1394-02-03 10:33
4597
0
13692
پس لرزه های مرگ دختر پورشه سوار در فضای مجازی؛

تراژدی پریوش !/ دختری که پورشه پسرقلعه نوعی را خریده بود !

بامداد دوشنبه‌ای که گذشت، در خیابان شریعتی و بزرگراه همت تهران دو ماشین مدل بالا تصادف کردند و روی هم پنج نفر به دلیل شدت تصادف کشته شدند. تا اینجای ماجرا، قضیه عادی است.

به گزارش گلستان ما، بامداد دوشنبه‌ای که گذشت، در خیابان شریعتی و بزرگراه همت تهران دو ماشین مدل بالا تصادف کردند و روی هم پنج نفر به دلیل شدت تصادف کشته شدند. تا اینجای ماجرا، قضیه عادی است. حادثه‌ای مثل بقیه حوادثی که روزانه در خیابان‌های تهران اتفاق می‌افتد؛ تصادف پورشه زردرنگی که در خیابان شریعتی با سرعت و به دلیل نامعلوم به درخت برخورد کرد و دو پسر و دختر جوان در آن کشته شدند و داستان خودروی بی‌ام دبلیویی که در بزرگراه همت با سرعت بالا و آنهم به دلیل نامعلوم از مسیر خارج شد، به گاردریل خورد و چهار سرنشین آن از اتومبیل پرت و سه نفر از آنها کشته شدند.

مثل همیشه شایعه ها یکی یکی از راه رسیدند؛ بعضی گفتند یکی از سرنشینان بی ام دبلیویی که با سرعت ١٧٦ کیلومتر در بزرگراه همت حرکت می کرده، «فرزاد حسنی»، مجری تلویزیون بوده و بعضی گفتند مالک پورشه زردرنگی که در خیابان شریعتی با درخت برخورد کرد، «هوتن قلعه نوعی»، پسر «امیر قلعه نوعی»، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران است.

شایعه ها البته با تشخیص هویت سرنشینان این دو خودرو یکی یکی تکذیب شدند، داستان اما از وقتی عوض شد که خبر این دو تصادف همه جا پیچید و معلوم شد سرنشینان این خودروها از طبقات بالا یا به اصطلاح «بچه پولدار» بوده اند.

برای همین هم بود که تعداد زیادی از کاربران اینترنتی به صفحه اینستاگرام این افراد رفته و با نظرهایی که پایین عکس های آنها نوشتند، همه را تعجب زده کردند؛ وجه مشترک تعداد زیادی از این نظرها هم یک موضوع بود: اعلام رضایتمندی از مرگ جوانانی که «با پول پدرهایشان، ماشین های گران سوار می شوند و با ویراژ در خیابان های تهران، جان بقیه را به خطر می اندازند.»

ماجرا اما فقط به این جا ختم نشد؛ کاربران اینترنتی، صفحه ای را برای تنها زن قربانی یکی از این تصادف ها ساختند، عکس هایش را از صفحه شخصی او در اینستاگرام به این صفحه منتقل کردند و تا لحظه تنظیم این گزارش، در صفحه جدید و صفحه شخصی «پریوش»، زن ٢٥ساله، حدود ١٨ هزار نظر نوشتند؛ نظرهایی که فقط نظر شخصی نیست و تعداد زیادی از آنها مربوط به درگیری های لفظی کاربران است.

عده ای از مرگ این زن که عکس های بدون حجاب از خودش در صفحه اش منتشر کرده، خوشحال بودند و عده ای به این افراد تاختند و از آنها خواستند«به جای این حرف ها برای این زن جوان فاتحه بخوانند.» تعداد «فالوئر»های «پریوش» در اینستاگرام هم حالا خیلی بیشتر شده؛ حالا از صفحه او که تا قبل از مرگش ٢٠ هزار فالوئر داشت حدود ٤٠ هزار نفر دیدن می کنند.

اینها فقط نمونه هایی از نظرهایی است که کاربران برای او نوشته اند: «سارا» نوشته: «اون موقع که با این سر و وضع تو خیابونا می گشتی، باید به فکر این روزت هم می بودی. همون بهتر که مردی.» و «کیمیا» این طور ادامه داده است: «امان از کمبود ها و فخر فروشی. مطمئناً اگر این ماشین های مدل بالا را زیر پای فرزنداشون نمیذاشتن آنها هم این بلا سرشان نمی آمد. همین مدل ماشین ها را در خارج از ایران روزی هزار بار می بینی اما نه تصادف می کنند به خاطر خودنمایی و سرعت بالا، نه برای خودشون و نه برای دیگران مصیبت ساز می شوند.»

همه اما نظرشان با آنها یکی نیست و همین هم باعث شده تعداد زیادی از کاربران صفحه «پریوش» به جان هم بیفتند. بعضی ها هم از ناراحتی تعداد زیادی از کاربران از مرگ این زن جوان ناراحتند؛ نمونه اش هم این: «خدایش بیامرزد. فقط با خود چنین می پندارم که اگر جای پورشه، پراید و به جای خیابان شریعتی، راه آهن و به جای خانمی خوش پوش، یک خانم با ظاهر به اصطلاح دمده بود، باز هم این ملت به این اندازه ناراحت می شدند؟ جامعه ما نیازمند اصلاحات بیشتری است. قصدم به هیچ وجه بی احترامی به این بزرگوار نیست فقط کمی از مردمان سرزمینم دلخورم.»

و در جواب او کسانی مانند «کیوان» اینطور نوشته اند: «آدم های نوکیسه آخرین مدل ماشین های لوکس و پرسرعت رو در اختیار فرزندانشون میذارن و فرهنگ نداشته این افراد باعث چنین تصادف هایی میشه چه در مستی چه در هوشیاری مشکل عدم توانایی در تخمین احتمال بروز حادثه است. گذشته از این چیزهایی که در ذهن عموم شکل می بنده مفاهیمی مثل پولدار، ماشین آخرین سیستم، جوان های نوزده بیست ساله و نهایتا یک مرگ احمقانه است که اکثر واکنش های منفی و بی تفاوت به چنین خبری رو شکل میده.» و این هم از نظر «الهه» که نظرش را زیر همه عکس های او کپی کرده است: «تازه به دوران رسیده که باشی همین میشه نتیجه ا ش.»/ جام جم آنلاین

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.