1394-11-11 17:12
3210
4
26902
خشم قوانلو از نمایندگان استان ؛

نقدی بر اظهارات اخیر سیاسی ترین مدیر کل گلستانی / مردم استان و نمایندگان مجلس نسبت به لزوم ایجاد منطقه آزاد تجاری توجیه شوند

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان اقدام مجلس در رد لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه برون را سیاسی و انتخاباتی خواند ، حال سوال اینجاست که آیا تعطیلی پتروشیمی گلستان سیاسی و تبلیغاتی نبود ؟

به گزارش گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان را باید سیاسی ترین مدیر کل دولت تدبیر و امید در استان گلستان دانست .

این موضوع ناشی از اینست که نامبرده از ابتدای روی کار آمدنش در این دولت و کسب سکانداری مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان در تمامی نشست های خبری ، مصاحبه ها و سخنانش در همایش ها و حتی نماز جمعه گرگان بر طبل سیاه نمایی از دولت گذشته کوبیده و همواره سعی کرده با سرزنش دولت نهم دهم ضعف های این دولت را بپوشاند .

شاید هر کسی با یک بار ورودش به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در ساختمان شهید دوانلو در بلوار شهید شکاری و دیدن بنر "تبریک به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه" در ابتدای آسانسور ورودی به داخل طبقات این سازمان متوجه علاقه شدید قوانلو به دولت تدبیر و امید آقای روحانی می شود .

البته این تعلق خاطر بخشی ناظر به کرسی ارشد استانداری گلستان است که در اختیار حسن صادقلو رامیانی قرار دارد و قوانلو به عنوان یک "مدیر کل همشهری استاندار" هر چه در توان دارد قطعا در جهت حمایت از صادقلو و موفقیت مجموعه ای که وی در استان هدایت و راهبری می کند، بکار می گیرد .

709955

اما نشست خبری اخیر قوانلو و انتقاد او از نمایندگان مجلس بخاطر رد لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه برون بار دیگر پرده از ماهیت درونی این مدیر کل سیاسی دولت تدبیر و امید برداشت .

" قوانلو در خصوص رد لایحه منطقه آزاد تجاری اینچه برون به جهت گیری های سیاسی اشاره کرد و گفت: به جهت نزدیکی به انتخابات، عده‌ای تصور می‌کردند تصویب منطقه آزاد به نفع دولت و اعتدالیون خواهد بود، ازاین‌رو با این لایحه مخالفت کردند.

وی بابیان اینکه رد لایحه منطقه آزاد سیاسی بود، اضافه کرد: عده‌ای ادعای مردمی بودن و حمایت مردمی دارند اما نشان دادند جهت‌گیری سیاسی داشته‌اند ، با این بهانه که مناطق آزاد جایی برای واردات شده است این لایحه رد شد درحالی‌که افزایش واردات در سال‌های گذشته نشانه سیاست‌های غلط دولت قبل بوده است.

وی در ادامه نمایندگان فعلی استان را زیر سوال برد و گفت : مردم محروم استان گلستان نباید فدای سیاست می‌شدند و نمایندگان گلستان باید فعال‌تر عمل می‌کردند ، این لایحه برای هفت استان مرزی و محروم کشور و با اهداف مهم صادراتی پیش‌بینی‌شده بود که امیدواریم در مجلس آینده دوباره به روی گذاشته و مصوب شود."

انکار پتروشیمی گلستان ، مسکن مهر ، هدفمندی یارانه ها و ... با چه حربه ای و به چه قیمتی ؟

با این دلایل آقای قوانلو این طور برداشت می شود که پس طبعا تعطیلی پروژه پتروشیمی گلستان با 94 هزار سهامدار به دلیل اینکه برند دولت دهم بوده و دولت روحانی برای اینکه تبلیغات برای دولت قبلی نشود آن را کنار گذاشت .

یا اینکه کنار گذاشتن طرح عظیم مسکن مهر و جایگزین کردن طرح بی خاصیت و حامی سرمایه داری مسکن اجتماعی نیز سرپوشاندن بر طرح مردمی مسکن مهر و خانه دار کردن هزاران جوان توسط دولت احمدی نژاد بوده است .

