1394-03-28 09:58
5187
12
16319
باز هم توهین یک روز نامه اصلاح طلب به ارزشها؛

اعتراض خبرنگاران و رسانه های گلستانی به کاریکاتور موهن روزنامه آرمان امروز

جمعی از خبرنگاران و رسانه های استان گلستان به درج کاریکاتور موهن در روزنامه آرمان امروز اعتراض کردند.

به گزارش گلستان ما ؛ در پی درج کاریکاتور موهن در روزرنامه آرمان به غواصان شهید موجی از اعتراضات مردمی و رسانه ای در اقصی نقاط کشور ایجاد شده است .

در استان گلستان نیز خبرنگاران و رسانه های مختلف طی تماس های تلفنی مراتب اعتراض خود را به این کاریکاتور موهن اعلام کرده اند .

در همین رابطه رضا جامی مدیر سایت اترک با تقبیح این اقدام روزنامه ارمان امروزگفت:نباید ارزشها و افتخارات مضحکه دست هنرمندنماها قرار بگیرد و اینطور با مفاخر مردم بازی کنند.

برخی دیگر از خبرنگاران نیز این اقدام را غیر حرفه ای و تقابل با جریان عظیم مردم که روز 26 خرداد به میدان بهارستان رفته بودند ، دانسته و آن را مورد ملامت قرار دادند.

گفتنی است روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز(منتسب به هاشمی رفسنجانی )، طرحی را با عنوان غواصان قهرمان در صفحه آخر روز سه شنبه به چاپ رساند که با نگاهی به آن می توان برداشت های دیگری نیز داشت.

در نگاه اول به این اثر، غواصانی مشاهده می شوند که بال های برای آنها کشیده شده و در حال پرواز رو به بالا هستند. بدن های ورزیده و ماهیچه ای این 6 غواصی که در طرح آمده اند، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

farhangnews 131211-373084-1434615436

درست است لباس غواصی، تنگ است اما طراح در این زمینه دست به اغراق بیش از اندازه ای زده و گویی لباسی برتن ندارند و تنها با یک رنگ سیاه و خاکستری بدن آنها رنگ شده است.

 با نگاهی به لباس غواصان در زمان جنگ تحمیلی، کاملا شکل و اندازه لباس ها مشخص است.

اما نکته جالب دستان بسته غواصان است که به صورت ( X ) بر روی عورت آنان قرار گرفته است. این بخشی از طراحی مدل ماسونری و تقدیس شیطانیست که پس از رنسانس برای نمایش تقدس، از نمایش برهنگی استفاده کرده و با دست قسمت عورت پوشانده می شود و ابدا رنگ و بوی الهی ندارد.

حال با عبور از عدد به کار رفته 6 در طرح، حرف ایکس انگلیسی در آیین های فراماسونری و شیطان پرستی، نماد مقدسی است. يکي از اين نماد ها در مصر باستان دو خط متقاطع (شبيه به حرف X) است که درآموزه هاي شيطاني مصريان نماد خضوع، بندگي و پرستش شيطان ، و ظهور اوست.

farhangnews 131211-373085-1434615436

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

معبر سایبری فندرسک

وقتی درکی از شهید و شهادت نباشد نتیجه اش می شود یکی مثل مهدی هاشمی و آبجیش فائزه و نوچه های اون ها

0
0
پاسخ
1394-03-28 10:24
سایت اترک

ما نیز به نوبه خود این اقدام موهن روزنامه آرمان را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع وزارت ارشاد با اقدامات سخیف این چنینی می باشیم.اعضاء و خبرنگاران سایت خبری تحلیلی اترک

0
0
پاسخ
1394-03-28 11:45
خانواده شهید

این ضد رسانه ها برای رسیدن به مطامع اربابان خود از هر وسیله ای استفاده می کنند.به عنوان یک خانواده شهید این اقدام موهن این روزنامه مدعی اصلاح طلبی را محکوم کرده و از مسئولین می خواهیم با این توهین کنندگان به ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به شدت برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنها را ندهند.مسلما این روزنامه مدعی خواهد شد که کاریکاتوریست آنها اشتباه کرده و این فقط یک فرافکنی است و آنها عمدا دارند به ارزشها ی نظام و اسلام توهین می کنند.

0
0
پاسخ
1394-03-28 11:53
....

.. این رسانه های مغرض رو خفه کنید .چون اصلا ایرانی نمی دونیمشون .

