1393-11-20 19:25
4236
10
10259
یادداشت وارده؛

سخنی با آیت‌الله نورمفیدی، دکتر صادقلو و دکتر رجبی / مایه دلگرمی قهرمانان باشیم

جای صد افسوس دارد قهرمانی که آوازه‌اش این روزها از مرزهای استان و کشور پهناورمان فراتر رفته است در استان محل زندگی‌اش به او کم‌محلی می‌کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، جای صد افسوس دارد قهرمانی که آوازه‌اش این روزها از مرزهای استان و کشور پهناورمان فراتر رفته است در استان محل زندگی‌اش به او کم‌محلی می‌کنند.

حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و دکتر صادقلو استاندار گلستان

هفته گذشته بود که در سایت‌های خبری استان گزارش خبری و تصویری دیدار و تجلیل شما عزیزان از سردار آزمون بازیکن ارزنده تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را خواندم و دیدم. حرکتی بسیار ارزنده و شایسته که خود شایسته تحسین است.

اما در این میان بعد از گذشت حدود یک هفته از این دیدار بد ندیدم نکته‌ای را خدمت شما عزیزان گوشزد کنم. نکته‌ای که می‌بایست مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خدمت شما عرضه می‌داشتند.

همان روزی که «سردار» استان گلستان، یکی از پدیده‌های کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان با 2 گل زده ملی و متأسفانه علی‌رغم شایستگی فراوان با حذف در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا (بنا به هر دلیلی اعم از اشکالات داوری و ...) به زادگاهش بازگشت قهرمانی دیگر از همین استان به زادگاهش بازگشت.

اما رهاورد سفر قهرمان دوم شرق استان گلستان (از خطه انقلابی گالیکش) چیزی فراتر از 2 گل ملی است؛ «ایمان» استان گلستان این بار در کسب مدال هت تریک کرده است. 3 مدال خوش‌رنگ از مسابقات بین‌المللی و لیگ جهانی کشور فرانسه ره‌آورد سفر این قهرمان شایسته کاراته کشورمان است. قهرمانی که در کمتر از یک سال گذشته موفق شده است بارها و بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف جهانی به اهتزاز درآورد.

بی‌شک اوج شاهکار «ایمان» کسب مقام قهرمانی کومیته تیمی جهان برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی بوده است؛ قهرمانی‌ای که باعث شد رئیس‌جمهور محترم و رئیس مجلس شورای اسلامی برای او و هم‌تیمی‌هایش پیام تبریک بفرستند.

آیا کسب این افتخارات برای تجلیل توسط شما کفایت نمی‌کند؟ به‌راستی برخوردهای گزینشی این‌چنینی با الگوهای ورزشی نوجوانان و جوانانمان صحیح است؟

مسلماً شایسته نیست که یادآوری نمایم بعدازآن قهرمانی تاریخی ایمان سنچولی در زادگاهش چگونه تجلیل شد و چگونه باعث رنجش خاطر او و دوستدارانش شدند.

اما لازم است این نکته را متذکر شوم که برخورد گزینشی با قهرمانان توسط شما باعث دلسردی و نومیدی این قبیل قهرمانان در ادامه راه ورزشی‌شان می‌شود.

در این‌که فوتبال رشته ورزشی مهیج و پرطرفداری است شکی نیست اما توجه داشته باشید که در رقابت‌هایی همچون المپیک و بازی‌های آسیایی ارزشی که برای مدال طلای فوتبال و سایر رشته‌ها قائل هستند برابر است.

حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، دکتر صادقلو استاندار گلستان و دکتر رجبی نماینده مردم شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله و ...

قطعاً ایمان سنچولی تا بازی‌های آسیایی 2018 حسرت حضور در بازی‌های آسیایی سال 2014 را خواهد خورد. دوره‌ای که فرصت حضور در آن را نه به دلیل فنی بلکه به دلیل نداشتن حامی و پشتیبانی از استان محل زندگی‌اش به‌راحتی از دست داد. این قسمت صحبت‌های حقیر را آنان که اخبار فدراسیون کاراته را رصد می‌کنند به‌خوبی درک می‌کنند. مطمئناً در صورت حضور سنچولی در این مسابقات وی همانند پسر رئیس فدراسیون کاراته در دور اول حذف نمی‌شد و توانایی رسیدن به فینال و کسب مدال طلا را داشت.

eaisjakf 1

فرصتی که متأسفانه به‌راحتی از این جوان محجوب و دوست‌داشتنی سلب شد تا کاروان ورزشی کشورمان از دست‌یابی به یک مدال باارزش محروم شود.

خدمت دکتر رجبی نماینده شهرستان‌های کلاله، مراوه‌تپه و ... در مجلس شورای اسلامی هم باید عرضه بدارم که شهرستان گالیکش فرزندی را پرورانده است که هرگاه در سلامت کامل در آوردگاه‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی حضور یافته توانسته است حریفان را یکی پس از دیگری مقهور قدرت‌نمایی خویش نماید و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز دربیاورد.

همان‌طور که شما این قهرمان حوزه انتخابیه خود را نمی‌شناسید، این قهرمان هم شمارا نمی‌شناسد!!!

حداقل در این آخرین ماه‌های حضورتان به‌عنوان نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی تلاش کنید تا گره ای از کارهای این قهرمان باز شود.

در این بین باید درود فرستان به مجتبی اکبری مدیر کل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان که با پرسنل این جمعیت از این ورزشکار در زادگاهش تجلیل کرد.

حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، دکتر صادقلو استاندار گلستان و دکتر رجبی نماینده مردم شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله و ...

