان اینکه بین 7 تا 10 هزار نفر از شبکه ناظرین در استان داریم گفت : این ناظرین با فراگیری آموزش های لازم آماده برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه 98 هستند.

وی یادآور شد : کسانی که در دوره قبل با خرید و فروش رای توانسته اند کار خود را پیش ببرند تخلفاتشان در پرونده موجود است و قطعا در بررسی صلاحیتها مد نظر قرار خواهد گرفت ، مجازات کسانی که خرید و فروش رای کرده اند طبق قانون سه ماه حبس و یا بین 100 تا 500 هزار تومان جریمه است که این بازدارنده نیست و قانون باید در این زمینه اصلاح شود .

بهمنی نژاد بیان داشت : شورای نگهبان در طول دوره نمایندگی وظیفه نظارت بر رفتار نماینده را ندارد ضمن اینکه ما فقط وظیفه داریم متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنیم و وظیفه برخورد باید در آنجا صورت بگیرد ، در انتخابات گذشته برخوردها حتی در سطح استانداران صورت گرفت که می تواند اقدام خوبی باشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.