همچنین احتمالا زمزمه های کنار گذاشتن یارانه ها و طرح عظیمی که پول نفت را برای اولین بار سر سفره های مردم آورد نیز قطعا در مدل تفکرات اقای قوانلو صرفا حربه سیاسی دولت تدبیر و امید برای خنثی کردن اثر دولت قبل بوده است .

81570954-6387245

مجلسی که ظرف 20 دقیقه ، برجام را به نفع دولت اعتدال تصویب کرد ، مجلس خوبی بود !

در هر حال همه چه مردم و چه مدیران باید به قانون تمکین کنند و نباید اینطور باشد که هر جا قانون به نفع ما بود مجلس خوبی است و اگر به نفع ما نبود پس مجلس بد است ، با این تفاسیر چرا زمانی که مجلس ظرف 20 دقیقه برجام را به نفع دولت اعتدال تصویب کرد مجلس خوبی بود و نگاه سیاسی نداشت حال که لایحه منطقه آزاد را رد کرد سیاسی شده است .

بنظر می رسد مدیران ما باید اخلاق را رعایت کرده و آداب مدیریتی را با ملاحضات جامع آن و پیوست های فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی ببینند .

 قطعا اگر مجلس رای به منطقه آزاد تجاری نداده دلایل خاصی داشته که هم باید مجلس توجیهات خود را برای رد این لایحه به مردم استان ارائه دهد و هم مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان دلایل و مستندات خود را در خصوص بازدهی و موثر بودن مطنقه آزاد در استان توجیه پذیر کند که تاکنون فقط به کلی گویی در این خصوص بسنده شده است .

شاید برگزاری یک میزگرد در خصوص منطقه آزاد تجاری اینچه برون بین کارشناسان و اهل فن بتواند مرم استان را با این پروژه بیشتر آشنا کند ، اینکه امروز مردم استان بعد از رد لایحه منطقه آزاد اینچه برون برخلاف مردم سیستان هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند به دلیل اینست که اقای قوانلو و مجموعه تحت امر هنوز نتوانستند مردم استان گلستان را توجیه کنند که این طرح برای استان حیاتی است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمدی

چقدر جوش می زنید ...اصلا ارزشش رو داشت برای این ... یاد داشت بنویسید و توضیج بدید که چی ....مردم انقدر فهیم هستند که خودشان متوچه قضایا باشند...با این حرفها از این دولت همانطور که از اول معلوم بود چیزی درنمی آید.. قطعاً بقول خودشان مردم کارت قرمز هم بهشون می دن... چه برسه به کارت زرد..انشاءا..

0
0
پاسخ
1394-11-11 19:24
رضا

جانا که سخن از دل ما می گویی.

0
0
پاسخ
1394-11-12 17:04
محمد

باسلام به دست اندرکاران گلستان ما،بااطلاع رسانی خوب خداقوتجناب آقای قوانلو رئیس محترم سازمان صنعت معدن تجارت استان گلستان اگرجنابعالی ومسئول سفر ریاست محترم جمهوری به استان گلستان سیاسی برخورد نمی کردید وپروژه های توخالی ونسیه رابرای سفرتعریف نمی کردید واندکی به فکر استان ومردم وجوانان استان بودید وبا مردم استان باصداقت برخورد می کردید درجهت اجرای پتروشیمی گلستان به جای کارشکنی ازپتروشیمی گلستان که20درصد پیشرفت فیزیکی دارد ومیلیاردها تومان هزینه شده است حمایت می کردید همه مردم می دانند که هیچ کدام از پروژه های تعریف شده شما برای سفر ریاست جمهوری از جمله طرح فولاد و......عملیاتی نشدند نودوپنج هزار سهامدار پتروشیمی گلستان بعضی مدیران کارشکن دراجرای پتروشیمی گلستان را به خداوند دانا وآگاه سپرده اند قطعا جواب این قبیل کارشکنی ها را خداوند خواهد داد

0
0
پاسخ
1394-11-12 18:14
محمد

جناب آقای قوانلو وجناب آقای صادقلو استاندارمحترم از مسئولین خراسان شمالی باید یاد می گرفتند که درسفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی طرح توسعه 2میلیون و600 هزارتنی پتروشیمی را کلنگ زنی کردند

0
0
پاسخ
1394-11-12 18:24

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.