1396-10-17 19:53
1447
0
48853
کارگردان مستند زمستان یورت و برگزیده جشنواره عمار:

خانواده کارگران گفتند حرف دل ما را زده اید/ مسئولین روحیه نقد پذیری را در خود تقویت کنند

کارگردان زمستان یورت گفت: در این مستند که مشکلات معدن کاران یورت آزادشهر گفته شد مورد استقبال خانواده های آنان قرار گرفت و اگر مسئولین در همان ابتدا به دغدغه های آنان گوش می کردند امروز شاهد این اتفاق تلخ نبودیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، میلاد میرزا باقری دانشجوی ارشد معماری پیام نور گنبد و کار گردان مستند زمستان یورت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: مستند یورت در مورد کارگران حادثه دیده معدن زمستان یورت آزادشهر است  و در هشتمین جشنواره  مردمی عمار در بخش مستند نقد درون گفتمان درونی توانست جایزه ویژه و رتبه اول را کسب کند.

میرزا باقری افزود: اتفاقات معدن یورت زمستان از سال ۸۵ شروع شد ولی کسی صدای اعتراضاتشان را نمی شنیدند و البته در مقطعی دکتر صابری نماینده وقت آزادشهر و حاج آقا قلیپور امام جمعه سابق پیگیریهایی کردند اما درصد کمی از مشکلاتشان حل شد.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ دوباره مشکلات کارگران باعث شد جلوی فرمانداری تجمع  و اعتراض کنند اما باز هم صدای آنها شنیده نشد و سرنجام آن اتفاق تلخ  در سال ۹۶ برای کارگران رخ داد و باعث شد ۴۳ نفر از این عزیزان را از دست بدهیم.

میرزا باقری ادامه داد: اگر در همان سالها به فریاد کارگران می رسیدند و مشکلاتشان را حل می کردند و بیمه و حقوق آنها را تامین و امنیت محل کار را برایشان فراهم می کردند این عزیزان امروز در کنار ما بودند.

 ALI7265

کارگردان مستند زمستان یورت گفت: این اتفاق درس بزرگی برای فعالین دانشجویی، خطبای تریبونهای نماز جمعه و تشکلهای دانشجویی بود که مشکلات مردم را فریاد بزنند  تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم چرا که در استان چندین معدن دیگر داریم که وضعیتی بدتر از معدن زمستان یورت است.

 ALI7299

برگزیده جشنواره عمار تصریح کرد: این مستند در چهاردمین روز جشنواره در سینما فلسطین به نمایش گذاشته شد که در آن از پنج خانواده قربانیان معدن هم برای تماشای فیلم دعوت شد و مورد استقبال و تایید آنان نیز قرار گرفت و خانواده ها اذعان کردند حرف دل ما در این فیلم زده شد.

میرزا باقری در خصوص تولید مستند گفت: از اوایل خرداد کار با همکاری و حمایت دبیرخانه جشنواره شروع شد و سرانجام پس از هفت ماه در آذر ماه آماده ارائه به جشنواره شد.

 ALI7457

این کارگردان جوان افزود: چنانچه مسئولین روحیه نقد را در خود تقویت کنند و تمایل داشته باشند این فیلم برای آنها هم به نمایش در می آید.

میرزاباقری گفت: اگر مسئولین نقد پذیری را در خود تقویت کنند و صدای مردم را بشنوند دیگر شاهد چنین اتفاقات و اعتراضات مردمی در کشور نمی باشیم.

گفتنی است مستند زمستان یورت  به کارگردانی میلاد میرزا باقری و تهیه کنندگی علی دهقان توانست به عنوان تنها نماینده استان در هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار فانوس طلایی و رتبه اول بخش  نقد گفتمان درونی را کسب کند.

 ALI7465

 ALI7958

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.