در خاتمه عرایضم توجه شما را به بیوگرافی یکی از قهرمانان این مرزوبوم و الگوی جوانان کشور جلب می‌نمایم:

بیوگرافی:

eaisjakf 1نام و نام خانوادگی: ایمان سنچولی

متولد: 21 مرداد 1372

شروع فعالیت ورزشی: از سال 80

وضعیت تأهل: متأهل

اهم افتخارات ورزشی:

2 طلای مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی امید

طلای کاپ آزاد جهانی یونان در سال 2011 در رده سنی جوانان

طلای مسابقات آسیایی هنگ‌کنگ در سال 2011 در رده سنی جوانان (تیم ایران برای اولین بار قهرمان آسیا شد)

طلای لیگ جهانی اندونزی در سال 2014 میلادی در رده سنی بزرگ‌سالان

طلای لیگ جهانی ژاپن در سال 2014 میلادی در رده سنی بزرگ‌سالان

طلای مسابقات جهانی آلمان در سال 2014 میلادی در رده سنی بزرگ‌سالان ( تیم ایران برای اولین بار به مقام قهرمانی کومیته تیمی دست‌یافت)

سال 90 عضویت در تیم شرکت گاز زنجان و کسب قهرمانی لیگ برتر بزرگ‌سالان

سال 91 عضویت در تیم شرکت گاز زنجان و کسب قهرمانی لیگ برتر بزرگ‌سالان

سال 92 عضویت در تیم مقاومت فجر سپاسی و کسب سومی سوپر لیگ بزرگ‌سالان

سال 93 عضویت در تیم دانشگاه آزاد، قهرمان 3 دوره اخیر سوپر لیگ بزرگ‌سالان

طلای انفرادی مسابقات کاپ آزاد آرلس پاریس در سال 2015 میلادی

طلای تیمی مسابقات کاپ آزاد آرلس پاریس در سال 2015 میلادی

برنز لیگ جهانی فرانسه در سال 2015 میلادی

نویسنده: علی علوی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ابدال

اگر یامان ترکمن بود عده ای برای نگه داشتن رای این قوم بزرگ به او سر می زدند اما حیف ...

0
0
پاسخ
1393-11-20 19:30
مارسا

خواهشا از این ورزشکار هم همچون سردار تجلیل کنید. حضرت آیت الله، شما در سخنرانی های خود بارها به رعایت عدالت تاکید می کنید؛ حال بنظر شما این برخورد گزینشی مصداق عدالت است؟

0
0
پاسخ
1393-11-21 19:51
سرباز وطن

ایمان سنچولی و سرداز آزمون هر دو از ورزشکاران خوب استان ما هستند ولی به این نکته دقت کنیم که تا حالا ما از فوتبال مدال قابل توجهی ندیدیم و یا شاید اصلا مدالی ندیدیم ولی ایمان سنچولی به تنهایی در رشته انفرادی کاراته بارها و بارها در یکسال اخیر موفق به کسب مدال های زیادی شده است که سرآمد همه این مدال ها مدال طلای جهانی بود که حتی ریس جمهور و ریس مجلس براشون پیام تبریک فرستادن ولی حضرات حتی به دیدن این قهرمان نیامدید تا انگیزه و دلگرمی باشید برای جوانان استان.حداقل توی همین سایت به قهرمان پیام تبریک می فرستادید این همه تبعیض واقعا جای تعجب داره و تاسف !!!!!!!!!!

0
0
پاسخ
1393-11-22 14:39
hosini

اجرای عدالت در سخن آسان است ولی در عمل........

0
0
پاسخ
1393-11-22 14:41
حق گو

با سلام و خسته نباشید خدمت همه حضرات اعم از آیت اله نور مفیدی . دکتر صادقلو و دکتر رجبی .تو رو خدا قدر قهرمانای ملی مونو بدونیم . ایمان سنچولی با 21 سال سن این همه مدال داره واقعا حقش نیس یک خسته نباشید بهشون بگید ؟

0
0
پاسخ
1393-11-22 17:06
منه فهمیده

هی دنیا من این مطالب رو نمی دونستم همیشه فکر میکردم حداقل از سوی استان تبعیضی بین قهرمانهامون قایل نمی شن ولی حالا می بینم که قومیت گرایی و تبعیض حتی تا راس استان هم وجود داره

0
0
پاسخ
1393-11-23 06:24
منه فهمیده

من اخبار ایمان سنچولی رو با دقت دنبال می کردم وقتی توی مسابقات جهانی آلمان بودن خصوصا، هنوزم که هنوزه اون صحنه ای رو که حریف آلمانیشو زد رو صندلی داور یادم نرفته وقتی اون صحنه رو میدیدم افتخار میکردم و خوشحال میشدم از وجود اینچنین جوانان غیوری در این مرز و بوم ولی مثل همیشه همه چی برای فوتباله تو این مملکت !

0
0
پاسخ
1393-11-23 06:30
سلمان

سلام فقط میخواستم بگم تبعیض قایل نشید و به همه نخبه های ورزشی استان به یک اندازه بها بدید این حرف همه مردمه چون همه دوست دارن در سایه عدالت و دور از تبعیض زندگی کنن!

0
0
پاسخ
1393-11-23 06:36
صدرا

پیشرفت در یک جامعه حاصل نشود مگر قومیت گرایی از بین برود

0
0
پاسخ
1393-11-23 09:56
دانیال

قدر قهرمانا استان بدونیم کار سردار آزمون خیلی با ارزش بوده ولی مدال های ایمان سنچولی هم نشانگر این است که این جوان خیلی با استعداد و با انگیزه است . نباید بین ورزشکارا تبعیض قایل شد . من خودم به عنوان هم استانی هر دو جوان پهلوان استان مون رو دوس دارم .لطفا فرق نذارید تو رو خدا

0
0
پاسخ
1393-11-23 10:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.