1395-11-19 05:58
2792
0
34878
رئیس حوزه علمیه اهل سنت قره تپه:

شیعه و سنی به وجود اهل بیت(ع) افتخار می کنند/ فتنه فرهنگی جوانان را به اعتقادات بی تفاوت می کند

رئیس حوزه علمیه اهل سنت قره تپه گلستان گفت: نعماتی که بر مسلمانان وارد می شود به برکت وجود اهل بیت(ع) است و شیعه و سنی به وجود این مغناطیس وحدت افتخار می کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، آخوند عبدالجبار میرابی، رئیس حوزه علمیه اهل سنت قره تپه استان گلستان در کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع) با قرائت بیت معروف "در بهار آزادی جای شهدا خالی"، گفت: شهدا با احساس مسئولیت از کیان دین مبین اسلام، مرزهای جغرافیایی و عقیدتی، آرمان انقلاب، امام و رهبری دفاع کردند.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با ارشادهای امام گونه خودشان کشتی انقلاب را به ساحل امن رسانده و در مقابل استکبار آن را مستحکم نمودند و با رهنمودهای خود مردم را از انحرافات فکری و عقیدتی نجات دادند و توانستند ملت را به سوی سعادت سوق بدهند.

آخوند میرابی شاعران را قشری تاثیرگذار خواند و افزود: استان گلستان نماد وحدت اقوام و مذاهب است و این اتحاد در قالب کنگره های شعر و مجالس دیگر قابلیت نشان دادن دارد.

شیعه و سنی به وجود اهل بیت(ع) افتخار می کنند

این روحانی اهل سنت، اهل بیت(ع) را مغناطیس وحدت معرفی کرد و متذکر شد: نعماتی که بر مسلمانان وارد می شود به برکت وجود اهل بیت(ع) است و همه مسلمین به وجود این مغناطیس وحدت افتخار می کنند.

وی تأکید کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جایگاه ویژه ای نزد خداوند رزاق و عالم و خالق دارند، اهل بیت عزت و شرف و آبرو برای همه مسلمانان به ارمغان می آورند و در برابر تمامی توطئه های استکباری صدر اسلام یار و یاور پیامبر اکرم(ص) بودند.

رئیس حوزه علمیه اهل سنت قره تپه به جریان مباهله اشاره کرد و متذکر شد: وقتی کفار و مستکبرین بهانه جوی مکه در جریان مباهله حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت علی(ع) و حسنین(ع)را دیدند فرار را بر قرار تریجح دادند چرا که پاک تر و صالح تر از این اهل بیت سراغ نداشتند.

با اهل بیت(ع) می توانیم فتنه دشمنان را خنثی کنیم

آخوند میرابی تصریح کرد: اهل بیت(ع) نماد وحدت عملی هستند، پیامبر اکرم(ص) این ها را مغناطیس وحدت نامیدند، حول اهل بیت(ع) می توانیم فتنه های دشمنان اسلام را که سالها پیش از پیامبر اکرم(ص) سیلی خورده اند خنثی کنیم.

وی ابراز کرد: امروز دشمن با فتنه انگیزی و تفرقه انگیزی به دنبال این است که از آب گل آلود ماهی بگیرد، همه ما طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) مسئولیت داریم که در مقابل این فتنه انگیزی ها وحدت خودمان را حفظ کنیم.

دشمن سعی دارد معضلات کوچک ایران را بزرگ جلوه دهد

این روحانی اهل سنت ترکمن متذکر شد: اشعار شعرا مانند آهنی است در برابر هجمه های دشمنان اسلام، دشمنان سعی می کنند با بزرگ جلوه دادن معضلات کوچک جامعه به خصوص در جمهوری اسلامی ایران دو فتنه فرهنگی و فیزیکی را به جریان بیاندازند.

فتنه فرهنگی جوانان را به اعتقادات بی تفاوت می کند

رئیس حوزه علمیه اهل سنت قره تپه گفت: فتنه فرهنگی همین تحرکاتی است که دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنبال می کند، دشمن با این حربه سعی دارد جوانان ما را در برابر اخلاقیات و شرعیات بی تفاوت کند، در فتنه فیزیکی نیز سعی دارد بین اقوام و مذاهب اختلاف بیاندازد و آن ها را به جنگ دعوت کند در صورتکیه آیات اسلامی همه را به وحدت فرا می خواند.

آخوند میرابی تأکید کرد: طبق آیات و روایات اگر تفرقه داشته باشیم از عزت و آبروی ما کم می شود، وحدت به مثابه غذای مفیدی است که از غربیل گذشته است.

