1397-06-19 08:00
1142
0
56823
حجت الاسلام ریاحی عنوان کرد؛

بقای محرم و بقای اسلام به یکدیگر گره خورده است / تاکید بر لزوم احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان  بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و  گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از عوامل قیام جهانی اباعبدالله علیه السلام بوده است .

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌ الاسلام علیرضا ریاحی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان با اشاره به اینکه بقای محرم و بقای اسلام به یکدیگر گره خورده است، اظهارکرد: باید بدانیم و آگاه باشیم که این محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به چرایی واقعه کربلا بیان کرد: امت اسلام در سال 59  هجری قمری در کربلا فرزند پیغمبر را به شکل ناجوانمردانه‌ای به شهادت رساندند و جنایات بعد از شهادت آنحضرت نیز تداعی کننده مظلومیت سیدالشهداء علیه‌السلام است.

ریاحی تصریح کرد: آنهایی که در عصر اباعبدالله علیه‌السلام حتی در کوفه در سن نوجوانی با امام حسین علیه السلام زیستند در کربلا سر آنحضرت را بریدند که این مسئله نشان می‌دهد زنگ خطر بسیار جدی وجود دارد مردمی که در عصر امام حسین علیه‌السلام، سر امام زمانشان را بریدند کسانی که جزو خواص و صحابه بودند مقدمه‌سازی کردند و واقعه کربلا را رقم زدند و دست‌شان به خون سیدالشهدا علیه‌السلام آلوده شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: امام حسین علیه‌السلام برای احیای این رکن مهم و برای صیانت از اسلام دست به قیام زد ایشان نتوانست نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشد و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه نداشته باشد.

ریاحی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از عوامل قیام جهانی اباعبدالله علیه السلام بوده است، تصریح کرد: این مسوولیت سنگین امروز بر عهده ما گذاشته شده است، تفکر عیسی به دین خود، موسی به دین خود؛ تفکر عافیت‌طلبان گمراهی است که بر سر راه امام حسین علیه السلام قرار گرفتند که چرا می‌خواهید جهاد کنید و امام پاسخ داد در جامعه دینی که بی‌توجهی حاکم شده به عنوان امام مسلمین نباید بی‌تفاوت باشم، امام حسین علیه‌السلام می‌دانستند که پایان این قیام شهادت است.

وی با بیان اینکه همه ما امروز نسبت به جامعه دینی مسوولیت داریم، گفت: اگر در برابر یک فساد، یک گناه و یک انحراف در جامعه اقدامی نکنیم و حرفی نزنیم زمینه ترویج منکرات به وجود می‌آید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان با اشاره به پیام کربلای برای جامعه امروز بیان کرد: تلنگر زدن به جامعه برای صیانت از عفاف و حجاب سفارش سیدالشهداست، اگر هر کدام از ما نسبت به این واجب الهی بی‌توجهی کنیم در کوتاهترین زمان به عذاب الهی گرفتار خواهیم شد.

ریاحی با اشاره به اینکه مومنان به دو گروه مومن شجاع و مومن ترسو تقسیم می‌شوند، گفت: مومن شجاع کسی است که در مقابل فساد قیام کند و انزجار خودش را از منکرات اعلام بدارد اما مومن ترسو دغدغه و اعتراضی نسبت به گناه و منکر در جامعه ندارد.

وی ادامه داد: پیامبر در روایتی فرمودند که من از مومن ترسو بیزارم، مومن شجاع الگویش امام حسین علیه السلام است که برای احیای دین در جامعه دغدغه داشت و در این مسیر به شهادت رسید.

ریاحی حفظ شعائر الهی را جزو وظایف عزاداران حسینی و مردم مومن مسلمان دانست و گفت: اجتماع بزرگ حسینی برای این است که به صاحب عزای واقعی اعلام کنیم تا شعائر اسلامی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.