0
0
پاسخ
1394-03-28 11:54
وحید

تا کور شود هر آنکه نتواند دید-------------حتما نمیتونند حضور پر شور مردم را در تشییع جنازه این آلاله های پرپر ببینند--------------

0
0
پاسخ
1394-03-28 18:15
محمد

این عکس گویا مربوط به صفحه 16 روز پنج شنبه روزنامه آرمانه ک اگه الان برید تو سایت خود آرمان کلا پیج رو عوض کردن

0
0
پاسخ
1394-03-28 20:54
ناشناس

مطمئناً تمامی مطالبی که در یک نشریه به چاپ می رسه، باید به تأیید سردبیر و یا شورای سردبیری برسه و قطعاً در این مورد هم مسئولان این نشریه دانسته اقدام به چاپ این گرافیک کردند، بنابراین باید خیلی تأسف خورد برای کسانی که دانسته به ارزش های یک ملت توهین می کنند. خیلی از مسائلی که در این گرافیک وجود داره و کنار هم قرار دادن اونا نشان می ده طراح خیلی هم بدون توجه به علامت ها، این گرافیک را خلق نکرده. از طرفی هم با توجه به سبقه گردانندگان این روزنامه و البته مهم تر از همه شرایط حال و امروز اونا، این نوع از تفکرات از آنها بعید نیست.

0
0
پاسخ
1394-03-29 13:17
بسیجی عاشورایی

باید این روز نامه لغو امتیاز بشه اگه قراره انقلابی برخورد کنیم تا دیگه کسی از این دست اهانتها توی این انقلاب به صاحبان اصلی اون نداشته باشه

0
0
پاسخ
1394-03-30 09:53
نیره

سلام ؛هییت منصفه مطبوعات وظیفه رسیدگی به توهین درج شده در این نشریه را دارد این توهین به ارزشهای دفاع مقدس و توهین به همه ملت شریف و هوشیار ایران اسلامی است من بعنوان یک شهروند شاکی از این موضوع هستم لطفا رسیدگی کنید با شماهستم هییت منصفه مطبوعات نشریه را تعطیل کنید

0
0
پاسخ
1394-03-30 10:25
نیره

فوکویاما در کنفرانس اورشلیم با عنوان «بازشناسی هویّت شیعه» می‌گوید: شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای که دو بال دارد: یک بال سبز و یک بال سرخ.او بال سبز این پرنده را مهدویّت و عدالت خواهی و بال سرخ را شهادت‌طلبی که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فنا ناپذیر کرده است، معرفی می‌کند.فوکویاما معتقد است شیعه بُعد سومی هم دارد که اهمیّتش بسیار است. او می‌گوید: "این پرنده، زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان می‌شود. شیعه، عنصری است که هر چه او را از بین می‌برند، بیشتر می‌شود." وی جنگ عراق و ایران را مثال می‌زند و می‌گوید: "این‌ها فاو را تسخیر کرده‌اند.خطاب به نشریه ارمان امروز شما بعضی هاتون اهل جبهه هشت سال دفاع مقدس بودید چرا در ارمان های ارزشی باقی نمادید و از منویات امام و رهبری فاصله گرفتید ببینید چگونه ما را ارزیابی میکنند نظریه پردازان اگر دوست نیستید از در دشمنی با شهدا وارد نشوید.آرمان های امروز شما با اهداف این مردم هم خوانی ندارد .مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

0
0
پاسخ
1394-03-30 10:59
مینا

ای بابا توهم تا چقدر؟

0
0
پاسخ
1394-04-02 09:51
saeid209

با سلام و ارض ادببنده یک گرافیست و کارکاتوریست و نقاش رئال و مینیاتوریست هستم این را گفتم که بدانید یک کارشناس در این فن می گویداین اثر به هیچ وجه یک کاریکاتور نیست هیچ کدام از المان ها را ندارد یک کاریکاتور معنی و مفهوم اولیه بسیار زیادی دارد که این اثر فاقد آن می باشدو در صورت نداشتن معنی اول به معنی دوم و دور از ذهن می برد که دوستان چندی از آن را فرمودند-لباس غواص را چه رئال و چه کارکاتور باید نشانه های از واقعیت داشته باشد نه زیپ کمر ساعت غواصی و... که این لباس غواصی نیست و در اصل لباس ندارد-این غواصان در حال عروج هستند نه ته رنگ معنویت و نه کنتراست هیچ یک به چشم نمی خوردبدون هیچ نشانه خاصی از جبهه و جنگ و نه حتی لباص غواصان جنگی که لجنی و چریکی هستندبیشتر غواصان جنگی با ماسک هوای نی دار می باشدنیازی به گذاشتن بال برای شهدا نیستچشم ها مانند شب پره میدرخشد که وحشت آفرین هستنداین کاریکاتوریست افکار ناخوشایند و پریشان خود که از ترس ها و توهمات او نسبت به این واقعه نشات می گیردبا تشکر

0
0
پاسخ
1394-04-04 06:54

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.