وحدت فقط یک تاکتیک مصلحتی نیست

رئیس حوزه علمیه اهل سنت قره تپه در پایان گفت: وحدت یک تاکتیک مصلحتی نیست بلکه یک تکلیف شرعی است، دشمن سعی دارد با ترویج انحرافات اخلاقی ما را به انحرافات اعتقادی بکشاند و مذاهب را از هم دور کند لذا حفظ وحدت برای همه ما یک ضرورت است.

** هنرمندان باید در میدان سینما و شعر جهاد کنند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز در این کنگره، شعر را از مسائل مورد عنایت نبی اکرم(ص) و معصومین(ع) خواند و گفت: یکی از شعرا در محضر امام باقر(ع) شعرخوانی کردند و پس از آن، حضرت کنار کعبه رفته و پرده آن را گرفتند و سه مرتبه برای آن شاعر طلب مغفرت کردند.

امام جمعه گرگان افزود: امروز هنر اشکال مختلفی به خود گرفته و دشمن با بهره گیری از قالب های مختلف هنری به جنگ فرهنگی با اسلام آمده است.

وی تصریح کرد: عزیزان هنرمند باید به میدان جنگ تهاجم فرهنگی بیایند و با این تهاجمی که منطق درستی نیز ندارد مقابله کنند، اینها به جنگ با اسلام و قرآن و پیامبر(ص) آمده اند ما همه وظیفه داریم به هر هنری که داریم وارد میدان شویم و مقابل دشمن بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: جهاد ملاک مومن شایسته است، جهاد فقط در میدان جنگ نیست، در میدان فرهنگی نیز باید جهاد کرد هنرمندان باید در میدان سینما و شعر جهاد کنند، باید همه در این عرصه ها بسیج شویم و از هویت و استقلال و دین خود با تمام وجود دفاع کنیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روش و منش اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: مهم ترین سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) حفظ وحدت است که با وجود موانع سرسخت آن را حفظ کردند از این رو نگاه اهل بیت(ع) می تواند عامل اتحاد و وحدت مسلمین باشد.

وی تأکید کرد: همه ما مسلمانان به دنبال کسب رضای خدا هستیم و می خواهیم مطیع رسول خدا باشیم، اشتراکات ما زیاد است، بنابراین یکی از چیزهایی که باید مورد توجه عالمان دلسوز اسلامی باشد حفظ وحدت است.

دشمن تبر برداشته تا ریشه اسلام را بزند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه دشمنان در همه جهات تبر برداشته تا ریشه اسلام را بزنند، متذکر شد: مهم ترین خطر داعش مخدوش کردن چهره اسلام است آنها با وحشی گری دارند آّروی اسلام را می برند، شاعران اسلامی در این عرصه وظیفه مهمی دارند و باید با فضیلت نگاری پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) چهره درست اسلام را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه شعرای اهل سنت در شعر اهل بیت(ع) بسیار خوب می درخشند، گفت: همه علما و شعرای اسلام باید برای تعالی جامعه اسلامی تلاش کنند.

گفتنی است در این کنگره شاعران و علمای شیعه و سنی استان های «گلستان، سمنان، مازندران، خراسان شمالی و گیلان» حضور دارند.

**ارسال 245 اثر به دبیرخانه کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع)

کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع) همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با  حضور شعرا و علمای شیعه و سنی استان های «گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و خراسان شمالی» در سالن ولایت شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

پاداش شاعران در بهشت برین

حجت الاسلام علی خیرخواه، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در کنگره منطقه ای شعر منطقه ای اهل بیت(ع) گفت: این کنگره هر دو سال یک بار برگزار می شود و این کنگره دومین کنگره در مرکز استان گلستان است.

وی با اعلام این خبر که حدود 245 اثر از شاعران عزیز و برجسته پنج استان "گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان" به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، افزود: شعر در واقع بیان ماندگار محتوا در قالب نظم است که ماندگاری بسیاری از وقایع تاریخی را از آن داریم.

حجت الاسلام خیرخواه با بیان اینکه شعر می تواند بسیار پرمغز و پرمحتوا باشد، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند در باب شعر حکمتی است و در روایات متعدد دیگری نیز به ارزش شعر تأکید شده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند هر مومنی که در مدح ما شعر بگوید خداوند فردای قیامت بنایی در بهشت به او پاداش می دهد که هفت بار گسترده تر از بنای دنیاست و فرشتگان و پیامبران مرسل او را در آن زیارت می کنند چرا که او توانسته منقبت اهل بیت(ع) را برای جامعه معرفی کند.

وی با تبریک سی و هشتمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شعر شعرا در دوران پیروزی انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس در به صحنه آوردن مردم بسیار اثرگذار بود.

حجت الاسلام خیرخواه تجلیل و تکریم از شعرا را سیره و روش اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) خواند و متذکر شد: شعرای بزرگ شیعه و سنی در صدر اسلام تا کنون برای بقای اسلام شعر سرودند و بر ماندگاری این دین مبین افزودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.