1398-06-20 05:04
3923
0
65383
لزوم هوشیاری استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش ؛

دانشگاه فرهنگیان گلستان یا کانون فتنه !!

آنچه که این روزها دانشگاه فرهنگیان استان را تبدیل به کانون فتنه کرده حضور اعضای اصلی مجمع فرهنگیان استان در این دانشگاه است ، امری که باعث شده تا هر روز اخبار ضد و نقیضی از سیاسی شدن این دانشگاه به گوش برسد .

به گزارش گلستان ما ؛ هنوز خاطرات تلخ دوران ریاست دکتر مسعودی در دانشگاه فرهنگیان و عقب ماندگی تاریخی این دانشگاه که به گواه دانشجویان 20 سال با سیاسی کاری و ندانم کاری این دانشگاه را عقب انداخت ، از یادمان نرفته ، حالا اخباری به گوش می رسد که دوباره این دانشگاه پاتوق فتنه گران و گروه فشار علیه آموزش و پرورش استان جهت کسب قدرت و کرسی های مهم این نهاد در استان شده است.

انتظار می رفت با حضور دکتر مازندرانی در این جایگاه ، ایشان با پتانسیل جوانی و تخصصی که دارد بتواند اوضاع را مدیریت ، سازماندهی و بهره وری را بالا ببرد اما گویا خود ایشان نیز وارد بازی خطرناکی شده است .

آنچه که این روزها دانشگاه فرهنگیان استان را تبدیل به کانون فتنه کرده حضور اعضای اصلی مجمع فرهنگیان استان در این دانشگاه است ، امری که باعث شده تا هر روز اخبار ضد و نقیضی از سیاسی شدن این دانشگاه به گوش برسد .

مجمع فرهنگیان یک تشکل ریشه دار و دارای هویت مشخص نیست بلکه همین چند سال پیش راه اندازی شده و نه تنها استان بلکه در تمام کشور سعی دارد انتصابات حوزه آموزش و پرورش را با فشار و چانه زنی با طعم دغلکاری بدست آورد ، نمونه اش انتخاب آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بود که یک روز قبل از رای اعتماد مجلس وقتی اعضای این حزب دیدند او وزیر می شود به دفترش رفته و اعلام حمایت کردند ؛ یا در قصه انتخاب گوهری راد به عنوان مدیر کل استان گلستان ، این حزب در گلستان وقتی فهمید که گزینه نهایی ایشان است به سمت وی رفتند .

اما اخیرا انتصاب مسئول جدید اردوگاه دانش آموزی نشاط در توسکستان محل مناقشه رئیس آموزش و پرورش گرگان و این مجمع شده است ؛ داستان از آنجا شروع شد که مجمع فرهنگیان به جابجایی روح الله سعادتی مسئول قبلی این اردوگاه اعتراض کرد ، سعادتی برادر شهید و هم محلی مازندرانی دبیر مجمع فرهنگیان استان است .(هر دو اهل روستای محمد آباد گرگان هستند).

از طرفی اردوگاه دانش آموزی نشاط مکانی است که دربست در اختیار اصلاح طلبان و طیف سیاسی حاکم در آموزش و پرورش استان است تا بتواند به عنوان یک حیاط خلوط از آن در ایام انتخابات و گردهمایی ها استفاده کند نظیر آنچه که چند هفته پیش تحت عنوان سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان در این مکان برگزار شد.

حال مجمع فرهنگیان که به شدت سیاسی شده و سیاسی هم فکر می کند، به بهانه جابجایی فرد مذکور با فشار به آموزش و پرورش استان ، به دنبال کسب ریاست آموزش و پرورش گرگان هستند و گزینه آنها هم کسی نیست جز شخصیت سیاسی و چهره پشت پرده این تحرکات یعنی" امید شهریاری" .

امید شهریاری در دولت تدبیر و امید ظهور و بروز پیدا کرد ، او در مقطعی کاندیدای شورای شهر گرگان شد و علیرغم اینکه امکانات و ظرفیت ها مجمع فرهنگیان و آموزش و پرورش پشتش بود، اما نتوانست رای لازم را برای حضور در شورا بدست آورد .

او با فشار مجمع فرهنگیان رئیس آموزش و پرورش کردکوی شد اما سیاسی کاری ها باعث شد تا از آنجا برکنار و به عنوان معاون دانشگاه فرهنگیان منصوب شود . حالا حضور او در کنار مازندرانی ، حاجی علی اکبری ، سید خلیل حسینی و .. در دانشگاه فرهنگیان این مکان محلی برای فشار به مقامات آموزش و پرورش استان شده تا جایگاه های مهم را تصاحب کنند .

واقعا باید به حال این استان و مسئولان آن تاسف خورد که مردمی ترین اداره که فرزندان مردم امانت آن هستند باید سیاسی ترین اداره آن استان باشد ، یادمان نرفته که در مراسم تودیع و معارفه عیسی پایین محلی و محمدرضا وطنی در سال 92 هنوز تودیع و معارفه تمام نشده بود عده ای از تندروها به دفتر مدیر کل رفتند و مسئول دفتر ( ایزد) را عوض کردند !! حالا اینها با این تفکر قدرت طلبی می خواهند برای پیشرفت تحصیلی دختران و پسران مردم برنامه ریزی کنند .

استاندار گلستان و گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش هوشیار باشند و گول این شلوغ بازی های احزاب و مجامع چند نفره توخالی را نخورند که فرهنگ ، آموزش ، پرورش و پیشرفت کشور در آینده مهمتر از چند پست و کرسی مدیریتی است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.